Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Selvfølgelig gjør de det. Ingen kjøper rett over grensen tilfeldig. Hadde de virkelig gått inn for det så hadde shortet det de kunne, men de shortet akkurat nok til at det ble “offentlig” informasjon.

Och poängen är ?

Det er nok bare vår gode venn ASP som er hjernen bak Short posisjonen. Siden det er så lave forventninger til Funcom pga. for dårlig IR, kan han leke seg som han vil…

Poenget er da å skremme nok folk til å dekke seg inn på et lavt nivå selvsagt. De har sikkert shortet fra 14-15, gått over streken nå på bunn, for å få folk til å selge. Da kan man surfe på nedgangen og dekke seg inn lavere. Altså tjene mer penger på shorten.

Dersom det var volumet 0.52% de ville tjene penger på så ville de jo bare stoppet på 0,49% og holdt seg skjult.

3 Likes

Og så kan man jo være dobbelt så smart. Så går man bare over grensen her med bittelitt for å få oss til å tro nettopp det. Så dobler man shorten etter det igjen. For den økningen vil da ikke være meldepliktig? Eller blir all økning i shorten registrert herfra og ut? @krafer?

1 Like

All shorthandel burde vært meldepliktig. Håpløst at såpass mye kan shortes uten at man trenger å melde det inn. Ganske bortkastet det registeret der, og kan som det nevnes her misbrukes bare for å skremme.

Aksjen shortes nok til enhver tid.

3 Likes

Når de ligger over grensen må de vel melde alle endringer ja mener jeg.

Eksempel fra Subsea 7 som viser det

1 Like

Vel, der har vi forklaringen på elendigheten.

1 Like

Takk gud. Da er det trolig alternativ 1 som jeg håper de ikke lykkes med.

1 Like

Det virkelige spørsmålet er om de klarer å nulle shorten uten at kurs ender over 15.x ? Skal vi endelig få trendskifte?

1 Like

Nydelig med shorts, det er noen på aksjonærlista som nå vet man kan kjøre noen stopper opp også :+1:

Edit: shorten er trolig satt på tekniske signaler, og man trenger ikke være rakettforsker for å se setupen i chartene

2 Likes

Kjøpte 4000 i dag, 12.50 og 12.46. Uuuh, shorts… :see_no_evil:

1 Like

Pussig at alle som tror at shorterene alltid får rett ikke shorter selv - må jo være garantert vinst jo!

Selv ser jeg frem til den loddrette streken fra venstre og rett opp når stoppen kjøres :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Folk må gjerne vente på tikroningen eller lavere. Det har vært rolig lenge nå, det begynner så smått å røre seg litt nå først med mounts og coop+utvidelse/ny map på nyåret. CCC blir det det blir. Lykke til i morgen :slightly_smiling_face:

1 Like

Ser man det, short vs dump vs tencent fremover? :sweat_smile: Regner med resten gjør som vanlig og bare lar det stå til. Men at disse store aktørere ikke utnytter svakheter hos hverandre finner jeg svært merkelig, ligger jo på sølvfat om man har cash nok.

Alle endringer over grensen må oppdateres, men som flere nevner ligger de ofte å vaker akkurat rundt grensen etter hva man vil oppnå.
Hadde man vært så sikker hadde man nok tatt mer i, ser på listen historisk har ingen gjort nettopp det.
Så får man konkludere som man vil :sunglasses:

Historisk Norge på aktøren:

Aktive posisjoner Norden:

3 Likes

Ja, historiske resultater sier alt om fremtidig inntjening.

Er for tungvint system synes jeg. Shortet Bitcoin endel i fjor via kontrakter. Hadde vi hatt en slik opsjon i Norge ville du nok sett mye mer shorting.

Fin oversikt! Godt å se at de må jobbe litt for pengene kontra Seadrill. :blush:

Finnes plenty instrumenter for å shorte om man ikke får tak i aksjer, så det er bare tull. Skal du ha tilgang til shortaksjer trenger du en låneavtale, ofte der det stopper. Og volumet er gjerne begrenset. Da er det bedre med cfd’er med ubegrenset likviditet :+1:

1 Like

Spørsmålet nå blir jo er de ferdig shorte ref siste tids kursutvikling, dvs de startet feks etter pump opp over 13,eller skal de ut med mer. Og hvis så, hva baserer de dette på, teknisk trolig. På kurser her vi har rotet nå synes jeg det blir for enkelt å se på det tekniske, kurser rundt disse nivå har vært bra kjøpsmessig tidligere. Blir spennende å følge med på. Med mindre det kommer en braknyhet eller resultat av feks mounts, så tror jeg de dekker inn dette uten noe særlig grad av økning i kurs. Om noen med litt kroner er uenig i kursbildet nå så kan det bli spennende frmeover. Det er uansett ikke mye aksjer det er snakk om, og det er også fint å få en naturlig forklaring på utviklingen, annet enn Funcom suger, er ikke verdt mer osv. Selvfølgelig skal kursen under 10 kroner nå, de klarer jo ikke gi ut spill engang. Hva vet Tencent liksom, de har sikkert bare lest hva hausserne har skrevet og tatt det for god fisk :yum: