Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Vi fortsetter å prate om Funcom her!

1 Like

Tester tsw igjen nå etter lang tid. Valgte å begynne en ny character. Tror ikke jeg kommer til å spille spillet aktivt, men vil teste hvordan det føles å begynne spillet nå etter den nyeste oppdateringen. Virket bra i følge div forum.

5 Likes

Holder MSI kursen nede? Blir ledet til å tro at dette vil holde på inntil vi får nyheter. Noen som vil at kursen har mye å gå på når vi får et rykk. Og så blir det drawdown når vi har stort nok volum.

Gjelder å bli med på bølgen som kommer og treffe toppen. Noen som har tanker rundt dette?

2 Likes

Føler en må inn før rykket kommer ja. Tror ikke ya begynner å selge før tidligst 2.20-2.30. Og de selger ikke under 1.90. Slik jeg har tolket det.

1 Like

En nyhet nå så går prosentene sinnsykt raskt oppover. Etter lang tid med lavt volum tror jeg kursen er tilnærmet bunnet ut. Nedsiden lav. Stopp loss 1.68. Kursmål 2.60 på 1-2 mnd sikt er verdt det.

MSI kjøper og selger på alle kurser. Ved så lavt volum så frister det flere å prøve seg på en billigere inngang. Og flere har allerede gjort det. Uten at kursen har krøpet mer enn noen få øre nedover. Og lengre nede står enda flere klar og håper på en billig inngang. Det vet vi jo. Jeg vil ikke tolke noen handel fra msi med så lavt volum nå.

Fredag i closing har vært en veldig god tid for meg å kjøpe tidligere. Kursen er ofte lavest mellom kl 13-1625 på fredager. Uten at jeg har statestikk til backe opp påstanden min med. Kun det inntrykket jeg har og erfaringen jeg har gjort meg selv. Tror at så lenge kursen er 1.90 så kan en gå inn på en fredags ettermiddag og selge med profitt etter 1-2 handelsdager. Hvis en vil være så kortsiktig. Nå er jeg inne allerede og har mer til kjøp lengre nedover, men må ikke ha mer.

1 Like

Ja selvfølgelig. Men hvilke dårlige nyheter forventer du da? At ios versjonen måtte skrinlegges etter beta testen?

Vi er vant til det Onns. Ikke bekymre deg :slight_smile:

Det er veldig vanlig. Du finner flere eksempler bare på oslo børs. Du kan lese andre it selskaper som thin film og idex f.eks. Og internasjonalt varierer praksis vedr. børsmeldinger veldig.

En selskap vil alltid prøve å fremstille dårlige nyheter i best mulig lys. Her er ikke Funcom på noe måte unike. Når det er sagt er jeg aksjonær i Funcom ikke pga ledelsen, men på tross av den.

7 Likes

Next-gen title… endelig!

“Funcom is now looking for an enthusiastic Character Artist to join a highly motivated team of talented developers and industry veterans working on a next-gen title.”

7 Likes

Synst du det er next-gen?

Satser Funcom å få Dreamworld til å fungere på tvers av konsoll, PC og mobile plattformer? DirectX brukes jo både på PC og Xbox så det burde være grei skuring. PS4 derimot?

Når next-gen nevnes er det vel alltid sammen med PS4 og Xbox One.

2 Likes

De har jo laget en OS X versjon som fungerer og iOS beta så da klarer de nok PS4 også :slight_smile:

Jeg kan anbefale alle å lese denne ett år gamle artikkelen igjen der de snakker mye om cross platform strategien og mindre prosjekter (jeg regner med at dette fortsatt gjelder):

Må si jeg er veldig spent på det nye prosjektet og om de har klart å få med seg en spennende samarbeidspartner denne gangen.

5 Likes

Har spilt litt tsw innimellom Bloodborne de siste dagene. Kommer nok til å konsentrere meg om Bloodborne ja som jo er noe av det beste jeg har spilt. Men erfaringen fra tsw er at alt er mye bedre forklart for nye spillere med tutorial videoer som dukker opp. Det er nok ingen som løper rundt med kun ett sett våpen i Kingsmouth nå lengre hehe. Det er folk i de nye sonene. Ikke fullt, men det er tydelig at det blir laget en del nye characters. Testet noen bugs jeg husket fra sist og de var rettet opp. Spilte på ultra nå med ny pc og hadde ingen crashes, ingen ustabiliteter og nydelig grafikk. Personlig så merker jeg at jeg ikke er typen til å gå tilbake å spille noe jeg spilte for flere år siden. Jeg liker å utforske nye ting. Dessuten er combatsystemet fortsatt noe av det dårligste jeg har prøvd av store mmo’s. Grufullt.

Hvis bare Funcom kunne fått laget et combatsystem sånn midt mellom AoC og Bloodborne med historien til TSW så har de en vinner i sitt nye spill. Et spill der skills betyr mye mer enn gear. Det å implementere rpg elementer og gear uten at det ender opp med at veteraner oneshotter de som akkurat har dinget full level er nøkkelen syns jeg. Jeg vet at gear er en drivkraft for retention, men det må da gå an å gjøre det uten at forskjellen på bra utstyr og dårlig er så stor som det som er gjeldende hos de fleste mmo’s nå for tiden.

Jeg leste at Wildstar hadde et bra combatsystem, men når jeg fant ut at de mente det var umulig å være konkurransedyktig i pvp som nylevlet så droppet jeg interessen for spillet.

Et “Vikings” spill med combatelementer fra Bloodborne/Dark Souls med en nyvinnende måte å talke gearsituasjonen på og et “ability-tree” lignende PoE cross platform mellom ps4 og pc hadde vært rått!

2 Likes

Fra Holmes sin link:

“What we’re making to make it run on iPads, Android and hopefully Xbox One and PlayStation 4 in the future, are render engines to make it actually play on your screen,” Schreiner tells me. “Of course you have to tweak controls etc, but in general you can get a game running on those platform in six weeks. If we go totally cross platform, we can tune entirely to the way the market moves. Our goal is to minimise risk by having a technology that allows us to quickly adjust and adapt to the market trends. We want to be able to make money from new trends.”

og

“The best comparison in the industry right now is Gung-Ho. They were a very similar company to Funcom - they were a strange bird in the Japanese space, a PC MMO developer. Then they had this little skunkworks project called Puzzles and Dragons. They never expected that to happen. They have no business plan, no revenue projection that expected a game which would keep bringing them $3.5 million dollars a day, it’s crazy.”

Optimism is alive and well in Oslo, and long may it continue."

Glad jeg er inne igjen. Det er så spennende når en vet at det er like før vi får vite hva det nye prosjektet blir. Hver dag blir litt mer spennende. :smile:

2 Likes

Da blir jo spørsmålet hva Funcom har drevet på med de siste 6 månedene, ettersom vi fortsatt ikke har sett spillet til Android/iOS tablets.

Jeg tror problemet er todelt:

  1. De har støtt på noen tekniske problemer pga lite RAM på tablets. 1GB ram er ganske lite
  2. De har fortsatt ikke noen vellykket betalingsmodell
1 Like