Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Da detter jeg også av… pga trøstedrikking.:disappointed_relieved:

1 Like

Haha.

Før om 5-6 uker.
Vet jo Seff at kursen kommer til å gå sine vanlige 50-100%.

Men om det er fra 17 eller 19 rallyet starter fra er jeg mere usikker på.

1 Like

Papiret er pill råttent enda. Men nå vet vi en gang hvorfor. Hvis ikke hadde jeg vært bekymret.

Aksjen fortsatt er en privat minibank. Det er mildt sagt frustrerende, og jeg har sagt hva jeg mener om de(n) som har skapt og tviholder på denne situasjonen.

Men det vil ikke vare evig. Innen ~6 måneder får vi:

  • Flere fond inn
  • Analysedekning
  • 2-spill launches (MYZ + H1 2019)
  • Tidenes årsresultat, null gjeld og ~20 MUSD+ på bok
  • Fortsatt, positiv gradvis endring av markedets syn på selskapet
  • +++ annet Rui og Co. tryller frem

2019-20 er da man skal gjøre de store prosentene på Funcom. Samtidig, kjedelig å starte reprising og MYZ-hype fra 17 og ikke 20+.

Til de det gjelder, snurr på denne: :fu:

6 Likes

Snart på minus igen :joy:

Total liabilities gikk opp med ca 3,8 MUSD også, så blir vel riktigere å si ~21 MUSD, det er nok bl.a. royalties som går ut igjen før Q3.

4 Likes
7 Likes

Meh, nordnet altså
image

E24 orket ikke lese hele meldingen ser jeg…

3 Likes

hehe, misset en split der ja mellom eide aksjer og opsjoner :stuck_out_tongue:

1 Like

Sendte mail til journalisten jeg :stuck_out_tongue:

7 Likes

Sagt det før, sier det igjen: OSE er ikke stedet for denne aksjen.

1 Like

Begynte å bygge en diskvalifisert portefølje sakte men sikkert med 15-20% av kapitalen slik at jeg ikke bare sitter i 2 aksjer. Stian Dragset ødela alt for meg, da de midlene idag ble konvertert til flere Funcom aksjer…

5 Likes

Typisk…

Vi slutta i blått etter dagens innsidekjøp. Det er da noe🙂

1 Like
1 Like

Ja, vanligvis reagerer markedet med nedgang når det kommer positive nyheter. Men vent til i morgen.

Funcom aksjen er ikke noe annerledes en andre aksjer selv om du tror det. Markedet bestemmer verdien av et selskap sånn er det bare.

Har du fulgt aksjen lenge?

Jeg sier ikke at den er annerledes per se, jeg sier at den er- og har vært utover normalt utsatt for handel som har medført lavere og lavere volumer. Fordi «alle» vet at kursbevegelsene er midlertidig pump-dump.

Vi vet hvem, hvordan og hvorfor. Det er en enkel observasjon.

Heldigvis vil dette bedre seg etter hvert som turn-arounden blir bedre kjent, flere fond kjøper seg inn og det opprettes analysedekning.

Og dét var hele poenget med innlegget du svarte på.

7 Likes

Har kjøpt og solgt funcom i snart 10år. Mange aksjer med lavt volum det enkelte «leker» seg med kursen. Du er en langsiktig investor med klokketroa på Fun ikke irriter deg over intradags bevegelser da blir du syk av å være i funcom😉 børsen er oljesmurt de siste ukene det kan være en grunn til at Fun holdes tilbake. Jeg skal inn i Fun snart, skal bare trade litt andre plasser først.

3 Likes

Vi er egentlig enige.

Men siden jeg er i aksjen, er jeg hakket mer utålmodig enn deg hva gjelder at aksjen ikke lenger utelukkende skal være huskestue for kortsiktige spekulanter :wink:

5 Likes