Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

Enig i at Funcom papiret er papiret for de tålmodige ja :sweat_smile: Jeg har nå 9-Dan i tålmodighet. Opp fra brunt belte for 3 år siden. Jeg er kommet der at ut året så må kursen gjerne files langt ned i grunnen (vi er nå på kjellergulvet) - Bare Kjør på! Det gir gode muligheter og masse kroner spart i skatt. Sistnevnte er kanskje et av motivene for filingen … Hvem vet. Jeg har ikke brukt noe særlig tid på Fun-casen i det siste annet enn å følge litt med på CE utviklingen, som forresten imponerer meg og jeg ser gode muligheter for videre organisk vekst. Jeg tror ikke CE-kuen er i nærheten av å være ferdig-melket. Gøyt! Jeg har også økt kunnskapen litt Dune universet i det siste. Må innrømme at jeg blir litt hyped rundt Veien videre her. Kan faktisk enda ikke helt fatte at Funcom fikk denne muligheten. Med unntak av min investering i Fun så legger jeg bak meg et historisk bra år, og jeg er ikke veldig bekymret for at Fun-prosjektet ikke ender vellykket på sikt. Det er hvertfall mitt bet!. 2019 har hvert fall gitt meg muligheten til å øke med et hyggelig antall aksjer. Folk har en tendens til å overvurdere hva de kan få til på 1 år, men undervurdere hva de kan få til på 5-7 (Osv.) år. Tenker det kan komme til å vise seg og passe bra i Fun. Fasit kommer! Ha en fin førjuls tid videre :beers:

15 Likes

Detta var då ett inlägg att läsa bak i en taxi efter ett julbord. :grin: Provat tre gånger nu och tror jag fångat en del av det. Vet att mr @Dweller är trogen Funcomare förutom endel trading i sync med övriga pump/dump miniASPera.

Jag har själv tro på FUN att det kommer news snart trotts att styret vart så pass död att jag på riktigt tror att de DÖTT. Patetiskt hur dött det är faktiskt! Börjar tro att kinamännen håller dem under dödshot.
Funcom har massa i pipen men inte ett pip om någonting. Volym till följe av intresse rasar logisk pga NOLL info.
Bara å se på TI. Nästan inget att prata om längre förutom att jaga små små spår på Twitter som @antzzo och @Konamixx lyckas hitta.
Konklusion:
Skärp er Funcom
Risk fucking bad news or no news

2 Likes

Nyhetstørke og styresammensetning er noe flere her har et veldig merkelig syn på. Jeg mener bestemt at det ikke er noen sammenheng. Beslutningen om når man skal gå ut med informasjon om spill ligger i den daglige driften. At store deler av styret skal byttes ut skal ikke påvirke dette.

Når det gjelder Tencent og innblanding i den daglige driften så stjeler jeg @antzzo sin referering til hva Stian sa på siste presentasjon:

4 Likes

I utgangspunktet enig. Spørsmålet er om gammel storeier har lagt noen føringer for guiding / informering av markedet som har gjort at de har holdt tilbake informasjon til de er rimelig sikre, så de ikke skulle måtte “skuffe” markedet ved å måtte melde forsinkelser.

Håller delvis med. Tencent kommer inte störa i det operationella men jag tror definitivt Funcom vill vänta med vissa saker tills Tencent haft sina åsikter. Dom äger trots allt 29% . Efter 16e klarnar det säkert.

Med åsikter menar jag exempelvis “med de här spelet kan vi göra X saker med. Vill ni det?”

Jeg har litt vanskelig for å tro at den gamle storeieren har lagt seg for mye opp i slike ting. Men jeg vet jo ikke noe mer om dette enn de andre her inne :slight_smile:

@antzzo tar med rsten av det du refererte fra det Stian sa:

Jeg tror absolutt at Funcom kan dra nytte av kompetanse som liger i Tencent-nettverket. Jeg tror vel sannsynligheten for at de har diksutert kommende spill med de allerede er stor. Kan jo også forsåvidt være at litt av stillheten rundt MC kommer av at de har gjort justeringer basert på tilbakemeldinger fra Tencent og at man derfor ser man behøver lengre tid.

