Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Funcom N.V. has in today’s press release announced
that an “Alternate Reality Game” (ARG) has been launched
as part of the marketing activities counting down to
the release of Secret World Legends on 26 June.

As previously communicated, Secret World Legends
is the relaunch of The Secret World, and is now
a Shared-World RPG with revamped combat and other systems.
The game will also have a different business model
than previously, with the game’s full collection of
missions and mysteries to be free to play.

Badhoevedorp, The Netherlands, 19 June 2017
Funcom N.V.

10 Likes

Mystisk!

Mer info her: https://www.funcom.com/news/funcom_counts_down_to_secret_world_legends_launch_with_mystery_arg

For de som ikke gidder å lese så har Funcom fått laget et lite promo puzzle spill : www.kissoftherevenant.com :slight_smile:

1 Like

De begynte med det etter at investorer klagde over veldig lite meldinger. Ideen er at alle skal få den samme hoved-informasjonen i funcom, både de som følger veldig tett med på spillene og mere casual investorer.

7 Likes

Jeg sendte iallefall en melding i fjor pre-launch conan exiles på vegne av forumet :slight_smile:

6 Likes

De er uansett fremdeles langt fra nivået til Hugo :grin:

5 Likes

Jeg synes Funcom gjør ting riktig her. De kommer med pressemeldinger, men sørger også for at de blir meldt via børsen.

Enig, men på en annen side er det også ekstremt ryddig. All info er transperant.

2 Likes

Syns det har vært stille fra media generelt i det siste også, håper det fortsetter :P.

Er ingen problemer med at de sender ut slike meldinger, siden de er i kategorien “ikke-informasjonspliktige pressemeldinger”. Dette er først og fremst en melding til pressen, og ikke aksjonærene. (selv om det er et pluss for oss aksjonærer også)

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Om-Oslo-Boers/Nyheter-fra-Oslo-Boers/Ny-distribusjonstjeneste-fra-Oslo-Boers-og-Cision

Vår tjeneste er tilpasset de nye kravene til offentliggjøring og distribusjon, og innebærer at selskapene kan offentliggjøre både informasjonspliktige opplysninger (lovpålagt) og annen ikke-informasjonspliktig informasjon (for eksempel pressemeldinger) gjennom ett og samme grensesnitt.

3 Likes

SALGET startar truleg om 70 timar.

Vi tippa antal solgte ila første veka av CE release, og bomma ganska voldsomt. På tide å tippe igjen. (For morro skyld)

#Kor mange kopiar av CE blir solgt første 7 dagane av summersale?

  • 50
  • 90
  • 130
  • 170
  • 210
  • 250
  • 290
  • 330
  • 370
  • 410
  • 450
  • 490

0 stemmegivere

1 Like

Tenkte feil, tenkte Xbox, småsliten. Maks 100-125 totalt på hele summersale tror jeg på

Folk må også huske at det ikke bare er CE som er på salg i denne perioden, så ingen grunn til å få total panikk om CE ikke ligger på topp 5!

3 Likes

Topp 5 under salget ville jo vært fantastisk! Alle selger mye under salget.

2 Likes

Klarer ikke dy meg…synes fra noen titalls til et par hundre spill er litt lite. Som long i funcom hadde jeg ihvertfall håpet på noen tusen solgte :joy:

4 Likes

Snittet forumet her tipper er 2x det jeg har som et vellykket førsteukesalg. Hvis det pessimistiske anslaget mitt slår til tror jeg det blir bra mange skuffa tryner her. Forutsatt at folk faktisk stemmer det de tror på da.

3 Likes

140 000 i snitt tror folk på en uke? Er dere stein hakka galne? :stuck_out_tongue: sikkert mange som har misforstått når de trykka. Jeg kan sikkert ta feil, men det er for tidlig i ea for den boosten tror jeg.

6 Likes

Burde vært et lavere alternativ også…

3 Likes

Ja, jag tycker det låter högt. Jag tror inte det gör så stort utslag på salget om jag ska vara ärlig. Det kan vara en nackdel att spelet fortfarande är i EA, känns som att folk kanske väljer andra trygga alternativ istället.

Sen får vi väl bara hoppas på att funcom går ut med säljtal. Steamdb kan man ju (absolut) inte lita på i specialfall som summersale är…

1 Like