Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Kan vel også brukes til strategisk(é) oppkjøp, helt eller delvis.

Feks Bearded Ladies

3 Likes

Vi har bare blitt pisket inn i insider chatten av @pdx pga spam-klager! Neida :slight_smile:
Jeg har har spyttet mer inn i potten selv om jeg er kommet meg godt over pluss nå. Jeg har sittet 1 år med blodige tall, så du trenger ikke spørre meg om jeg har troen :wink:

Jeg prøver dog å ikke hausse og spamme tråden så mye med “jeg har ditt og datt”, i hvert fall i veldig aktive perioder. Det er jeg sikkert ikke aleine om! Å lage et poll i ny og ne om hvem som er inne og ute er ikke en dum idè, da… :blush:

1 Like

2 279 AVA ägare, as of today!

Att sälja nu, i hopp om att “komma in billigare senare”, samtidigt som nya ägare flockas till Funcom - är som att försöka simma uppströms i Sjoa-älven iförd riddarrustning!

5 Likes

Ja vi vet jo hvordan det endte

:money_with_wings:

16 Likes

Det selges fortsatt bra med spill på Steam. Ligget på 20 plass på GTS en god stund nå.:slightly_smiling_face: Var oppe som nr. 19 en stund.

https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers

9 Likes

Tidlig søndagsmorgen ligger CE på #19 GTS. Fremdeles best selling game i USA og Tyskland på ps4. #imponerende

13 Likes

Ps4-listen er ikke oppdatert siden fredag. Kommer nok ny oppdatering i morgen.

Ser mye snakk om div. forventinger til selskapet. Kan noen med god oversikt lage en rask liste over hva vi forventer de kommende mnd av gode nyheter?

Foreslår du leser litt i trådene, det er nevnt mange ganger :wink:

1 Like

Har ikke tid til det hvis man skal ha en kjapp trade vet du… Kjedelig å lese.

Hehehe, da er jeg sikker på at noen kan produsere et executive summary for en liten pose gull :smiley:

1 Like

Nå er det stille her, de aktive på forumet gått helt ut mon tro?

Om man glatter ut kvartalene som jeg tror man må gjøre i spillbolag så er jeg Ganske sikker på at EPS og salgsinntekter akselerer sammenhengende i 2017-2019. Dette er jo megasuperawesome, men er derimot litt skeptisk til margin % for å få det til å bli en potent jævel i Mark Mineverni’s syn.

Er det noen innslag på levetiden på produktene i denne industrien?
Jeg finner Funcom for lojal til sin kundemasse og er levetiden mindre enn 2 år (fra ekte launch) må jo selskapet prises utifra fremtidige lanseringer som Funcom ikke sier en pøkk om.

Jeg har Ingen problemer med å vente til Q2 hvor jeg antar disse 3 bordbenene er tydeligere, det sagt så er det veldig frustrerende å ha feil så lenge :rofl:

Det er samme greia på discordchatten. Ingen som tweeter og retweeter positive ting i det uendelige heller, så andre skal få oppdage denne gullgruven. Kanskje de har ferie. :smile: :sunny:

1 Like

Veldig lavt volum for tiden og …

Her har du selvsagt grunnen til at jeg ikke ser noen grunn til å hverken være aktiv eller langsiktig. Vet ikke hva selskapet skal leve av framover, så da avventer jeg.

1 Like

Er ikke så mye å diskutere akkurat nå.

Launch av CE har vært en formidabel suksess. Penger renner inn i kassa.

Nå venter vi på nye ting.

9 Likes

Japan lansering i juni.
DLC JUNI.
E3 juni .
Info om launc dato MYZ. I løpet H2 2018.

1 Like

Du skal se det blir litt mer liv når de avdekker hva DLC pakken vil inneholde. Det skal vel komme info i denne ukes newsletter.

1 Like

Mine investerte penger finner ikke det like interessant Cheng, vil gjerne snakke mer om Marginene og hvor lenge årsverk skal være bundet til CE :smiley:
Guidingen er jo ganske tydelig på at det skal veksles mellom satsningen i Oslo og USA årlig.