Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Fra de 250K+ på limit 19 ble lempa har noen kjøpt ivrig hver gang det har vært volum synlig i boka - eller funnet volum rundt runde tall.

Tipper det er noen av disse, uten at det heller er kjent…

Den skuddredde Funcomaksjonæren i meg frykter følgende i morgen:

Primary insiders be like: Give me them 880k stocks at a premium @jebsenbro

OSE reacting like: Dumpin @ 17,9 like its hot…

2 Likes

Fra Finansavisen:
«Største eier i Funcom dumpet 880.000 aksjer»
Finansavisen kan avsløre at nå kommer kursen til å stupe, faren for konkurs er overhengende.

3 Likes

Må vel ha få bytta ut en del av småaksjonærene nå. Rart hvis denne skal enda lengre ned. Men who knows.

Vel, hvis to styreledere og et gamingfond synes 20 kr er billig, og noen vil selge til 17,90, så er det bare å bruke gearingen/kredittkortet og vente til jul. :sunglasses:

… nå har jeg allerede brukt noe gearingen og puttet inn friske penger, men shit au, har plass til mer :stuck_out_tongue:

7 Likes

Du kan jo alltids selge Kitron. Den stikker ikke av :wink:

Gratulerer til dem som har kjøpt de siste par dagene med å ha plukket penger på gata!

Vurderte selv å ta opp et forbrukslån men slo det fra meg.

5 Likes

Det Christian sier.

Jeg har et par dårlige kjøp som var altfor dyrt, iaf. synes jeg det - ble vel revet med av euforien. Men når disse tre er villige å kjøpe til en kurs på kr. 20 blir jeg betydelig beroliget.

Om kursen i nærmeste fremtid skal vake på 17 eller low 18, blir det nok ekstra kjøp.

2 Likes

Husk det er en del short i aksjen også, som nå enten har valget mellom å dekke inn fort som fy eller drive mer ekstremsport å fore markedet med aksjer langt under det seriøse fond er villig til å betale for å forsvare sitt eget opplegg.
Får se hva de gjør kl 0900, dette var nok ikke med i regnestykket og begge alternativer blir nok dyre :grin:

4 Likes

Har snitt på 19.27 og er bra fornøyd, men kjøpte jo alt for tidlig, igjen…

Kjøpte ikke du 3000 aksjer til idag ? Det var jo å treffe blink :slightly_smiling_face::sunglasses:

Så har kjøpt lengre opp også. Snittet som teller :laughing:

1 Like

Tror du må ha en porsjon flaks for å time det veldig mye bedre enn du har gjort. Evt. så må du være Morti, som har en helt enorm timing.

Edit. Da ser jeg bort i fra folk som har vært inne fra desember 2017 og satt stille i båten.

2 Likes

Hva skjer egentlig med alle salgsordrene folk som ikke får med seg dette ikke får slettet før åpning i morgen?

2 Likes

Så heller 15k med snitt 19,9 en 18 k med snitt 19,27 ?? :see_no_evil:

Blir kjøpt i åpningen, alle som en :). Men hvem byr høyest og tar alt? @Dweller fikk jo overført i tide, men har kanskje allerede brukt dem?

1 Like

Skal vi snakke litt prising kanskje?

Pris 20 med EBT/EAT på 2.316/1.806mUSD for de to kvartalene så langt i 2018 gir en multippel på ca 24.

P/E 30 gir kurs ca 25.

Malmberg kjøpte sist på 19.77, Rui på 19.86.

Da Robur kom inn i fjor, 18% premium.

Og nå i dag altså 15.54%… Og nå i tillegg altså 2 stk så langt ukjente aktører. Makes sense i forhold til det jeg skrev over, om at noen har vært villige til å ta volum hele veien nedover hver gang det har vært volum.

Så hva tror vi om prising?

Selv mener jeg 25 + hva boka bør være verdt . Da snakker vi fort om kurser over 30 - før vi trekker fra det historiske sentimentet (hvilket jeg ikke vet hva bør være). Altså prising i dag uten noen premium fra kvartalstallene så langt i 2018 på 25+.

Shoot!

5 Likes

Skulle snittet opp mer! :smiley:

Har vært inne fra Aug 17, fikk med meg noe på 17,35 i dag…nå blir det litt vind i Seila godt folk :smiley:

1 Like

Begynner vel krona opp :wink: