Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Yes en kan gjerne spå høy kurs på litt lengre sikt men på kort sikt(uten nyheter) er det tradere som ASP og urolighetene i USA som dikterer kursen…

ASP får mindre och mindre inflytande på kursen. ASP kunde sänka kursen intradag 10-20%. De har han inte lyckats med sen Robur affären mer än några procent. han kommer bli mindre “viktig” för kursens rörelser i samband med att spelen släpps och nyheter kommer , sedan tror ju ASP på bolaget. Tycker han får alldeles för stort utrymme i diskussioner

3 Likes

Tror det er frykten for dump som kicker inn. Vi har sett den teste dette nivået to ganger tidligere før den gikk ned igjen. Er enig at det er annerledes mønster nå, men det er det usikkermomentet som rår… pump and dump eller videre opp :face_with_monocle::face_with_monocle::thinking:

Håper på dump. For når kursen går så mye på en tweet/ingenting så vet du at aksjen er sprekkeferdig. Klar for å laste om det kommer en dupp

4 Likes

Spiller ingen rolle for min del, men det har vært bratt i to dager nå. Man bør ikke dette av stolen om man får en dag med minus.

Går den mot 16.50 selger jeg litt, går den mot 14.50 kjøper jeg litt.

Sitter uansett mot launch med mesteparten.

Jeg håper ikke på dump, men jeg tar gjerne en dip😊

3 Likes

Gode poenger og det same er tydelig i chartet. Normat sett hadde det vært penger å tjene på å selge ifm Close bade i går og i dag. Det var flere som fikk kjenne på denne endringen. Det er et helt annet kjøpsmønster nå enn tidligere. Bare det at sperren på 192 000 aksjer (ca 960 000 aksjer før splitt) ble kjøpt opp på relativt kort tid er skjelden kost. Mao dyrt å manipulere kursen.

En dump kan alltid komme, selv med nytt handelsmønster. Da må man i tilfelle dumpe vel viten om at det antakelig ligger en rekke kjøpere klar. Momentet er sterkere her nå enn på lang tid. Og enda er det mye å gå på, se volumbarer og når de største kommer ifm tidligere brudd.

At en god del selger på 16/17kr er helt nødvendig for at aksjen skal få krefter videre opp.
Med stor sansynlighet er det en del tyngre investorer som avventer på brudd over 16/17 kr før de tar possisjon. Da aksjen har snudd her, på de to foregående forsøkene på å bryte gjennom. Et brudd opp vil gi et kraftig kjøpssignal. At den feiler også nå 3 gang er meget mulig, men jeg tviler på på det slik situasjonen er pt. Dette med mindre vi skulle få nye store fall i indexene i US. Pt ligger de svakt i pluss for dagen, same gjør Brent Oljen.

Ser man på % vis oppgang på de to foregående bruddene hvor den snudde i området 16-17kr var oppgangene henholdsvis 32.11% og 57.29% som gir et snitt på 44,7%
En tilsvarende oppgang vil gi et tydelig brudd gjennom motstandsområdet, a` kurs 17.94kr
Pt er bruddet opp 25,83%

Viser til chart:

8 Likes

Folk bør legge merke til toppen i chartet til Tinvest, det er CE launchen…

Da hadde vi risiko for CE flopp, kun PC salg å se til osv, og hvis CE floppet var det konkurs neste.

Nå har vi solgt snart 1 mill CE (?). PC, XBOX, PS

Full launch
10 MUSD cash fra emisjon (0 konkursfrykt)
Bearded Ladies
+++

17 Likes

Toppen er fra 7. februar når CE hadde solgt 40-50k kopier i døgnet i en uke, så nei, null sjanse for flopp før det. På lanseringsdagen, så kunne du kjøpe Funcom til 3,30 eller 16,50. :stuck_out_tongue:

6 Likes
  • Glidende SL 5% fra topp, 0.5% under trigger med 50% av beholdningen.
  • Glidende SL 5% fra topp, 0.5% under trigger med traderpott av beholdningen.
  • Glidende SL 10% fra topp, 0.5% under trigger med 25% av beholdningen.
  • Sitte med mindre store macro bevegelser.
  • Sitte, men trade rundt q4 hvis sjansen byr seg.
  • Sitte til meldinger, så trade på nyheter men inn før 8.mai.
  • Sitte til rundt 8.mai.
  • Sitte ut året and beyond.

0 stemmegivere

Samme nivå er 86% opp fra dagens close.
Skal vi opp å teste toppen fra 2012 er det 127% opp fra dagens nivå.
ATH… 1619% kanskje ikke helt realistisk, da forutsettningen er en annen i dag.

Kun en ting som er 100% sikkert her, og det er at jeg kommer til å selge for tidlig.

5 Likes

86% opp fra i dag er bankers… :slight_smile:

4 Likes

Burde du ikke sammenligne market cap i stedet for kurs? :stuck_out_tongue:

1 Like

Nei, nå skal vi ta en biotech med 1600% opp ;D
Har du data på m.cap ved ath?

1 Like

Hadde vært gøy om de som har lyst kunne kommentert valget sitt.

Fra hukommelsen, var ca 2,5 mrd. 50m+ aksjer til 55kr stk. Det er laaaaaaangt opp dit.

1 Like

Du har helt sikkert rett i “ca alle” da det ikke ser ut til at DnB har noe annet å tilby enn stop loss på faste satser jmfr screenshot nedenfor.

Av en eller annen merkelig grunn holder jeg fremdeles på å rote rundt med DnB som bankforbindelse og megler. Har vurdert Nordnet eller NetFonds, og kanskje skal jeg la dette bli saken som “tvinger” meg videre i mitt valg av annen megler.

2 Likes

Do it! Nordnet :clinking_glasses:

1 Like

Samme med S-banken…

3 Likes

Jeg har tro på selskapet og strategien. Hvis de lykkes, slik jeg tror, skal vi opp minst 200-300%. Derfor “ut året og beyond”.

Business caset jeg dyttet 1,25 mnok inn i, i fjor vinter, har bare blitt sterkere gjennom 2017 slik jeg ser det.

Kort fortalt :v:

4 Likes