Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

En FRYD å lese! :slight_smile:

Brygg deg en god kopp kaffe og begynn på Letter from CEO.

10 Likes

Tok en kjapp titt på tallene og ser ut som det er gjort en endring fra Q4 sitt “Accumulated” resultat.

Net financial items var der -2496 mens det nå er -1927. Dette ser ut til å skyldes at ca. differansen er flyttet til Exchange differences on translating foreign operations.
Gjør at “Result for the period” er forbedret til 6 618 fra 6 048 mens "Total comprehensive income for the period " forblir den samme på 5 110 .

Jeg greide ikke å se i farten at det var gjort noe med skatteføringen. Så likt ut såvidt jeg kunne se.

4 Likes

13 prosjekter gående

…the Company has ongoing development work on eight other existing games or
prototypes for future games.

15 Likes

Elsker forsiden. :boom::rocket:

70,9% av inntektene kom fra Sony, Valve og Microsoft. Betydelig andel som kommer fra andre parter der altså.

7 Likes

Etter Q4 hadde @anon80503862 en flott oppsummering og der stod bla. dette:

De kjente prosjektene er vel nå da:

1 Conan Exiles
2 Secret world legends
3 Age of conan
4 Anarchy online
5 Mutant Year Zero
6 Conan Unconquered
7 Moons of madness
8 Coop shooter
9 Conan Single player
10 Dune Open World

Den nye avtalen kan jo gjøre at det nå er 14, men det kan jo også være at den nye avtalen er utvikling av en av prototypprosjektene slik at tallet fortsatt er 13.

6 Likes

Skal vår kjære finanspresse endelig komme med noe positivt om Funcom i dag da? Noe annet enn «Tulleselskap trykker monopolpenger».

3 Likes

MEGET BRA fra : CEO Rui Casais !! :moneybag:

5 Likes

Nå som første publishing tittel er annonsert for 2021, så tenker jeg at her bygges det forsatt sten på sten på sten på sten.

Synes dog 2020 er litt tynt enda, men med 2 store spill fra funcom selv bør dette bli et meget bra år. Jeg har vel også en tanke rundt en tittel som fort kan ende opp som publishing hos funcom om den bare blir forsinket litt til.

2 Likes

Sjæl, Morgan Kane med Ryan Wiik

4 Likes

Tycker egentligen att going concern-avsnittet summerar det ganska bra:


Kan inte stirra mig trött på den grafen heller! :sunglasses:

9 Likes

Ett godt eksempel hvordan man driver ett selskap opp fra sumpen til ett nytt og bedre selskap som betaler ned gjeld og har en feit bank konto. Rui for president

5 Likes

Svaret er: Ha penis-physics i spillet som får folk til å prate om det og så vidt omgår Twitch Terms of Service på bakgrunn av at det ikke er hovedfokuset i spillet, og relativt realistisk. :stuck_out_tongue: It’s genius!

Menigheten: Yeeeeeey!:+1:
Markedet: Meeh…nay…:-1:

4 Likes

Er vel lite sannsynlig at det blir nok et conan prosjekt? Nå har vi CE, CU, og kommende singleplayer. Greit å ikke melke en IP for mye…

2 Likes

Enig, Tror det er en av de andre IP’ene de vilprøve å “få igang”.

Fixed that for you.

2 Likes

Spærredrevet handel.
Har vi set det mange gange forud for opgang?

2 Likes

Vi ser det begge veier i denne aksjen :wink:

Men ja, noen ønsker å kjøpe tilbake mest mulig under 17. Hvis det dyttes litt opp tror jeg det blir bra fart - om ikke før helgen, så til uken.