Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

diskusjonen her går mye ut på hvilken tidshorisont man har på investeringen sin i funcom.folk deler seg fort opp i to mengder der snittet er den tomme mengde.da er det vanskelig å bli enige,

jeg sier ja takk begge deler som ole brumm.sitter langsiktig med mesteparten og trader litt av og til med en mindre del.

2 Likes

Nei absolutt ikke. Er bare inget fan av arrogans og nybegynner millionær prat. Gratulerer til fin gevinst :+1: Jag kanskje har helt feil, men måten du skrev på antyder til det. Du kommer nå en punkt i livet hvor andre ting blir viktigere enn å flashe penger.

3 Likes

Såpass! Tro meg når jeg sier at jeg flasher ikke. Jeg nevnte papirgevinsten min for å illustrere et poeng. Hvis du nå tror du at du kan meg basert på et innlegg, så har ikke du vært rundt blokken før. Denne legger jeg død!

5 Likes

Ok, my bad =)

3 Likes

Blir dessverre færre og færre av dere :v:

1 Like

Etter mitt syn må det være lov å snakke ut om at man har gjort gode trader her på dette forumet uten at man får beskylt å “flashe penger”. Mange av oss snakker nok ikke om det blant folkene rundt oss i det daglige. Men her er vi blant likesinnede. Og da syns jeg det absolutt er lov og kjekt. Hvis man ikke kan si slikt her, hvor kan man snakke om sine suksesser? Har inntrykk av at folk da også åpner seg for de gangene ting går til h…vete. Og det kan være sundt å snakke om slikt også…

14 Likes

:sweat_smile:

Og så jeg som hadde funnet frem denne og alt:

6 Likes

For å si det sånn, jeg “dumpet” aksjene jeg kjøpte på 15,37 etter meldingen på 16,65. Aksjene kjøpt på fundamental trigger (når countdown2zero.com ble annonsert), solgte hovedsakelig TA (pump opp mot kvartalstall).

Hadde egentlig tenkt å selge litt på revealen 28. feb kl 13, men syntes ikke aksjen hadde gått høyt nok, så tenkte at risk/reward ved å selge ble marginal, så jeg gadd ikke. Sitter derfor med 90% av maxen for 2018. Ikke noe i nærheten av maxen i 2012, når jeg satt med 0,4m i papirgevinst! :money_with_wings:

1 Like

Selvsagt. Til mitt forsvar holder jag på å prøve slutte snuse. Kort lunte og dårlig evne til å læse mellom radene :wink:

6 Likes

Haha! Min største medfølelse. Jeg putter snusen i leppa med en gang jeg går inn igjen etter en røyk. Grusomt forferdelig godt det der!

2 Likes

Utenom det er jag også 52% tung med swing porteføljen i en illikvid aksje som jag for første gang igår på 6 måneder har gått minus i … skam den dagen man må begynne handle aksjer med likviditet, då kan man like gjerne legge ned børsen og ta ett jobb på Rema :man_student:

Ska ni sluta snacka skit om vem som gjort bäst trades och fokusera er på bolaget istället? De sker just nu en enorm spridning av Mutant spelet. Ta en timma och sök runt och njut av kommentarerna, ta någon trevlig dricka under tiden och sedan fundera över vad ni vill med er investering. Detta börjar bli löjligt

9 Likes

Det er null stress baby, har sluttet 2 ganger selv :rofl: opphold på henholdsvis 3 år og 1 år, bare for å bevise at det gikk fint. Fysiske behovet går over etter 1-2 uker, psykiske derimot, blir som etter første gang man nappa løken, vanskelig å gi seg… :rofl:

3 Likes

Ingen stress. Vennene snuser. Fruen snuser. Mitt ufødte avkom snuser mest sannsynlig.

Unknown

4 Likes

Sorry antzzo, tilbake på ballen, hva skjer? Har
vi en ny vinner i 2018? :grinning:

MYZ kommer til å bli en suksess, jeg drømte om det i natt

Unilad har delt videoen endnu en gang:

6 Likes

Var hottere i går enn i dag, så ikke noen eksponensiell spredning dessverre

3 Likes

Dette er jo bare starten. GDC er ikke SÅÅÅ mange uker unna. Der kommer man jo til å få se gameplay ;D

1 Like

Tror spredningen avtar for så å gå opp igjen etterhvert… word of mouth / social media epidemi…

Som @Christian var inne på igår så får den ducken sykt oppmerksomhet :rofl:

Leste noen kommentarer der etterlyste folk gameplay