Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg synes det krever baller å anbefale en aksje til kollegaer!

4 Likes

2 kroner og 6 månaders horisont? Anbefaller til bestemor :stuck_out_tongue:

1 Like

Men i dette tilfellet var det jo penger på gaten da :crazy_face:.

Nå har jo 3 av de flere ganger bedt meg å ta i mot pengene deres og trade for dem, men det har jeg alltid sagt nei til. Så da føler jeg at jeg i det minste kan gi de noen tips. Men jeg tar alltid alle mulige forbehold. Eget ansvar jadi jadi

2 Likes

Closet på 15 kr :+1:

Hørte om en annen her i Haugesund som har tradet for andre i krypto mot 15% av gevinsten. Lurer på hvor populær han er nå.

1 Like

Fikk et tips av @alex om PCIB. Har hittil gitt meg ca 270% avkastning. Det er av og til man bare er helt sikker på at risk/reward er en no-brainer. Det gjelder bare å kunne skille mellom følelsen og en ren kalkulasjon.

Hintet jeg fikk om at Funcom var undervurdert var når jeg skulle sjekke market cap i Funcom, og den stod på 4mrd og jeg syntes det var litt høyt. Noe mer enn 2mrd burde de jo ikke være verdt. Greia var at Netfonds var ute å kjøre, reell mcap var på 800 MNOK. Da tok jeg meg selv i å tenke: “Faen det er jo dritbillig”. Man kan se seg blind på kursen i blant.

3 Likes

Hørtes ut som det kunne vært meg, men takk og lov jeg bor på Karmøy og ikke i Hgsd :joy:

1 Like

Om det er Oivran så skulle han fått tradet mot å beholde 50% :slightly_smiling_face:

Særlig Funcom😅

1 Like

Jeg har anbefalt Funcom til dama. Hun bare rygget unna. Smart dame. :smiley:

3 Likes

Ja det kan godt være deg da hehe. Vet bare at han opererer rundt her. Så jeg bare sa Haugesund. Siden vi har deg Her, hvor populær ER du nå? :blush:

Damer er ikke akkurat kjent for å være risikovillige investorer.

1 Like

Har kun investert for en kompis og det var i Raiblock/NANO. Kom inn på 4$ så teknisk sett så er det ikke så gale. God dobling :slight_smile: Skulle ha solgt ut når den var på 30$, men lett å si det i ettertid…

1 Like

Jeg anbefalte henne kjøp på 10 kr etter TSW-releasen. Den stod i 2kr et par måneder etterpå. Smart dame. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hehe ja det hadde du nok fått høre en stund :joy:

Jepp og jeg vet også at hvis jeg har den iveren for en aksje igjen, så skal jeg selge. Jeg var 110% sikker på at dette gikk veien.

Det er også en av grunnene til at selv om jeg føler meg trygg på at Funcom skal opp i 20kr+, så er Funcom “bare” 30% av aksjeinvesteringene mine.

1 Like

Funcom er jo et mye,mye mer solid case nå enn for før TSW. Da var det skikkelig enten/eller, og sett i ettertid så var det mye som talte for at det ikke kom til å gå så bra.

At man skal “spre investeringene” sine er kanskje det vanligste rådet som finnes der ute. Men det finnes også dem som sier at det er noe stort tull. Dersom man har 100 % tro på noe så skal man gå all-in. Det er der den store gevinsten ligger.

Problemet oppstår når folk er 100 % sikre uten å ha gjort en skikkelig due diligence i forkant.

2 Likes

Problemet mitt var verre enn som så. Jeg hadde gjort due diligence, men valgte å forkaste deler av infoen jeg fant fordi det ikke stemte med den forutinntatte holdningen min om at worst-case kom til å være helt ok. Jeg har ikke tenkt å ignorere f.eks. google trends denne gangen. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Hva med liste i morgen og torsdag for å sjekke hvem som kjøper i dag?