Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

ahha, da lærte man noe idag også.

1 Like

4 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Den mest stabile TA-indikatoren slik jeg etterhvert har observert er aktivititet i Funcom-tråden.

Og den indikatoren tyder på oppgang .

2 Likes

Liten fundering angående “pump och dump” situationen.
Kan det vara smart att senda ett brev till de lite större investerarna såsom Robur och Core ?
Finanstillsynen i Sverige intresserar sig inte för bolag utanför rikets gränser ?

Jag sån cirka noll kunskap inom området :sweden::norway::sunny:

A post was merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Den kan jeg støtte :smiley:

Når folk klager på TA, og prater om at den ikke fungerer, så er det gjerne også et godt kjøpstidspunkt. :wink:

EDIT Tar dessverre meg selv i å tenke “Sky’s the limit” altfor ofte, må skjerpe meg. :smiley:

4 Likes

Alt vi trenger nå er at noen euforisk proklamerer at vi skal laaangt langt opp, og så er det bare å hive ut tradingaksjene på veien. Den går sjeldent så høyt som det spås uansett.

Seriøst. Vi kommer til å le hele veien til Banken Når Myz blinker på Top 50… i flere uker.

2 Likes

Sukk for en artikkel. Funcom har en flott og spiselig politikk for DLC

1 Like

Fordi det å gråte ikke er et alternativ? For dette er Funcom aksjen, her kan hva som helst skje. Som en spennende krimbok dette. Vi ser sikkert svingninger her og der, men i det lange løp håper jeg vi ser en stigende trend ved at Funcom bygger opp en god backlog med spill med en suksess her og der. Kanskje vi også kan håpe på at de blir kjøpt opp om noen år hvis de gjør en god nok jobb.

3 Likes

Voldsomt til tempratur her inne da, på en ellers nøytral dag.:blush: Er varmere her inne, en ute i sola jo… Det er vel kanskje et tegn på at noe er på gang​:slight_smile:.

Ellet er det noen som er litt såre over at de ikke vant 10-20% de to siste dagene? (#bingo)

2 Likes

Leser dere litt på kommentarene på denne posten så ser dere hvorfor vi ikke er i 18+ nå:

2 Likes

Ja ut og informer folket … kom dere ut av dette Nisse/Trader forumet. Bare litt hadde hjulpet

Ja det er jo helt utrolig at dere klager på Kursen og at det er bare en gammel Bonde som er der ute og forsvarer Fun.

Q2 2019 blir dårligere enn Q2 2018, og det blir nok tilsvarende for Q3, mens Q4 er up for grabs. Anyway, poenget mitt her er at for å være et spillselskap som investerer tungt og planlegger to store egenproduserte titler i 2020 med det jeg anslår som veldig godt potensiale, så ser dette rett og slett “trygt” ut.

Det er mye snakk om at Funcom er spekulativt og ja, kursen oppfører seg som en jojo, som om selskapet var gjeldstynget og balanserte på en knivsegg, mens i virkligheten, så er det snakk om et solid selskap med store cashreserver, ok cash flow og langt fra noen fantasiprising. Risk er det, men potensiell reward på relativt kort sikt, dvs <12 mnd er vesentlig større.

13 Likes

Jeg tror de ordene der vil stå seg godt 12 mnd frem

2 Likes

Er litt påfallende at de fleste snakker om 2020 eller 12 mnd frem men fremdeles klager over intradagsdumper og nedadgående pris. Hvor er logikken? (sikter ikke til deg spesielt, snakker om den generelle stemningen som har vært i tråden).

5 Likes

Dette er jo helt standard i alle biotekselskaper… alle liker å få bekreftelsen på at de har gjort ett smart valg med kursoppgang kontinuerlig, uansett om man er langsiktig eller ikke.

1 Like

Ja og sånn var det i 16,17,18 osv. Bare vent! :roll_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye:

Litt på druen og trodde @Christian mente Funcom skulle bli verd 12 milliard. 12 mnd var ikke det samme :wine_glass::wine_glass::wine_glass:

1 Like

Det har vært en økning i kurssyting, men ikke pga kursen. Men pga mismatch mellom utvikling (innsidekjøp, sikring av Dune IP for 3-6 spill, milliardær med kjøp av en halv million aksjer++) og kursutvikling. Dersom kursen går ned og svinger så hører man normalt ikke så mye syting som nå. Funcom går ikke slik den burde.

Funcom har tross alt mye cash, tatt hovedparten av investeringen av 2 interne spill allerede og har nok til en god del flere, selv om alle skulle floppe, før de er i trøbbel.

Likevel er verdien på Funcom en vits i forhold til alle andre børsnoterte multiplayer spillprodusenter. Det er tross alt ikke hvem som helst som kan lage det.

5 Likes