Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hehe biotek har jo gått rett i dass på samme vis som funcom siste årene etter storhetstiden. Ikke så stor forskjell fra Funcom til Biotech på responsen fra Oslo Børs. Utenlandske investorer ser dog kvalitet der nordmennene har laks foran øynene.

Vel, ser man på de siste tallene fra Oslo børs hva angår aldersspredningen av kjøpere er jo flesteparten av alle kjøpere mellom 50-80 år. Det er vel rimelig sikker at mange av de ikke har spesielt peiling på hvordan gaming er i dag kontra for 20-30 år siden. Kanskje når generasjonsskifte er mer representable på Oslo Børs, er når man merker at gaming aksjer prises rett?

image image

Source

Dette kommer til å endre seg fremover. Når vi bli 80 sitter vi fortsatt med bare Funcom i porteføljen, og venter på at toget skal gå og at de andre må ta på joggeskoa

6 Likes

Eventuelt så kan Funcom i kvartalspresentasjonen gå mer inn i hva investeringer vil si for selskapet og hvorfor de velger å bruke overskuddet fullt ut. Om de lar litt stå som rent overskudd er det lettere for folk med lite peiling og se at Funcom tjener penger, som blir reinvestert i selskapet.

Siden CE var det vel rundt 250-350 millioner som har blitt reinvestert i selskapet, om det kommer de til å fortsette med. CE fortsetter å være en melkeku for videre investeringer. Om de oppnår 1 til av CE størrelsen med enten MYZ CS eller Dune snakker vi store penger, såpass at de nesten blir tvunget til å føre overskudd da det blir vanskelig å reinvestere såpass mye. :slight_smile:

*rullatoren

Hvis du leser posten min en gang til og ser hva jeg svarte på så vil du se at det ikke er kursutviklingen jeg mente :slight_smile: Nå er ikke jeg noen ekspert på dette men slik som jeg ser det så ser det ikke ut til at Tencent endrer strategien til de selskapene de kjøper. DVS , jeg tror de kjøper seg inn i selskaper som har en strategi de liker og som har potensiale til å vokse (mye).

8 Likes

Jeg tror at for en god del spill så vil EA være et veldig bra alternativ så lenge man ikke gjør som Funcom gjorde med CE. DVS, mye bugs ved EA launch og det ble ikke mindre når de drev å patchet hver uke. Jeg tenker f.eks at et spill som Imperator: Rome fra Paradox sannsynligvis ville vært et bra valg for EA launch. Det fikk veldige dårlige reviews ved launch ( under 40% ) men nå etter 7 måneder med forbedringer så er de oppe på 43% totalt og 81% siste 30 dager.

2 Likes

Mina tankar kring CE. Otterbeck var först med å gilla tweeten :stuck_out_tongue:

5 Likes

Fast är det inte bättre att vända 180 grader och gå åt ett annat håll, i stället för 360 och stå vänd åt samma håll? :wink:

haha man ser ju helheten när man gör 360 graders omvändning under tiden man vänder sig ett varv :wink:

2 Likes

Ellers er Starbreeze opp nesten 40% på en uke. :sweat_smile:

1 Like

Slapp av, er fremdeles 1.5 dag til Black Friday - blir salg på hele børsen håper jeg :sweat_smile:

1 Like

Starbreeze har nästan samma BV som Funcom nu. Bara de är sjukt

1 Like

Ja frågan är vilken som har högst MCAP på nyåret

Ah, så biotech går opp i forkant så det kan komme på tilbud på black friday? ;D

Det er håpet, derfor jeg ikke kjøper noe i dag. Håper alt kommer på 20-30% rabatt :sweat_smile:

Mulig scenario som vil få fart på aksjen:

Shooter video med lanseringsvindu rett rundt hjørnet. På neste styremøte med Tencent blir dette diskutert.

CE har så stor spillerbase nå at det er helt naturlig å ta betalt for en større update som et map. Dette vil kunne gi en pen inntekt og kunne få folk inn i spillet

På slutten av året vet vi mer om Dune.

DERFOR er jeg langsiktig nå og kjøper aksjer så mye jeg klarer. Lykke til folkens

12 Likes

Shorten akkurat synlig igjen.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0012756266

1 Like

Boost i CE og en “uforutsett” nyhet og kursen står over 16 kroner før nyttår :champagne: dvs teaser rundt MC eller noe vi ikke vet om pr i dag

1 Like

Länge sedan FC överraskade nu.

1 Like