Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

“Mamma, Mamma!!! det er ingen som vil leke med meg!!!”

“Slutt å kast stein og bit alle så blir det nok bedre!!!”

1 Like

Tror nok mye av nedgangen den siste tiden skyldes emisjonen i PCIB.

Ser man på kursen i Funcom vs kursen i PCIB fra 14. september og frem til i dag så ser man et ganske tydelig tegn. Tenker at en del aksjonærer har solgt Funcom for å få råd til å tegne seg for rettighetene i PCIB.

1 Like

Ok da fikk vi servert løsning på hvordan FUNCOM skal bli priset likt med snittet av gaming aksjer i Norden.
Ingen selger aksjer… Det er en fantastisk genial løsning hvorfor har ingen tenkt på det før må man jo lure på.

Med de ordene om når ingen selger aksjer så blir FUNCOM et interessant case for fond og andre større aksjonærer så avslutte jeg diskusjonen her inne
. Jeg har sagt mitt mener det samme jeg har ment siste 12 mnd så når ikke det bringes noe nytt til bordet så ønsker jeg alle FUNCOM aksjonærer en fin høst videre og husk om ingen selger aksjer så er alle våre sorger om lav kurs forsvunnet.

ha en fin høst

2 Likes

Det er ikke så rart at interessen er så lav når enkelte selger ut hundretusenvis av aksjer ved en hver positiv melding. Interessen skapes ved positive meldinger også drepes den ved at folk sitter i minus rett etterpå fordi alle meldinger er dumpemeldinger.

På tide å pensjonere stråmannen, og hente frem stråmann-REX:

5 Likes

Så lenge Funcom jobber smart og leverer bra produkter så er jeg greit fornøyd, for dette vil løse seg selv til slutt.

Likevel mener jeg enhvert selskap bør bruke tid og ressurser på å selge seg selv til investorer. Har tidligere skrevet om at jeg synes det er en feil av Funcom å bruke Stian Drageset til dette. Han er rett og slett en dårlig selger. Han stråler usikkerhet - og jeg blir faktisk ukomfortabel av å høre på han prate

3 Likes

Virker som at enkelte har glemt at de som selger en gang har kjøpt aksjene. Noen tåler ikke at andre kjøper og selger med gevinst. De er så redd for å miste en oppgang at de aldri tør å selge. Da blir de grinete på vi som klarer å selge med gevinst for så å kjøpe igjen på en lavere kurs/bedre case. Jeg har troa på Fun og kommer til å kjøpe meg inn igjen etterhvert .Det er en “risiko” å sitte utenfor, men det er det alltid å sitte innfor også.

2 Likes

100% Enig

Jeg også👍

Så videoen nå og han var veldig forskjellig her fra hvordan han var på investormøtet i mars. Rui er nok en mye bedre mann å bruke til dette, enten det, eller så må de bruke Stian nok til at han blir varm i trøya.

2 Likes

Jag har sagt det förr och säger det igen. Rui och Stian har tillräckligt med saker att göra i bolaget så de borde anställa en typ “global brand director” som är karismatisk och kan pitcha idén till investerare.

2 Likes

Alternativt kan vi vente til Petroglyph spillet har blitt lansert. Da har funcom 2.0 levert tre spill etter sin nye strategi, ett egenutviklet og to som publisher (med litt forskjellige finansieringsavtaler), og både vi og potensielle analytikere vet mye mer om hvorvidt selskapet lykkes eller mislykkes.

Det er vel ca 7 måneder til eller noe sånt :slight_smile:

2 Likes

Proof is in the pudding? Og de trenger ikke noen til å “selge” selskapet. Funcom trenger samme hva ikke å hente penger nå, så egentlig bortkastede ressurser å bruke mye krefter på det nå.

3 Likes

Kanskje @cirmes kan benyttes som “Global Brand Director”?
Bergensere er jo kjent for å være store i kjeften…

1 Like

Selges på bid, er nok et tilfelle av såkalt “pinning” hvor man forsøker å skremme folk ut av aksjen.
image

Og det fungerer jo bra. kan man si. Har pågått i Funcom i alle år, og vi har diskutert det før på Funcominvestor.

Indeed, with lower-volume stocks, the potential for downward manipulation is far greater, because resistance by longs is proportionally lower- and bid/ask spreads are wider. And with very low-volume stocks, such as ones that trade under 250,000 shares/day, a short-seller with a good amount of money can, single-handedly, easily crush the stock price downward.

3 Likes

En stor anledning till att inga analytiker bevakar bolaget är att de inte kan räkna på 2019-2020 då Funcom är väldigt sparsamma om kommande projekt. Av 6 kommande projekt vet dom bara hur MYZ ser ut. Funcom måste börja berätta om sina projekt för att analytiker ska kunna se POTENTIALEN i dessa projekt och således kunna räkna på caset. Jag hoppas Funcom gör detta snart.

7 Likes

myz Og moons of madness? http://www.rockpocketgames.com/NEWSITE/projects/

Mye heller starflux rivals, men men. MoM har fått en god del penger fra NFI også, så spørs om ikke det er ferdig finansiert. Har vel karret til seg 5.6MNOK derfra.

I børsmeldingen skrev Funcom:

The game is based on a Funcom IP and is planned to launch for PC, Xbox One and
Playstation 4 during the second half of 2019.

Av de spillene de har på forsiden, så er det kun MOONS OF MADNESS som retter seg mot de tre plattformene. De andre har flere/færre/andre plattformer.

story driven cosmic horror game exploring combining Lovecraft inspiration with hard science.

Hvilken av Funcom IP-ene er dette? Secret World? :thinking:

3 Likes

Ah, daså. Kjedelig :frowning: Starflux rivals ser grisegøy ut.