Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Men vi kan vi dag feire 20 hele dager som nr. 1 på PS USA lista! :smiley:

10 Likes
  1. Noen som vet hvor mange % av de 1.4-1.6 mill spillerne som sannsynligvis vil kjøpe DLCen?
  2. Kan vi forvente at orginal spillet sin plassering vil gå opp på salgslisten i det en DLC slippes?
  3. Selges det DLCer også på xbox og ps4?

Dlc kommer på alle platformer, tipper 500k-1mill kjøper

1 Like

Ser noen bagatelliserte shorten som ble satt. Men denne øker som jeg kan se. Ikke mye men den er nå der.

Null stress

Synes denne saken var litt interessant, sakset fra en steam-review rapport fra mai i år hvor de har gått igjennom over 10mill av dem.
“Gamers play a game for a median of 13.5 hours before posting a review”. And surprising absolutely nobody, negative reviews of games are submitted “after significantly less playing hours than positive reviews.”

Fikk samme resultat mtp negative reviews da jeg gikk igjennom 400 av CE sine, etter jeg hadde fått en eller annen ide om at det kunne gå an å trekke ut bare de negative for å lage en ratio som kunne beregne salgstall ved launch med mindre delay. I første omgang : Fail.

Er det noen som har et større datasett enn 400, eller vet hvor jeg enkelt kan skaffe det? Tall jeg fikk ut var : Pos : 110 , Neg : 121, All : 113 - gj.snitt spilte timer ved skrevet review.

Er det shortøkningen som gjør at vi ser ut til å åpne så mye ned?

Ikke vits å se på calls på OSE før 3-5 min før åpning eller close. Den shorten er en distraksjon noen håper folk skal bli skremt av, og/eller så er det en rent algo-styrt short som ikke vil lykkes.

Og det kan vi ene og alene takke svenskene for.

I 2017 holdt det med én robotjævel for å få Ola Dunk til å miste både forstand og aksjer.

1 Like

Du kan ikke si noe om hvor aksjen åpner 20 minutter før åpning, det er i hvert fall min erfaring :smiley:

2 Likes

Har du kilder som gir pekepinn?

Nei vi får vel bare se da.

Kan endre seg helt frem til 8.59+

Finnes endel stoff på dem om du leser på nett. Skal se om jeg finner noen gode kilder. Tallet over er min kvalifiserte gjetning med relativt stor spread.

1 Like

GSA kjører på. En ny børsmelding hadde gjort seg!

Det ble faktisk åpning på bra volum på 21, det hadde jeg ikke trodd. Kursen har krabbet seg opp til 21,38 allerede, også det litt utypisk. Eller, kanskje typisk med et par tusen svensker i aksjen som venter på MYZ info fra E3? :slight_smile:

1 Like

22% mindre spillere denne uken en i forrige. Liker ikke utviklingen. Glad jeg gikk ut, ,men vurderer ny inngang nå på lavere kurs. Satt kursalarm på 21.10 så får vi se :slight_smile:

Må si jeg undres over GSA sin handel. Første shortangrep lyktes dårlig. Allikevel prøver de seg igjen nå. Det fungerer heller ikke all verden - og det blir liksom litt for åpenbart hva som skjer når aksjen åpner langt ned på stort volum ut av det blå. Mon tro hvem sine aksjer de låner.

Godt svensker ikke er like dumme som nordmenn - det er alt jeg kan si.

Godt du er glad - for øvrig:

IMG_0084

Trender fortsatt vesentlig bedre enn ved EA-launch.


Og på et generelt plan:

  • CE selger fortsatt ~5000 om dagen på PC alene
  • DLC om få uker
  • Topper PS4-listene, og er for første gang på vei opp i Asia med en 6. plass i Korea + Japan-launch rett rundt hjørnet
  • E3 og MYZ-demo (og mulig launch-date) straks

God sommer :sunny:

6 Likes

Har sett det tallet flere steder. Kan jeg spørre om hvor det egentlig kommer fra? Hvordan vet vi at en 20. plass på GTS tilsvarer det tallet? Tenker at det må jo variere noe voldsomt så langt ned på lista, avhengig av hvor mye de 19 titlene over selger.

Trender vel egentlig likt slik jeg ser det. Der kom kursalarmen også… hmm gå inn eller ikke…

Er ikke uenig med triggerlisten din, derfor jeg vurderer å gå inn igjen.


Var 82 reviews i går, og ligger rundt der. Med 55 salg pr review, så ligger vi da på 82*55 = 4500 salg pr dag.

6 Likes