Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ned med tre siden i går mao :wink:

Opp med 140ish denne uka da

5 Likes

Paxton verkar väldigt driven som HR. Enbart varit anställd 2-3 månader. De verkar som Funcom vill växa hyfsat fort. Får hoppas de gör de i lagom takt och i takt med intäkterna :slight_smile:

1 Like

Kan man följa det norska ägarantalet någonstans?

Vore roligt att hålla koll på totalen!

Word of mouth gjelder ikke bare spill. Det gjelder investeringer også. Jeg tror at når dagen kommer og alle skal inn, er det for få aksjer å få kjøpt på det de fleste annser som god pris. Tror ikke det er mange som kommer inn igjen under gamle 3.1.

To dager med dritt makro bilde, rett etter sell on q og news og fortsatt stabil kurs. Det hadde ikke skjedd før svenskenes inntog for å si det slik.

14 Likes

Der var du spott on @Shadowsbane på de to siste linjene dine .
:+1::+1:
To dager med dritt makro bilde, rett etter sell on q og news og fortsatt stabil kurs. Det hadde ikke skjedd før svenskenes inntog for å si det slik.
Edit:
Så gjenstår det å se om vi på denne siden av grensen våkner. Eller om folk forsatt skal drive med øretrilling og håpe på en tiøring eller fire billigere ingang.

3 Likes

Tar denne videre her, ettersom svaret mitt har lite med TA å gjøre.

Jeg så litt mer på hva Bearded Ladies prøver å gjøre med Mutant-spillet og som jeg ser det, så blir det endel mer story-drevet enn Xcom, hvor utforsking har mer å si. På mange måter, så er det nok en mellomting mellom Xcom og Divinity. Det som er verdt å ta med seg her er at fordi Funcom har ført denne investeringen rett på driftsbudsjettet, så vil inntekter her treffe rett på bunnlinja når de kommer. Det blir ikke noen avskrivningener framover. I 2018 vil de mao få solide inntekter fra to spill, CE og MYZ i tillegg til SWL/AoC/AO.

Når det kommer til multiplayer, så har du dette:
image
Så, hvilken IP kan de finne på å benytte her? De kunne brukt Secret World, men jeg tror det gir mer mening å kjøre legge spillet til Mutant-universet. Det blir ikke PvP, men det er coop multiplayer, og hvis du ser på Payday 2, så ser du at markedet der er grisestort. :slight_smile:

4 Likes

Premium business model impliserer et sterkt merkevare.

Artikkelen er mobil-rettet. Premium betyr bare at man må kjøpe spillet. Som nesten alt på Steam.

Premium apps (or Paid apps) have an upfront price before they can even be downloaded.

2 Likes

Jo mer jeg snakker med gamere, og det har jeg gjort mye de siste dagene. Desto mer klart blir det at det er PvP og Coop multiplayer som gjelder. Spille med kompiser og mot andre live er det som drar massene og er interessant i dag.

Selv her jeg ikke gamet aktivt siden 90 tallet, Quake multiplayer. Så jeg baser meg på tilbakemeldinger fra de som gamer aktivt i dag.

Hva gjelder responsen på MYC videoen har den, som vi har sett, vært suveren. Spørsmålet er om det er videoen eller spillet i bunn her, som fenger og frister. Gamerne jeg har vist MYC.com til har påpekt nettopp dette. Det de drar fram som positivt utover grafikk er at det ser ut som deler av spillet er first person. Det strategiske ovenfra og battle i fp, videre at en multiplayer oppdatering burde være både enkel og naturlig å legge til.

Uansett, jeg håper for lommeboken sin del at markedet også er decent+ for Sp spill som MYC.

Da har du tydeligvis ikke hørt om civilization eller Total war serien :wink:

De er jo turn based som det holder.

7 Likes

Wow… du har snackat med din vänskapskrets och de säger att PvP och Co-op is the shit.

Då lägger vi ner Single player spel! Ringer Funcom på måndag och säger att de ska avbryta satsningen.

Fallout 4 = 5.4 miljoner owners på steam
Skyrim = 11.4 miljoner owners på steam.

Zelda
Civilization
Total War
Super Mario

Nej fan dessa är floppar!! :smiley:

17 Likes

Mener du at trenden for tiden er at single player spill drar inn mer cash enn PVP og Coop?

Såklart de finns en trend att Co-op och MP är inne. De har de varit i 10 år. Men single player är och kommer bestå en stor del av intäkter worldwide. Om Mutant kommer sälja har jag ingen aning om. De märker vi när det släpps. Tycker de är löjligt att basera sina ståndpunkter på vad sin vänskapskrets tycker. Kolla på siffror istället, de finns på nätet

6 Likes

Da virker det vel som om gamene til @TinvesT og du er enige?

Nej. Jag tycker det är drygt att skriva som jag skrev ovanför, att man baserar sina meningar på vad sin gaming krets tycker. Siffrorna finns där ute. Kolla på dem istället. SP spel säljer.

2 Likes

Jag har inte frågat dina Battlefrontkompisar, det räcker med att kolla på TOP5-listan på steam just nu, 3 av 5 spel är Singleplayer ONLY. Om inte det räcker kan du väl kolla på alla polls nedanför där gamers sagt sitt.


https://techreport.com/news/20845/poll-do-you-prefer-single-or-multiplayer-gaming
https://gamefaqs.gamespot.com/boards/691087-playstation-4/68646429

9 Likes

Trenden er at man lager spill med MP del fordi det holder spillet levende lengre. + at MP innhold som spilles gjentatte ganger er LANGt b illigere å lage en SP innhold.

Markedet skriker jo etter GODE Sp spill fordi det er manko på dem fortiden.

1 Like

2 Likes

Trenden är att de som spelar Multiplayer hörs och syns mest på internet, sociala medier osv. De som spelar singleplayer skiter blanka fan i att whina på internet, sociala medier.

2 Likes

Ja, ikke vet jeg som ikke er gamer, bare skjønte ikke hva som egentlig var motsetningen i utsagnene her og det var jo ingen egentlig. All-time favorite-liste over her er forøvrig lite relevant hvis diskusjonen har trend akkurat nå som utgangspunkt.