Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

lykketil…

2 Likes

Takk… Håper jo jeg tar feil med den første, om Jebsen lemper ut før 1,40 fyller jeg opp rett etterpå. Vet hvor kjedelig jeg synes det er å sitte når det går nedover, så jeg tar gjerne lavere/ingen gevinst i Funcom for å unngå å være med ned når jeg har kommet fram til et lavt target på kort sikt.

Kommer nok til å avblåse target på 1,40 ganske raskt om neste uke ikke drar nedover under 2kr.

Tror nok rundt 2 blank er som å bygge på fjellgrunn! :rofl:

Mange som skulle være så j… smarte i dag har det hørtes ut som. Lurer på hvordan det gikk for de fleste.

2.14 nå og stigende

:wink:

3 Likes

Jeg har vært utenfor hele veien, har hørt flere som kjøpte på 2,00 ish. Lurer på om det kommer melding om de som solgte rundt 2-3M aksjer rundt 2,00.

1 Like

Jeg økte iallfall en god del på 2.01

6 Likes

Jeg lot meg rive med, la ordre i går på 2.1, solgte på åpning og kjøpte tilbake først på 2.05 og 2. Snitt nå er 2.2154, satser på at det holder til iallefall en 50%'er inne jul

3 Likes

Tipper det er mulig ja :slight_smile: Lykke til

1 Like

Fin mulighet for en gap trade i FC nå, fra 2.10 til 2.23.

1 Like

Skeptisk her, om man har kort horisont. Kan gå begge veier herfra, spesielt siden morgendagen er fredag og Funcom som oftest har 2-3 røde dager om gapet ikke fylles første 1-2timer. Tror det er stor sannsynlighet for en bedre pris enn 2,10 for de som vil inn nå.

1 Like

Nå har aksjen korrigert bra på en “meh” nyhet, Funcom var på det meste borti 90mill mindre verdt i dag. Good things ahead, Haloween nå straks og q3. Kursen har gått mye ned lenge nå. Opp mot neste kvartal, skal vi prøve oss på mot 2.80 først?

1 Like

Gjerne det paddy, 3 kr motas med takk

" Conan Exiles is now
scheduled for release in early Q2 2018, dependent on market
conditions"

Så mer tid til utvikling eller skifte fokus til å utvikle noe annet?

Hva er det med market conditions som skal diktere slipp av spill?

1 Like

Som nevnt tidligere, de må ta hensyn til andre spill som gjerne blir sluppet i samme periode.

5 Likes

Noen som har peiling på hvilke eventuelle titler dette kunne være? Er det kanskje derfor de også utsetter?

red dead redemption 2 og ca 30-50 andre spill som er store nok til å ta hensyn til slippes i H2, så de vil nok vente på slippdatoer fra de de anser som største konkurrenter før de slipper sin egen.

2 Likes

Är nog inte bara direkta konkurrenter, utan även AAA-titlar som exempelvis RDR2 som du nämner…

Bra at Funcom gjør dette, det har virket på kommentarer fra Bylos at de har problemer med det tekniske. Viktig at det ikke er noen kategori A bugs igjen, som Bylos sa i foredraget sitt på Konsoll 2017. Kanskje satser de også på å få med det de har lovet ift. prioriteringslisten.

I mellomtiden gjør jo SWL det godt, og virker å ha stabilisert seg med antall spillere på et nivå høyere enn hva det har vært med TSW. Tror dette er medvirkende til at de nå kan utsette. Halloween og ny sesong vil bidra her også.

8 Likes

CE har fortsatt flere “gamebreaking” bugs da. Spilte det sist i går og spillet crashet 2 ganger og ble dcet fra serveren 3 ganger i løpet av 3 timer med spilling. Spillet klikker også om man tabber ut idet man logger på en server.

(comment removed in fear of Jinx)

1 Like