Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Alle som kjøper og selger sitter på dette forumet. Ren støy. Hvis det hausses litt ekstra så er det fordi folk er klare til å selge.

1 Like

Det er feil. Jeg elsker begge deler

1 Like

Føler vi er mange som klarer å finne et nivå i mellom haus og bais. Når det er sagt sitter de færreste med kursmål på under 10 %+ fra dagens nivå, til det er risikoen historisk sett for stor. Og det føler jeg må være lov uten at man skal bli kalt hauser.

Personlig har jeg kursmål på 24,- om ting går noenlunde slik jeg forventer med de nærmeste lanseringene. Går noen av lanseringene bedre eller dårligere enn forventet eller det dukker opp noen produkter som er mye større enn hva man har sett for seg så blir jo selvfølgelig kursmålet justert deretter. Tror ikke vi ser disse nivåene før noen virkelig store aktører skal handle over børs eller mannen i gata får opp øynene for Funcom igjen, men tror oppriktig at vi ser det om ikke så alt for lenge og har posisjonert meg deretter.

2 Likes

Tekinvestor var ett ok forum for en del mnd siden, nå forstår mer og mer at dette er ett forum som har nærmet seg Hegnar forum som alle her inne ikke var tilhenger av.
Masse falske mennesker her så jeg takker for meg på forumet men voksen nok til å ønske alle lykke til videre i livet

4 Likes

For å si det slik, hadde de 25 flinkeste folkene her inne gått sammen og diskutert de aksjer hadde de gjort det mege bra tror jeg, det blir så mye meninger at man kan bli svimmel, og på dager som i dag hvor det butter i mot så snakkes det om 10 kroner og nå bryter motstander and what not. Stort er ikke alltid bra

Jeg syntes de hete religionsdiskusjonene i insiderchatten er mer produktive på dager som dette enn å nistirre på kursen og koke opp ymse grunner for at kursen går den vei den går. :ok_hand:

2 Likes

Merkelig hvordan kursen går ned hver gang det kommer mangemillionærer eller milliardærer (!) inn som storaksjonærer. Man skal visst være forsiktig med hva man ønsker seg

3 Likes

Om du hadde hatt mulighet og midler til å handle mest mulig i forkant av neste år ved å drive litt kurspleie så ville du gjort det. Vi trenger en panglansering ala CE på nytt og helst dekning fra feks Pareto, jeg tror tiden for 5 kroner opp på en uke minst kommer en eller flere ganger neste år, kanskje før. Det er noen usikre variabler ute å går nå, det er ikke spørsmål om Funcom tjener bra med penger, men hvor bra.

Hadde aksjonærmassen i Funcom jobbet på skipsverft ville hver nye sjøsetting vært en ny Titanic :stars:

Community størrelser på steam:

image

image

11 Likes

Hvem er det som spiller Moons og chop?

1 Like

Funcom som så mange andre aksjer er for mange artig å trade, og diskusjonene oss i mellom blir ofte en god suppe av hva slags type aksjekjøpere hver enkelt er.

Jeg kjøper og selger litt men har alltid brorparten av aksjene i Funcom, og nå mener jeg det er veldig billig igjen ifht både hype som kommer i 2020, og hvilket potensiale jeg tenker spillene har som kommer. 2020 byr på første store titler siden Conan Exiles, og med sjefen sjøl bak rattet. Her tenker jeg at om spillet er kvalitetsmessig minst B- så er dette noe som fort selger mellom 250-500k første mnd, det blir en vanvittig boom første uken tror jeg.

Traderne ønsker naturlig nok billigst mulig inngang, og det er er mange som følger mange aksjer. Om Funcom faller til ett nivå eller reagerer på TA på en overbevisende måte, så kjøper kanskje noen på 15, 13.20 osv, om ikke, da kjøper de kanskje NEL, Nano eller noe annet som ser bra ut.

Vi står foran det viktigste året til Funcom noensinne, hva potensiale angår, og for den langsiktige som ikke kjøper og selger ukentlig eller kanskje månedlig, fin tid å kjøpe aksjer på ifht posisjonering mot 2020,eller skal jeg heller si mer mot slutten av juli og høst som det også skjer en del. Det er ikke lenge til.

For den kortsiktige så skjønner jeg at man ønsker og ser an ifht både det ene eller andre, men om kursen skulle fortsette noe mer ned, så har vi sett både fond og andre kjøpe så der blir ikke kursen lenge, og volum kommer trolig til å bli meget begrenset.

Jeg begynner å få meg ett pent antall aksjer, til meg å være, og skal ha litt mer, men ingen hast. Jeg har sagt en del ganger at 2019, som jo er ett mellomår, er en fin tid å posisjonere seg for hva som er på vei og få ett så pent snitt som mulig.

Til dere som er utenfor og kanskje vil inn, dere er velkomne, men banker Pareto på døren slipper vi inn de først :kissing_heart:

3 Likes

Siffrorna innebär antal spelare online i medlemsgruppen men oavsett vilket spel du lirar. Så de visar vad medlemmarna gör men inte vilket spel som liras

3 Likes

Såe, Funcom er en Marathon aksje. Å prøve å trade den eller bli sur fordi den faller på lavt volum funker ikke. Da vil du tape hver gang.

Mange hadde håpet mer på E3, jeg hadde håpet på Coop, og etterhvert når all interaksjonen med Goldfarb, at det kanskje var spillet hans.

Men så kom de med et annet spill, som kommer allerede i september… Og da gjør de akkurat det de har sagt de skal gjøre .DE bygger pipe, pipe og mer pipe.

Men som man sier, sell in may and stay away. Vi går inn i sommer månedene. Det blir enda dauere på børsen og funcom skal sikkert sige nedover. God kjøpsmulighet for de av oss som er loooooong. Og som ser på 2020 med glede.

7 Likes

Ett nytt, egetutviklet spill som lanseres på mange platformer der altså.

Ikke veldig kostbart og muligens såpass enkelt å spille at det definitivt inkluderer aldersgruppen (man advarer mot at kan ta skade).

Tror dette kan slå an skikkelig.

Thumbs up!

CCC er utviklet av Mighty Kingdom. Eller hva tenker du på?

Utvecklingen går framåt… to be continued!

19 Likes

Hvorfor skulle den ikke det eventuelt? Vi går inn i sommer mnd med lav aktivitet og ofte lett sigende kursutvikling? Hva er det kursdrivende med switch slipp? Er vel lite nytt her.

Skulle det vise seg å selge veldig bra vil reaksjonen komme sammen med data, eller?
Eller tenker du lavere enn 15?

Dette er meget hyggelig å se på :smile: Listen blir bare lengre og lengre for hvert kvartal som kommer.

1 Like

Greit nok at spillet er laget i Australia, men jeg oppfattet det ikke slik at Funcom kun er publisher her.
Men jeg tar kanskje feil.