Men jeg tror ikke denne prosessen er avhengig av styrevalget 16. desember. Slikt samarbeid skjer jo ikke i styret uansett. Så jeg tror ikke 16. desember er så viktig i denne sammenhengen.
Alt i alt tror jeg vel bare Funcom følger sin egen informasjonsstrategi om å vente til de rimelig sikre på en release dato og at denne er såpass nærme at de føler det er riktig å gå ut med informasjon.

2 Likes

Jag tror skillnaden mellan " inte störa i det operationella" och att “framföra sina åsikter” är hårfin.

Tencent är världens största bolag. Även om Funcom säger att de inte kommer störa i det operationella så kommer Tencent med stor sannolikhet framföra sina åsikter som Funcom inte kommer kunna tacka nej till :slight_smile:

Funcom vill bredda sina spel över hela världen och de kommer man ta hjälp av Tencent med.

Potentiella synergier:

  • riktade emissioner till förvärv
  • Tencent gör spel på Funcoms IPn (de har mååånga development studios) till flera plattformar inklusive mobil.
  • Tencent publishar Funcoms existerande spel i Kina och eventuellt nya spel global
  • Exklusivitetsavtal på Epic
  • Ny och mer effektiv strategi
  • QA hjälp från Tencents team

osv osv :slight_smile:

Sen kommer de såklart inte komma några news den 16e men jag menar att för Funcoms del så har nog mycket klarnat då. Tencent har säkert framfört sina åsikter redan det här året och mycket är nog redan gjort. Kan ju varit så att man tänkt reveala MC i somras men då kom Tencent in och “vi ska göra det här…” “okej såklart vi ska det”

5 Likes

Om Dune filmen(e) blir så stort som vi håper på ser jeg fort for meg at det kan være stor interesse for å lage et Dunespill innenfor Tencentsværen.

Greit å notere seg at Legendary som lager Dune er eid av Kina.

Det er nok en synergi mellom dem og Tencent også.

3 Likes

choo choooooooo steam free weekend 12-17 december!

7 Likes

Ser Legendary ble kjøpt av Wanda Group i 2016. De driver vel med veldig mye forskjellig og Tencent har allerede både eierandler og samarbeid på noen områder med de.

1 Like

Snyggt hittat! De finns en solklar anledning mao till varför Tencent köpte in sig i Funcom = DUNE

3 Likes

Yep.

Jeg tenker at ting som involverer kina aldri er tilfeldig.

I utgangspunktet tenker jeg at dette må være et pluss.

1 Like

Viste ikke du at Legendary var eid av Kina? trodde jeg hadde sagt dette til deg for ukevis siden! :stuck_out_tongue:

Det er ikke at det blir for mye som er problemet, men at mye info som er viktig for caset blir spredt over mange tråder. Så den positive effekten man får i en tråd ved at all info om selskapet blir satt oversiktlig sammen fra mange steder på nettet finnes ikke for Funcom lenger. Man går glipp av veldig mye ved å bare lese småprat. F.eks. at CE var oppe i over 11000 spillere samtidig for litt siden og kommer til å slå det i steam free weekend i helgen. Viktig info for caset, ikke et ord om det i denne tråden.

Hver nye tråd fører til spredning av informasjonen, spesielt vanskelig å få oversikt over for nye lesere. Synes det er dumt at vi åpner nye tråder når noe nytt skjer i caset. Også dumt at man ikke snakker om produktet i selskapets småprat tråd, men heller i 6 andre tråder. Forslaget mitt ville vært Funcom småprat, Funcom gaming, Funcom fundamentale forhold og Funcom teknisk analyse.

1 Like

helt missat… nu föll ju poletten ner totalt till varför Tencent köpte in sig i Funcom

bilde

1 Like

Så, noen som kan tenke seg hva som har økt med litt over 300% de siste årene i Funcom? :slight_smile:
image

1 Like

memes fra @h3nk1?

6 Likes

Antall groviser i fravær av substansielle nyheter å diskutere fra selskapet?

1 Like