Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

50-MA i mitt chart går ved ca. 17.40, og du har også den fallende stiplede linjen rundt det nivået (confluence) så jeg vil si det er bullish om du klarer en close over dette nivået ja.

Edit: @Christian - den går fra bunnen fra i fjor under 10 kr eller noe :slight_smile:

2 Likes

Iflg Ichimoku cloud så er aksjen i en negativ trend og det har blitt utløst et salgssignal. Samtidig, motstanden fra toppen av skyen, hvor et brudd vil tilsi et trendskifte over til en positiv trend er nå på 19kr, på fredag 18,50 og på tirsdag 18,20. Min teori er at vi får trendskiftet på fredag eller mandag. :slight_smile:

3 Likes

Stemmer bra mht MYZ

… ja, det er nok litt FA inne i TA-en min. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Har du penger klare? :yum:

Man har jo forskjellige teorier om teknisk analyse.

Jeg er av dem som mener volum er suverent viktigst, og deretter trend.

I mine øyne ble det etablert en trend i mai ved lansering av Conan Exiles, og den er negativ. Bunnen i trendkanalen ble satt med rekyl oppover 5. og 6. juli. Trenden ble bekreftet på høyt volum ved Q2 rapporten i august og ved mindre volum men fortsatt ett forsøk på Q3 rapporten i november.

Forsøk på brudd ned møtes med motstand og kjøp, forsøk på tur oppover blir møtt med motstand og salg. Og sånn har det vært siden Mai - retningen er nedadgående og det fortsetter til det kommer større volum inn i aksjen.

Ukeschart bekrefter stort sett det samme, volum er for lavt til å bry seg noe særlig om den daglige eller ukentlige kursutviklingen. Det er støtte rundt 15-15.5, noe motstand rundt 18 og 19.1, sterkere motstand rundt 21, og ellers avventes bare volum. Med mindre volum kommer inn i aksjen så forventer jeg at trenden fortsetter.

Så kan man spørre seg om det er grunn til å tro at det kommer volum inn i aksjen snart eller ikke. Det blir spekulasjon, ingen vet hva som vil skje, men vi kan jo gjette ut fra hva vi tror om fremtiden og vi vet firmaet driver med.

16 Likes

Tack för svar!:+1: . Intressant…

1 Like

Gode refleksjoner, takk.

Det er et trist faktum at positivt sentiment og tilhørende volumøkninger systematisk har blitt bombet i filler. Årsakene til dette forblir spekulasjon. Men slik er nå en gang virkeligheten.

Jeg tenker at den langsiktige negative trenden på et tidspunkt vil bli brutt, kanskje ikke av volum per se, men av at den kognitive dissonansen mellom hva selskapet faktisk leverer og aksjekursen blir så stor at markedsmekanismene til slutt overkjører bombetoktene.

Det kan skje gjennom oppkjøp, nye storeiere etc.

Edit: Litt to sider av samme sak, altså - var ikke meningen å flisespikke volumbegrepet. Mitt største marerittscenario er at aksjonærene og aksjen er så utmattet at Funcom ender opp med å selges på loppemarked til første og beste bejler.

2 Likes

Har en pott jeg trader med, for øyeblikket i Nano i dag, men bytter lett om det skifter i FUN :wink:

henter frem den jeg sendte til @Nocturne

Overall: det skriker ikke kjøp, men helt klart positive undertoner som jeg tror vil sammenfalle bra med launchelgen.

og oppfølging på den;

11 Likes

Tror du må dra frem traderpotten fra nano. Denne slutter nok over 17,40 idag

4 Likes

Skulder…hoooode…? :upside_down_face:bilde

Vet ikke helt… traden gjør det bra så mulig jeg holder den til i morgen :slight_smile:

ludkas

3 Likes

F26 closet for første gang over X26 siden 9 august :slight_smile:

2 Likes

Har aldri brukt det som indikator, det blir vel som en slags simple moving average?

Har bare lagt merke til at den har bouncet på den etpar ganger før, men den bør være i open white space skriver Patel i boka si Trading with Ichimoku Clouds, så antar at det kan sikkert brukes som indikasjon på svake motstand og/eller støtter?

1 Like

Takk! Har ikke lest boken, men burde kanskje det. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Er fornøyd, prøvde meg på en trade denne uken som jeg desverre måtte avvikle fordi marginen min i photocure ble presset da den bikket helt ned til 33.

Trengs jo selvsagt et helt annet volum og sånn, men den bikket seg hakket mer bullish.

1 Like

Høyeste volumet denne uken @Savepig - uten at det sier så mye… men candlesticks ser mer bullish ut nå ja. Endte med en bullish hammer og 14 EMA er i ferd med å krysse 21 EMA.

I tillegg brøt den opp gjennom 50-dagers MA så Funcomerne bør være happy :slight_smile:

7 Likes

Vesentlig mer interessant enn for to uker siden