Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nå er det fare for at du setter i gang en ny fundamentalistisk diskusjon ALA bonden eller barnehagetante er viktigst for samfunnet

6 Likes

Tror jeg kan leve med det :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

nå har det dukket opp disse 19230 og 20000 postene på kjøp igjen. Dette tror jeg er inndekkingsposter fra shorterene?

Hvorfor tror du det ?

1 Like

Jeg har lært å ikke tro så mye. Fasit får vi jo 1530 hver dag.

1 Like

Er det deg @nofun? Hadde vært veldig komisk :joy:

2 Likes

Nei :wink:

1 Like

Bare jetting, det lå 4 poster på 19230 aksjer forholdsvis tett på hverandre. i går ettermiddag var det 5 slike poster som dukket opp rundt kl 16.
Mulig att det bare er noen som har lyst til å kjøpe akkurat 19230 aksjer.

1 Like

Tror du det er beste måten å dekke inn en short på ?

2 Likes

Nei det er vel bedre å ligge med mesteparten av det de vil dekke inn skjult for å unngå oppmerksomhet.
Du reagerer ikke på att det har vært 9 poster på 19230 de siste timene børsen har være åpen?

1 Like

Det kan for den saks skyld være noen som prøver å jobbe mot shortene også. Nå er vi rimelig mange her på tek som har svelget unna siste uka

2 Likes

Meget mulig :wink:
Jeg er i grunn ferdig lastet, men ligger med noen ordrer nedover. Noe synlige og noen ikke. Jeg tar feks. lett de 10K på 19 blank :blush:
God helg godtfolk :beers:
(Bryggehelg her denne helgen :beer::beers::beer::beers: )

9 Likes

Det ser ut til at det er flere enn Funcom som sliter med kvaliteten på patcher

2 Likes

De aller aller fleste spill sliter med å komme med perfekte patcher og hotfix som fungere hver gang… Bare Blizzard og Take two som er i nærheten av å være feilfri på dette. Men selv de kommer med store blundere til tider. Forstår ikke alle som henger seg opp i dette. Det har så å si nada å si på kursen til funcom. Bare se på ARK. De har hatt haugevis med patcher og hotfix oppgjennom som har vært helt på jordet, og har fortsatt problem med serverkapasitet og bugs. Men når alt kommer til alt så kjøper folk spillet, og legger igjenn hundrevis av timer på det og kjøper stadig nye DLC’er. Fordi det i bunn og grunn er et godt spill. Dette går igjenn på mange spill og jeg mener det gjelder Conan også. Selv om de ikke er på samme høyde som f.eks Ark i populæritet. Men når man ser hva Funcom har fått til med Conan så tipper jeg vi har mye bra i vente :blush:

10 Likes

Har vært en relativt flat utvikling de siste 3 ukene når det gjelder spilte timer på Steam. Sommersalg og ikke minst Humble Bundle må vel ta mye av æren for det. Kvaliteten på patchene virker dessverre ikke å være i nærheten av så god som de burde så mye frustrasjon på forumet ser jeg. Sikkert flere som sliter med det samme men er nå litt skuffende.
I går var nest laveste dag så langt etter full launch så kan virke som effekten av sommersalg og Humbe Bundle er i ferd med å gi seg og at det er nedgangstider i sikte når det gjelder spilte timer på Steam. Tipper nye bunnnoteringer neste uke.

Her er grafene (som dessverre mangler litt historikk):

7 Likes

@Beklager @thomashagen så ikke att du allerede hadde posta den. :beers:

2 Likes

Se 3 poster opp :wink:

1 Like

Halling, klar over at det også er andre som sliter men det hever ikke kvaliteten på CE oppdateringene. Noe grums må man selvsagt regne med men min klare mening er at siste patch hadde for dårlig kvalitet og jeg mener fortsatt de ikke burde hastet den ut rett før de tok ferie. Dårlig beslutning mener jeg.

Med fare for å høres frekk ut (som ikke er meningen):

Velkommen til Open World Online RPG crafting Survival - sjangeren :grin:

6 Likes

Som nevnt av flere her, bugs forekommer i patcher fra alle spillselskap. Selv de aller største. At spillertall og spilte timer går ned er også helt normalt.

Allikevel er CE vesentlig bedre stilt en under EA, både hva gjelder kvalitet og popularitet. Og dette er kun PC også. Etter EA har CE trolig solgt vesentlig mer på konsoll.

Hva gjelder kursen så tror jeg min siste inngang på 18.52 tidligere i uka var i siste liten på det nivået. Forventer en jevn stigning nå, med mindre svingninger ukentlig, fremover en halvannen måneds tid. Er spent på om Morti og co greier å få noe under 18,50 iløpet av de 10 børsdagene som er igjen før de aller fleste er ferdige med ferien, og volumet begynner å ta seg opp.

“Tilfeldigvis” begynner også de tekniske signalene å bli bedre.

Dvs 2,5 av mine 3 faktorer er GO.

Fundamentalt GO
Magefølelse GO
Teknisk på vei.

Top 20 øker, forumvibbene er på bedringens vei og shorten er et musepiss i havet…

12 Likes