Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

At det var årsaken til oppgangen høres jo logisk ut, men for at det skal være årsaken til nedgangen i dag, så må de vel ha økt shorten igjen?

Samme hva så er det veldig interessant å se at Oxford sin algoritme kom fram til at risk/reward nå var negativ for å sitte short på 2,30.

1 Like

Det er nok ikke algoritmen men folkene som styrer den?!

Såvidt jeg vet, så var shorten satt av Oxford algoritmestyrt, det er ihvertfall det som er blitt diskutert tidligere.

Jo, det er forsåvidt riktig, men de skriver “Most trading of the fund’s portfolio is managed automatically by our proprietary algorithms and software. Og Researchers, who identify opportunities and build our quantitative models and strategies”.

De er vel nødt å følge med på endringer som det tekniske ikke fanger opp, slik at de ikke plutselig ikke blir tatt på senga av nyheter osv, feks NOR som fikk en kraftig oppgang da de fikk tilbake en haug med penger. Dette innbiller jeg meg menneskene bak programmene må følge med på!? Men så skriver de: “A background in finance is not necessary” under career :joy:

Tviler, de er nok inne i flere hundre aksjer på en gang og alt er automatisert med en algoritme som opererer innenfor visse rammer, basert på volum, handlemønster og kursverdi.

3 Likes

høres ikke ut som “faen nå dumper vi alt og kjøper tilbake i morra”

6 Likes

Jeg mener å ha lest at de tok en større post i EA games i februar på ca samme tid som shorten ble satt i FUN. For alt vi vet kan shorten bare være en hedge i et mye større bet og at Oxford ikke er interessert i avkastningen herfra isolert sett.

Nå husker jeg ikke tallene, men om du ser på hvor mye Oxford forvalter og antall ansatte Oxford har så tror jeg dette er mer sannsynlig.

2 Likes

Funcom og hedge rimer ufattelig dårlig i mitt hode :joy:

2 Likes

Ser lovende ut dette :wink:

1 Like

Tja… hva legger du i mange år forresten? :slight_smile:

1 Like

Hvertfall 3 måneder

1 Like

Kanskje kursen går til 1.99, men då har jo Larsen uansett berre rett i 50% av spådommene sine. Jaja… :thinking::thinking:

3 Likes

Har snitt på 2,28 så klarer meg med litt nedgang :wink:

1 Like

Du var jo ikke så interessert i et veddemål på at Funcom ikke skulle opp 50% innen et år? Som sier meg at du egentlig ikke tror på hva du sier. :stuck_out_tongue:

Så, prøver noen som bruker MSI å gjøre et stop-loss raid? Eller vil de faktisk redusere med en halv million aksjer?
image

Kan være siste rest av raidet til ASP?

1 Like

MSI henger sammen Oxford sin posisjon. De har utelukkende solgt ned kurs de siste typ 8 ukene.

1 Like

NU skulle jag önska jag hade lite fritt kapital att slänga in i Funcom…

4 Likes

Kommer den ned til 2 blank må jeg selge noe annet

2 Likes

Penger på gata, i trærne. Over alt!

3 Likes