Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom spekulasjon om Q3-tallene for 2017

Er det EBT du tenker på da? Med 8,14 USD/NOK, så blir tallene dine da i TUSD 1220 / 2450 / 4910.

Jeg tror de fleste undervurderer hvor mye penger SWL drar inn. dog tror jeg CE alene drar inn nok penger til å holde skuta flytende. Med SWL på topp blir det kanon.

Q4 derimot tror jeg blir nærmere nullen

4 Likes

Salget av CE hittil i Q4 har vært rimelig elendig, så da må SWL være redningen.

Jeg tror Q1 2018 kan bli bedre enn Q4 2017, ettersom jeg forventer de fleste av de nye featurene som kommer med i release vil bli patchet inn i løpet av det kvartalet, så de har tid til å få balansert og bugfikset før lansering. Sånn sett, så tror jeg Q1-salget vil gi en pekepinn på hvordan PS4-lanseringen i Q2 vil gjøre det. Q1 vil vel også gi neste større oppdatering til SWL og potensielt et lite reklamestunt fra Funcom for å dra inn spillere.

Problemet er at SWL kanskje ikke får sesong 2 før Januar. Dog har vi 2 salg i Q4 som kan hjelpe på.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=438700

Det var dårligt synes jeg, skylder Christian 100,- :disappointed:

Dessverre :frowning:

Fitte…

Så må man lese at Xbox pengene ikke er med… At funcom drar inn så mye penger uten Xbox… er igrunn ganske bra :wink:

2 Likes

xbox er ikke regnet med på cash flow, men er nok regnet med i resultatregnskapet. Må få Funcom til å bekrefte det

3 Likes

For de som kjenner til Funcoms tidligere utvikling så kan man ikke kalle dette dårlig.
Dette resultatet er i tilegg uten xbox inntekter og ukjent betaling til Bearded dragons m.m

Uansett er det tredje strake kvartalet med overskudd gutter… Snart må OSE vende skuta mot Funcom :smiley:

3 Likes

Selv om flere er litt negativ til tallene, så formulerer hvertfall e24 det frem som et meget godt kvartal for Funcom :wink:

https://aksjelive.e24.no/kraftig-inntektshopp-for-funcom-far-drahjelp-fra-conan/1510683119778

5 Likes

Det er jo dårlig ifht. «noe». I dette tilfellet forventninger folk hadde. Vi diskuterte på chatten tidligere i dag og da var det anslag fra 2-4mUSD profit. Fasit er 1mUSD. @Evilfreud sa jo han ble skuffet om der var under 2, og han er nok ikke alene om det…

Men det var med xbox inntektene. Nå er jo de ikke med og selv med 112k solgte så vil man komme over 2,5musd.

Så tallene er gode. Jeg skjønner bare ikke hvorfor xbox ikke er med.

1 Like

Tredje bästa kvartalet i Funcoms historia… :)) vad förväntar folk som verkar vara negativ då fattar jag inte… sälj ni som inte litar och tror

3 Likes

Dette lurer jeg også på… Hvorfor er ikke det inkludert??

Xbox betaler kanskje bare til leverandører kvartalsvis eller noe slikt. Det kan man tillate seg når man er en mastodont og kan sette sine egne betingelser.

Med dette i mente synes jeg dette var et meget positivt kvartal. Så markedet kommer nok til å reagere med panikksalg.

Tror poenget er at forventningene her var høyere. Altså stor sjans at forventningene var høyere andre steder… Som på kort sikt kan påvirke kursen negativt?

Fant denne i rapporten.

“The cash position increased from USD 5,208 thousand at the end of 3Q16 to USD 8,481 thousand at the end of 3Q17. The cash flow during 3Q17 was USD 663 thousand positive, even though none of the Xbox revenue was received in the quarter due to the payment period.”