Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ja, jakter på ny inngang. Kan den gå helt ned i 14 tro …?

Hvorfor ikke 13, gitt hvor ille det står til?

Herlig, dette. Få inn nytt mannskap på 15 som skal ut på 16 - kan se langt etter 18-tallet og fair prising av Funcom med det første :ok_hand:

4 Likes

Sånn går det når folk forventet e3 hype og fikk conan “flopp flopp” :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Sånn går det når du har hjernedøde aksjonærer som selger på desse nivåene

Det har ikke vært volum eller hype på noe som helst vis før E3 - derimot gikk kursen ned 10 prosent på lavt volum, og det fortsetter i dag.

Bare for å sjekke at jeg henger med. Før Funcom begynte å hype hva som skulle skje på E3 så var « Markedet»(les vi» på TI) som vanlig enige og uenige om at aksjen skulle gå fra ca 16 og opp til 18 / ned til 12 avhengig av hvilke faktorer en vektlegger.

Nå etter E3 reveal er utgangspunktet for denne vurderingen choppet mer til 15.5 og opp til 18 / ned til 12 i det korte bildet…

Jeg finner ikke noen annen forklaringsmodell enn som følger:

  1. «Markedet» tror chop shop vil ha en negativ innvirkning på Funcoms finanser og inntjening, ev.
  2. «Markedet» mener at Funcom bør «straffes» for hype som ikke leverer Iht det hypede elementets antatt relative størrelse før hype reveal (aka kortsiktig trading)

Note to self: Include «investorene liker ikke visse typer hype» som en ny faktor i min investeringsstrategi og verdsetting av Funcom…

74 720 aksjer omsatt i dag. “Markedet” er jo ikke aktiv en gang så slapp av…

2 Likes

Det som er sikkert er iallefall at den “negative nyheten” skal melkes nedover for det det er verdt :wink:

Ja, det ser vi jo på forumet her nå. Drar inn markedet og alt er så forferdelig og aksjonærenene har priset inn en flopp blabla. Bare tull ærlig talt.

Nei, tradingrangen er fra 15,30 til 18,25 ish.

3 Likes

Hehe akkurat denne gangen tror jeg vanskelig noen kan motsi deg noe særlig på det. :stuck_out_tongue:

Men er jo omsatt aksjer for typ halvannen million så er ikke akkurat noen kjempereaksjon noen vei.

1 Like

Tja.

Årets E3-hype for Funcom bestod av kursfall på veldig lavt volum - så hvilke forventninger som fantes (hvis noen) er vanskelig å si.

At kursen fortsetter ned handler mest om at samme algo fortsetter å selge på bid.

Siste tids kursfall har sågar funnet sted mens makro har snudd opp og bullet kraftig - rart med det.

3 Likes

Som sagt, ser bra ut i en gamers øyne, men for en investor kan man anse dette som en gavepakke til traderne.

3 Likes

Synd for de som har stoploss i dette området at bunnen på tradingrange er 10 øre under.

Kjøpte 1000på 15.44

Till alla er som jag trampat på tårna senaste tiden (till exempel med CU) så ber jag om ursäkt. Finns många anledningar till detta men jag vet vad som behövs ändras (med mig osv).

26 Likes

Whats her name? :yum:

Det må være lov å være litt frempå, bastant, og ha egne meninger. Spesielt på et forum på internett. Hårsåre folk har du overalt… Skål grabben! Du kan like denne med en :eggplant:

5 Likes
3 Likes

Make :sweden: great again :muscle: