Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Er ikke Payday 2 det helt klart største spillet i coop shooter sjangeren? :stuck_out_tongue:

Det er ikke spesielt hard konkurranse i segmentet som jeg ser det, og det er rimelig populært. Såvidt jeg vet, så er det ingen vellykkede AAA-titler i sjangeren, akkurat som i Survival-sjangeren. Mye kan sies kom kvaliteten på Funcom-spill opp gjennom årene, men for et indie-studio, så er spillene rimelig solide.

2018 vs 2019
CE, MYZ vs CE, MYZ, CU, Halloween +potensial coop shooter

Hvis man ser på Q4 2018, så synes jeg det gir et godt hint om at CE kommer til å selge bra gjennom 2019 også. Ca 80k på PC, ca 80k på konsoll.

MYZ har 12 måneder på seg til å selge like mye som de gjorde på en måned i 2018 for å gi Funcom like høye inntekter. Med en DLC og switch port, så tror jeg det går veldig greit.

Som jeg ser det, så må mao CU og Halloweenspillet klare å selge nok til å veie opp for veldig gode Q2 og Q3 i 2018, men blir hjulpet litt av at Q1 2019 nok er mye bedre enn Q1 2018, ettersom konsollsalget gjør at inntektene derfra blir ca 2x.

Jokeren for 2019 (om ikke helt for Funcom) er om coop spillet kommer i 2019 eller ikke. Her satser jeg på at Funcom ser på hvordan spillet blir mottatt og bruker tid på polish osv utfra dette. Q1 2020 release er for meg helt ok, selv om jeg helst hadde sett Q4 2019.

9 Likes

UiO også… Samfunnsvitenskap, så er nok en del som stemmer det der også.

Intervju med @ funcom 's vd Rui Casais

8 Likes

Er veldig sikker på at Q4 2018 er lite sannsynlig :wink:

Kjører de Early Access er jeg helt uenig. Gjør de det ikke, helt enig.

Se datoen din. @lassar send denne mannen noe kaffe!

3 Likes

Q4 2018 er nok uaktuelt uansett om de kjører EA :stuck_out_tongue: Jeg tror også at Q4 generelt er et vanskelig kvartal å få oppmerksomhet i så har mer tro på at det kommer Q3 2019 eller Q1 2020.

Gir meg selv denne:

Q3-4 2019 hvis EA, Q1-2 2020 hvis ren full-release :wink:

Edit:

RIP til figuren som forsøkte å få kursen opp på 13-tallet. Dét skjer bare ikke - ny sperre på 13. Ikke rart svenskene ler av hele aksjen. Som alltid morsomt å forsøksvis forklare de uheldige blant söta bror som kjøper på positivt nytt at det bare er ned fordi ned.

3 Likes

Rui sa på presentationen igår att alla AAA spelen släpps nov-dec och de spenderas enorma pengar med marknadsföring. men faktum är ju att det är lika befolkat med AAA spel som släpps i Q1. Så vill man släppa co-op shootern bör man göra det i oktober eller i Q2-20. Jag tror på det senare. känns alldeles för tidigt med oktober. Då borde man iaf redan gå ut NU med en reveal

1 Like

Apropos dét, tiden er overmoden for CU-gameplay og mer informasjon…

2 Likes

Yes får se när det kommer mer om CU. Man får tänka på att de är många stora spel som släpps nu i februari och som kommer ta uppmärksamhet

1 Like

bilde

3 Likes

Spørs om det ikke blir slik i stedet:

com-add-text

Edit: Jepp, ble det.

Kursen er invalid ja. Det har den vært en god stund. :wink:

Det eneste man trenger for å tjene penger i Funcom nå, er noe som heter tålmodighet.

1 Like

150k aksjer for å løfte kursen 1 prosent, 100 for å senke den 2 :ok_hand:

Slik går no dagan.

1 Like

Jeg venter bare på at Pareto skal komme med sin analyse så er det sayonora Funcom forever.

Om en snau mnd tipper jeg de kommer med kursmål på bear 5 kroner, base 12 kroner og bull 22 kroner og kursen er trolig lavere da enn nå. Men kanskje jeg kan få overlevert aksjene mine til noen lettlurte Paretokunder.

:wink:

2 Likes

og dermed er all oppgangen pga redeye-dekning av funcom ca. borte. Kursmål base case 18 kr er glemt i løpet av et par dager. Er det rart man blir skeptisk til brå funcomoppganger selv med knallnyheter som dette?

1 Like

Er dette årets forsøk på ironi?

Ja det er ganske sjukt. Når skal jerngrepet forsvinne? Aldri? Nå er jeg bare ironisk over her altså, jeg vet at mange ikke forstår seg så godt på ironi, men du Alex har det i deg. Det vet jeg :slight_smile:

Må jo bare innrømme at dette passer meg helt utmerket. For jeg får faen aldri den superlønna jeg venter på pga stadige utsettelser av overtagelse. Men snart kommer den og den smeller jeg rett inn i Funcom når jeg får den. Da dobler jeg for da er sikkert kursen 11.00 :muscle:t3:

6 Likes