Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat (FUNCOM)

En eventuell EMI kan jo Tencent stå for, til feks 17 kroner, det er greit

Skjønner ikke hvorfor folk klager. Det er ikke tencent som har hatt urealistiske forventninger på selskapet. Gratulerer til raske 30% idag.

2 Likes

Hadde de lagt 30 ville de fått aksept.

Jeg tror “folk flest” ville akseptert på mellom 22 og 25kr. Rett og slett fordi man er lei en aksje som bare humper og går helt urelatert til prestasjoner.

1 Like

Etter å vært fast eier siden de startet på børsen kan jeg si at den kursen er alt for lav. Hva tror dere seriøst kursen hadde vært i når Dune spillet og filmen setter igang. Jeg kan garantere den vil være høyere enn 17 kr…

2 Likes

Det er jo dagens aksjonærer som har sørget for at kursen er der den er…tradet den i stykker…spesielt et par større har holdt denne utenfor interessen til større aktører over tid.

6 Likes

Dette er strategi og «takk» til Bergen!

6 Likes

Vad sker nu rent praktiskt? Är det frivilligt för varje enskild aksjonær om man vill sälja eller inte?

3 Likes

Alt for lidt
Men det anede mig at de ville snigløbe resten af aktionærene og tage hele kagen selv.
Hvorfor skulle den ellers falde fra 15,75 umiddelbart efter de købte.
Kursen er styret derned og holdt der.
Så kan 17 kr se mere spiselig ud, men No way

Ikke mange som ler av meg nå, dette var EKSAKT hva jeg sa kom til å skje :disappointed_relieved:

Lå i kortene at denne idiot-sammensetningen av eiere som tenker på sekunder ikke kunne eie noe sånt. Tradet i filler og gitt bort gratis. Godt gjort :+1:

Det er bare trist…

5 Likes

Klassisk kinesisk «hestehandel». De har fått innsikt i caset FUN og ser en enorm oppside i selskapet. Legger inn skambud og håper på aksept. Eller er dette avtalt spill…slik at man får fokus på selskapet via media og opplyst «hele» verden om potensialet i FUN. Dette r :rocket:-bensin og starten på en enorm oppgang. Lykke til!

4 Likes

Forhåpentligvis blir budet avvist, og man får en reprising av selskapet på noenlunde anstendig nivå.

Dette er et skambud av en annen verden.

6 Likes

Noen grunn til at denne ikke skal være gjeldende?
Jeg har tidligere hatt NL takeover guide klar for fun, men det er vel noen endringer nå som det er et SE selskap.

Jag är fortfarande frågande till “vem” det är som skall acceptera budet? Räcker det med majoritet (dvs TC, Malmberg och några till) eller är det upp till var & en att acceptera budet?

Får de rent flertall så kan de vel styre som de vil. Eller?

Må ha over 90% for å tvangsutløse resten.
Men her forundrer ingenting, kanskje aksjen går ned i dag også :sweat_smile:

3 Likes

Ja, dette er en klassisk dumpenyhet for Satan.

1 Like

Det er også kjøpsmulighet, slutter gjerne godt over 17

Er vel ingen med noe omløp i hodet som selger for under 17 kroner nå?

1 Like

Styret i Funcom har enstemmig valgt å anbefale budet.

1 Like