Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

1 Like

Jepp, ser ut til at vi er helt enige. Forskjellen er at du er bedre til å formulere det! :wink:

1 Like

Leser dere ikke meldinger? https://newsweb.oslobors.no/message/488420

Edit: hmm leste det som erstatter for leder. Utvidet de ikke styret for å få plass til Susana? I så fall trenger de ikke flere.

Hva er det du sikter til?

Kina får lederstolen, Fred går ut, styret ble utvidet for susana, mao blir det nok ingen erstatter for Fred.

Det stemmer ikke helt. Vært 5 i styret i hvertfall siden 2015, og da Susanna kom inn i september 2018 besluttet man å utvide styret til 6 medlemmer.
Men Alain Tascan fikk seg kort tid etter en ny jobb i samme sektor som gjorde at han måtte trekke seg. Så har man vært 5 siden.
Jeg håper og tror de kommer til å få inn en erstatter for Malmberg etter hvert.

6 Likes

Her har det nok pågått litt mer i kulissene enn hva menigmann får vite om. Malmberg reagerte på Tencentkjøpet med å selge halvparten av aksjene sine på børs. Han hadde nok hatt god tid til å kunne gjøre dette på en annen måte dersom det hele var planlagt. Lite poeng i å dumpe aksjene på den måten han gjorde, samtidig som Tencent kjøpte seg inn. Bitter anyone?

Anyways, good luck mr. Malmberg, og gjerne prøv å selge aksjene dine til noen andre enn traderne. Er sikker på at det er noen der ute som vil kjøpe disse aksjene utenom markedet (nei ikke ASP plz).

2 Likes

Slik jeg ser det var det kun 2 alternativer for realisering av aksjene (50%) på det tidspunktet.

  1. Få inkludert de i salget til Tencent.
  2. Selge når salget til Tencent ble kjent.

Man er jo bundet til taushetsplikt/nda i perioden frem til offentliggjøring så vanskelig å forhandle med andre om kjøp av disse aksjene da. Å bundle de inn i avtalen med KGJ er litt kompliserende for den prosessen da man får en part ekstra og ikke sikkert noen av de andre ønsket det.
Å vente til offentliggjøring og bruke forventet hype/interesse akkurat da gir jo også oppside med tanke på å få kurs høyere enn avtalen. Jeg tror egentlig jeg ville gjort det på samme måte om jeg var i den situasjonen :smile:

Men det blir spennende å se om Malmberg tenker å selge seg mer ned. Ikke helt usannsynlig selvsagt men jeg tror kanskje han blir sittende til “Dune tiden”. Mitt tips i hvertfall. :blush: Kan selvsagt fort vise seg å være feil.

2 Likes

Det er ikke bare 2 alternativer. Det er mange som ønsker å kjøpe aksjer utenom børs, spesielt når det er snakk om såpass store volumer. Er sannsynligvis også mange som har prøvd seg på Jebsens aksjer før Tencent kom inn i bildet.

Forvent store endringer for Funcom framover. Tencent kommer nok til å ha mye påvirkning her, noe Malmberg ikke ser ut til å like.

Malmberg kan imidlertid ikke selge hvis han har for mye informasjon rundt dette, også omkring co-op shooter. I alle fall ikke hvis informasjonen han sitter inne med kan tolkes som negativt.

Han er uansett så sosialistisk av seg at han kan jo bare dele ut 90% av gevinsten til småaksjonærene, sånn at det blir fair.

Hvis han var så bear, hvorfor beholde noen millioner aksjer?

1 Like

Kanskje han håpet på oppgang etter Tencent-kjøpet som alle oss andre? Kan godt være han beholder aksjene sine nå som kursen er så lav.

Når man ser all aktiviteten IPene hans har er det ikke rart han selger ned i Funcom. Antar det var en avgjørelse som satt langt inne.

At han går ut av Styret er synd, men samtidig er det digg å få han 100% fokus på IP porteføljen hans. Det drypper fint på Funcom via Heroic Signatures.

Den aktiviteten hadde han før Mutant, og han har tjent mye penger på Mutant. Tviler på at han planlegger såpass dårlig at han var avhengig av en suksess der.

Aktiviteten er økt mye. Men heck la oss heller late som om han er slem og vil bort fra Funcom.

2 Likes

Jag snackade med honom ikväll och du kan inte ha mer fel.

  1. Han tänker inte sälja de aktier han har kvar.
  2. Han har varit en av dom som drev på att få en Redeye analys och han har försökt få ledningen och förstå att de kanske är dags med listbyte, men pga Jebsen så har de inte gått.
  3. Han sa att de ska bli kul och vara ägare och kunna kommunicera mer , även om en viss insyn försvinner.
  4. Han känner att de är ett perfekt läge att lämna över åt Tencent som besitter mer kunskap än han.
23 Likes

Hvor får du denne infoen fra?
Utrolig mye synsing

1 Like

Detta blir bra. Ser ut som 12,50 är ett stabilt golv som inte så många vill eller är knasig nog att sälja under.
Tipper många fyller nu och strax december med jultomte å hela faderullan :santa:

2 Likes

Tippar på att de kommer hända saker ganska så fort efter Tencents inträde 16e december :slight_smile:

3 Likes

Jeg har sagt det før, og nå er det enda tydeligere - Tencents inntog kommer til å medføre strategiendringer fremover. Velkommen Funcom 3.0

4 Likes

Japp de är Tencent som kommer sätta upp / ändra/ behålla målen :slight_smile: