Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

5 Likes

Jepsen lånet er regnet inn som aksjer i de fleste estimater her inne, allerede fra tiden før EA lansering, sikter du til Sweedbank?

Ja, salget falt fort, grunnet “for høyt” salg med påfølgende trykk på serverne, som til slutt knelte. Etter investor møte Funcom avholdt her for en mnd to siden, var server kapasitet ikke lenger en grunn til bekymring.

Når det er sagt håper jeg CE klarer å kneble også de tyske serverne etter noen uker :smiley:

7 Likes

Betänk också att under 2017 har inte Funcom pushat spelet vid Reor och liknande, tanken har varit att vänta tills betyget gått upp så de får ut mer för sin marketing. Iår tror jag de kommer pusha bra vid reor och event

4 Likes

Du ser kurs og antall aksjer korrelerer. Hver gang kurs møter antall aksjer så økes antall aksjer. Så ser du der vi er nå at vi må nordover og det fort!

Om du har stavekontroll?:joy:

1 Like

Tror @Hakon er full

1 Like

42 posts were merged into an existing topic: Nytt Conan Spill fra Petroglyph Games (FUNCOM)

Roadmap atm för Funcom

2017:

  • Conan Exiles släpps 8e maj
  • MYZ släpps H2 2018
  • Eventuella DLC i år för båda spelen
  • Oslo kontoret börjar utveckla ett nytt spel när CE är släppt baserat på Conan IP
  • North Carolina kontoret började utveckla ett nytt premium FPS spel baserat på Heroic Signatures
  • 1 till förläggar spel ska annonseras

2019

  • Försäljning reor/DLC av MYZ och CE
  • Petroglyph spel släpps H1
  • Förläggar spel nr 2 ska släppas.
  • Fortsatt utveckling internt av 2 spel
  • Annonsering av 2 nya förläggar spel

2020

  • ÅRET MED BOOOOOOOOOOOOOOOM
  • Spelsläpp av 2 interna spel
  • 2 förläggar spel

med mera!!

POTENTIAL

8 Likes

Rui og Funcom leverer så til de grader. Vi ser innsatsen bare på polering av ce nå før launch. Med dagens nyhet så kaster jeg kursmålet mitt på 40-45. Jeg går for 60. Because fc 2.0

12 Likes

Når hakon buller er det bare til å følge med as, Hakon er TIs svar på Spetalen <3

4 Likes

Funcom er litt som en champisflaske som er blitt rista på i flere uker. MANGe vil inn men flere synes Funcom er dyrt nå. Mange har heller ikke troen på CE fordi noen finansfolk mente at CE var ferdigsolgt.

Tror ikke vi skal ha mange dager på Top3 og Top5 før det smeller.

11 Likes

Spennet ligger altså mellom emisjon og 321 mill i +.

Jeg legger meg på midten jeg og tror Funcom og vi skal være godt fornøyd med det =)

Petroglyph Games Inc, tidligere Westwood Studios, de gutta kan lage spill.
Dette er gjengen bak mitt all time favoritt spill : Red Alert: Command & Conquer
Fra den gang jeg gamet :wink:

Funcom har toppet fuel tankene, nå er det bare for markedet å tilføre litt trykk her så smeller det.

13 Likes

Glemte @Morti . Han er viktig han :slight_smile:

2 Likes

4-5 børsdager igjen til release.
All hausingen i helga hjalp ikke på kursen intradag. Det må hauses hardere på Mandager. Får ikke solgt aksjer i helga… Sikker på jeg kunne fått 40kr pr aksje i en intern handel her inne på lørdags eller søndagskvelden :wink:

Neida…, som mange har påpekt så er det mye som tyder på at launchen blir meget bra. Jeg sitter uansett stille gjennom launch om kurs er under 25kr. Hadde den ligget rundt 30kr hadde det vært mer fristende, men det tror jeg man kan se langt etter. Slik kursen er i dag er det liten risk. CE trenger bare holde den takta de har pr i dag. De fleste er vel enige om at den skal et stykke opp på listene når new content slippes. I tillegg får vi jo retail på alle platformer samt PS4.

Ikke like entusiastisk i forhold til melding i dag. Lenge siden de gutta har bevist noe som helst? Westwood var gull på 90 tallet( Tiberian sun personlig favoritt), men hvor gode er de i forhold til de krav og i forhold til hva som er populært i dag?

De har vel et spill i EA på Steam nå så de har klart å snublet sammen noe. Ser også at de har ansatte som har vært med på en del sprell så kan jo være det er noe kompetanses mellom veggene der.

Fra nettsiden deres:

Our team has had major roles in creating the following titles:
Age of Empires Series
Age of Mythology
Asheron’s Call
Auto Assault
Blade Runner
Bourne Conspiracy
Call of Duty: World at War
Clive Barker’s Jericho
Command & Conquer Series
Dark Sun: Shattered Lands
Dead Space
Dragon Age: Origins
Dune 2: The Building of a Dynasty
Earth & Beyond
Emperor: Battle for Dune
Empire Earth III
Empires: Dawn of the Modern World
EverQuest Series
Eye of the Beholder
Galactic Civilizations
Gears of War Series
Ghost Recon
Advanced Warfighter 2
Golden Eye 007: Rouge Agent
Guitar Hero: Series
James Bond: Quantum of Solace
James Bond: The World is Not Enough
Kingdom Under Fire: Circle of Doom
Lands of Lore: Series
Legend of Kyrandia Series
Legends of Norrath
Kingdom Under Fire: Circle of Doom
Lands of Lore: Series
Legend of Kyrandia Series
Legends of Norrath
LEGO Universe
Lord of the Rings: Battle for Middle Earth
Lost Odyssey
Madden NFL Football
Mass Effect
Mechwarrior
Medal of Honor: Pacific Assault
Mortal Kombat Shaolin Monk
Myst
NBA 2K
Need for Speed: Carbon
NFL Street 3
Ninety Nine Nights
Oddworld: Abe’s Exodus Series
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Painkiller
Panzer General Series
Pirates: The Legend of Black Kat
Psychonauts
Rise of Nations Series
Settler’s of Catan
Sid Meier’s Pirates!
Sid Meier’s SimGolf
Silent Hill: Homecoming
Star Wars: Empire at War
Stargate Worlds
ToCA Race Driver: Grid
Tom Clancy’s Rainbow Six
Uncharted: Drake’s Fortune
Universe at War: Earth Assault
Unreal Tournament III
Untold Legends Series
Vanguard: Saga of Heroes
Warhammer 40,000
Z

5 Likes

Svært lukrativ liste det der, folk blir jo mer og mer multikompetanserte(? :joy:) så det kommer nok til å være mange best of everything som er med på prosjektet. Gleder meg til hva de mekker i gang

1 Like

Må legge til at på samme periode sist gang så kræsja jo kursen ned fra rundt 4 til ca 3…

Dette har jo ikke skjedd denne gangen så det vitner jo om at de aller fleste har mye mer genuin tro denne gangen.

Vi får håpe Funcom og CE innfrir og skyter oppover listene denne gangen også. Ser de holder seg stabilt rundt #20 nå.

2 Likes

21,62 ypper seg litt nå.

går tåget nu? röd dag imorgon… vem vågar ligga ute?