Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

AoC 1.04 og eldre var et MMORPG med nesten ren skillbasert kamp. 1.05 og opp ga gear vesentlig mer å si og gear-grinding ble viktigere. Terskelen i TSW er vel stor når det kommer til å optimalisere builds i tillegg til gearavhengighet.

Det er jo litt synd at de i AoC hadde melee combat som faktisk var litt interessant, mens melee combat i TSW føles mer som om du har magi/våpen med kort rekkevidde. Jeg ser jo hvorfor de har gjort det sånn, men som du sier, jeg hadde mye heller sett et kampsystem i retning av AoC/Bloodbourne. Selv om det jeg har sett av demo-videoer fra Bloodbourne ser bra treigt ut på mange måter. Monstrene ser liksom ut til å stille seg i kø for å angripe. AoC hadde mye mer innpåslitne monstre, litt mer i Diablo 2- stil.

Mount & Blade er vel kanskje de som har vært nærmest i å skape et interessant kampsystem, men det er litt for lite “gamist” og litt for mye “simulationist”.

2 Likes

@Christian: Merkelig at du sier de har tekniske problemer pga lite RAM. Når de snart starter ekstern betatesting på iOS for LMO har spillet vært gjennom en grundig review hos Apple. I påmeldingen til testen er det angitt iPad med RAM større eller lik 1GB. De tre første punktene ang. funksjonalitet i Review Guidelines fra Apple er følgende:

2.1 Apps that crash will be rejected
2.2 Apps that exhibit bugs will be rejected
2.3 Apps that do not perform as advertised by the developer will be rejected

Punkt 2 er litt morsomt, blir vel aldri feilfritt. Det menes vel at appen skal virke uten direkte synlige bugs.

Utdrag fra TestFlight Guidelines: “Apps made available to external testers require a Beta App Review and must comply with the full App Store Review Guidelines before testing can begin.”

2 Likes

@BillyP det jeg kommenterte var min teori på hvorfor iOS betaen kommer 6mnd etter PC-launchen i stedet for 6 uker etter. Mao, jeg sier ikke at de HAR tekniske problemer, men at de kanskje HADDE tekniske problemer. Noe må jo ha gått galt, ellers burde jo iOS versjonen vært ute for lenge siden.

1 Like

Bloodborne må oppleves for å forstå hvor vanskelig og skummelt det blir med en gang du er i nytt territorie. Helt rått!

Men jeg er enig i at combatsystemet bør ha mer “fart” i seg enn bloodborne, men det jeg tenkte på er dette med step-back - into - counter attack, sidesteps, roll - into - slam attack, osv. Det beste med aoc, var hvordan movement var viktig, mer skade mot unshielded side, double taps, double tap forward - into short stun den typen ting. Jeg mener dette er med på å gjøre spill mer skill orientert enn å (edit: bare) holde orden på cooldowns. Tror folk er lei det.

1 Like

Hva tror dere om dette?

1 Like

Liker konseptet. Virker veldig tilrettelagt for pvp som jeg liker. Leger merke til at betalingsvilligheten bøant mmo spillere virker høyere enn andre kickstarter kampanjer. Jeg kunne selv sikkert betalt 3-4000 for et mmo jeg visste jeg kom til å spille i et helt år f.eks. Komme på 15. plass med 18000 støttere er bra.

Hadde ikke hørt om spillet før, men spillets kvalitet må ses i sammenheng med kostnaden. De bør nok ha noe mer penger for å få et spill som kan konkurrere med Funcoms neste satsing. De vil jo lage spill til 5-6 mill dollar med en moden Dremworld teknologi.

1 Like

Beklager alle skrivefeil fra mobil.

Investtech ser på Funcom som en handelsmulighet nå, med kursmål på 2,7 - 3,1 i løpet av 55 til 79 børsdager. Vi får håpe det slår til.

6 Likes

En artikkel om eierskap og spillutviklere, nevner Funcom:

1 Like

Tut og kjør. Ekstern beta varer maks 30 dager. Blir en fin mai måned.

