Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Hva er ditt snitt? La meg gjette… 2.52?

Ut fra hvor sure meldinger du har produsert de siste dagene så må ditt være 4.52…

3 Likes

Hvem er du ?

En småinvestor, som de fleste andre her inne :slight_smile:

Tenkte akkuratt det samme ;D

Pc launch ga funcom nok cash til å drive i 12-16måneder til uten andre inntekter. North launch + Xbox launch og SWL ser ut til å gi jevnere inntekter over tid.

Dette er gull ass :smiley:

7 Likes

Min mavefølelse sier at konsoll gir mer jevnere inntekter over et stort tidsrom enn PC. Er det noen som vet om den påstanden er rimelig?

1 Like

Som gamer, hater jeg dette early access-regimet som har kommet, som investor, elsker jeg det :wink:

1 Like

For funcoms måte å jobbe på med buggy lanseringer som så patches til det ugjenkjennelige etter hvert i samarbeid med spillerne er dette gull. Et lite minus med den sertifiseringsprosessen til MS da.

1 Like

Uten å ha noe konkret om det, vil jeg anta du har rett:
PC gamere er gjerne litt eldre, mer teknisk kompetente og ivrige på å få tak i ting “først”/umiddelbart etter at det blir gjort tilgjengelig.
Xbox-spill pakkes ofte inn jule- og bursdagspresanger, samt når sparegrisen til junior skal tømmes.

JEg tror større playerbase gir jevnere inntekter fordi folk kjøper utenom salgsperiodene.

Skjønner ikke helt hva du sier her?

Jeg tror vi ender på 2,67-2,69 i dag, hva tror dere?[poll type=regular max=5]

  • 2,55-
  • 2,56
  • 2,57
  • 2,58
  • 2,59
  • 2,60
  • 2,61
  • 2,62
  • 2,63
  • 2,64
  • 2,65
  • 2,66
  • 2,67
  • 2,68
  • 2,69
  • 2,70
  • 2,71
  • 2,72+
    [/poll]

Joel hoppas på patch på Xbox idag:

4 Likes

Hittil 54% opp, 46% ned.

16 Likes

Men vent, de børsmeldte ikke deltakelsen på konferansen?

De tør vel ikke det etter vår venn i DN laget en egen sak med “FUNCOM MELDER AT DE DELTAR PÅ KONFERANSE - HERREGUD FOR ET IDIOTSELSKAP OG DUMME AKSJONÆRER”.

5 Likes

Ut av OSE og ut av norsk presse, Funcom fortjener bedre !!! :tractor:

3 Likes

Og så denne, lul!

20 Likes

Kjøpte litt til idag😊

7 Likes

Hadde ikke gjort meg noe om folket her bare kunne chillet bittelitt med øretrillingen når vi vet at Oxford skal lukke shorten de neste dagene…?

7 Likes