Congratulations!
You have been selected to participate in the LEGO® Minifigures Online iOS
Technical Beta Test!
LEGO® Minifigures Online is an online game developed by Funcom where you can
collect loads of awesome Minifigures and take them on fun adventures through
colorful worlds. The game is currently available on PC and Mac, and this iOS
Technical Beta Test will help prepare the game for a launch on iPad devices this
year.
How to join the Beta Test
In order to download and play the game on your iPad, you need to install the
TestFlight app. Click here to
download TestFlight in the App Store.
Once a version of LEGO® Minifigures Online is ready for testing, the
TestFlight app will send you an e-mail with the details and a link for you to
download the game.
If you need to re-install the game, make sure to close TestFlight fully by
double-clicking the «Home» button and swiping upwards to close the app. Once you
re-open TestFlight you can re-install LEGO® Minifigures Online again.
Providing your feedback
Your valuable feedback will enable the developers to make important
improvements and enhancements to the game before it becomes available to the
public.
To give us your feedback, open the TestFlight app on your iPad, click the
LEGO® Minifigures Online icon and select «Send Feedback» in the new window that
appears.
This test is entirely focused on Technical issues with the IOS version.
Please keep your feedback restricted to game crashes, install problems, control
schemes or other technical problems you encounter.
We would also greatly appreciate it if you would rate the game. Choose the
number of stars you would want to give, with five being the most, to let us know
what you think.
Known Issues
We are aware that the time it takes to download and install the game can be
long. This will be improved before the iOS version launches.
Thank you for participating in the iOS Beta Test of LEGO® Minifigures
Online.
Happy smashing!
The LEGO® Minifigures Online Team

7 Likes

Flotte nyheter. Håper de fikser overnevnte known issue. Schreiner var helt klar på i møtet med investorene at LMO på tablets bare skulle laste ned deler av spillet før spilleren kunne begynne å spille. Resten skulle lastes ned senere eller i bakgrunnen når spilleren spilte.

5 Likes

Ser bra ut. Får håpe det ikke er April-spøk :smile:

Nå skal jeg rett på expert for å kjøpe ny Ipad slik at jeg kan teste spillet med ungene :smile:

1 Like

Funcom har gjort det riktig. Evaluere på PC-versjon og gjøre tilpasninger. Bruke tid på nettbrett, spesielt iPad.

Er inne på Isle of Yarr. Imponert at grafikk og grensesnitt fungerer så bra på iPad (Air modell 1). Som noen har sagt tidligere, grensesnittet gir mening for pek og klikk på nettbrett.

Jeg har virkelig en god følelse for LMO fremover. Og Dreamworld Technology. Og Funcom.

Edit. Må bare si god påske til alle her. Skal sette av tid til beta og kose meg :slight_smile:

11 Likes

The secret world hadde foresten flere spillere i mars enn februar og snittet for Q1 ble 482,4 . I Q4 2014 var snittet 451 og i Q3 2014 var det 457.

EDIT: gjelder selvfølgelig spillere på steam

3 Likes

fjernet. feil tråd.

1 Like

Fikk prøvd LMO på IPad en runde idag. Det tok ca 5 minutter å laste ned spillet. Når spillet først startet opp var det så og si feilfritt. Jeg blir overrasket om dette ikke blir en slager på IOS store. Spillet er som skapt for IPad.

Jeg måtte dessverre begynne fra “schratch” slik at jeg ikke fikk testet alle verdenene, men det jeg så ifra “Pirates” verdenen så glattpolert ut. :smile:

6 Likes

Har de gjort noe med betalingsmodellen fra PC-launchen? De sa vel de både slet med retention og conversion der.

2 Likes

Så ikke noen vesentlige endringer på betalingsmodellen dessverre. Tror det lignet veldig på LMO til PC :slight_smile:

1 Like

Da blir det interessant å se om grunnen til at LMO floppet til PC kom av at spillet var for mye tilpasset tablet, eller om betalingsmodellen rett og slett ikke fungerer. Det er jo også faktoren hvor kundegruppen gjerne ikke har tilgang til PC, men tilgang på en tablet.

På en side, så er jeg fristet til å kjøpe et lite lodd i Funcom, men er jo ingen tegn til at folk engang vet om LMO. Sjekke f.eks google trends: http://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0yntsm0&date=today%2012-m&cmpt=q&tz=

Det er så dødt som det omtrent kan få blitt. Det er nå 15% så mye søk på LMO som det var under PC-betaen. Kanskje fordi det er null reklame i påvente av iOS launchen? Hvis det stemmer så koster det mer å reklamere for LMO for PC enn det drar inn pga nye/flere spillere.

2 Likes