Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Så det heller mot akkumulering?

Kan hende at en/flere aktører anser dette som bunnpunktet for kursen før det virkelig skal ta av det neste året og vil sope opp flest mulig aksjer før oppturen.

1 Like

Jeg satt også og klødde meg litt i hodet av at man ikke klarte presse den lenger ned med så mye volum på salg. De ble da absorbert relativt greit. Tror vi får en EQ her som nevnt lenger oppe, med en press release som breakout katalysator (ikke nødvendig men kanskje litt sannsynlig). Som @vcp sier tør jeg ikke spå retningen… :see_no_evil:

1 Like

Skal ikke ødelegge tråden deres med pjatt, men tror dere er inne på noe her. Kan ikke svare for andre enn meg selv, men gårsdagen anså jeg som den første gode muligheten for oss i Club 2020 å agere på. Vi “visste” jo at CU ville bli så som så, og sommeren har vært volumløs og risikofylt. Jeg tar gjerne MYZ, GC og Q2 på kjøpet, så for første gangen i år slapp jeg hemningene og plukka litt volum. Jeg er bare en liten fjert i denne sammenhengen, men det kan godt hende det er flere som deler samme tanker og at man derfor fikk inn et større volum fra sidelinjen som absorberte det verste.

9 Likes

13 dager siden. Hvordan ble fasit?

Den brøt opp til 15,3 - 16 (kun ca 10k aksjer omsatt over det), så @anon80503862 traff jo på en prikk? I tillegg nevner han at aksjen er ustabil, så jaggu falt den ned igjen også. Måten man trader det er å kjøpe i den retningen man tror kursen vil gå, med en stop-loss.

1 Like

(Hocki sin TA)

Hva tenker du om denne volumspiken på vei ned? Den er ikke helt i bunnen av trading rangen, men rimelig langt ned (40 øre fra bunn, 90 øre fra toppen)?

1 Like

Jeg satt og fulgte med på det som skjedde der. Det dukket opp en blokk aksjer på 14.4 og i løpet av 15-20 min hadde noen kvittet seg med/skaffet seg 250k aksjer. Og dette uten at kursen nærmest flytter på seg. Etter det falt kursen litt lenger ned på lavt volum men ble kjøpt opp på ok volum. Du ser det i 5 min chartet. Jeg har tolket det som et forsøk på å riste treet skikkelig.

1 Like

Close over 14.65 hadde vært fint i dag. Close over 14.87 vil jeg påstå er sterkt.

1 Like

Her er weekly chart slik jeg tolker utviklingen. @Onns kommer til å elske denne analysen :smile:

For å utdype, jeg tror ikke vi får brudd på denne formasjonen før i sept/oktober-ish.

Potensielt 300 Kr . Ref: Hegnar

2 Likes

Har sett litt på statistisk skjevhet i perioden fra nov. 2017 og frem til i dag. Ser vi har faseskifte mellom negativ og positiv skjevhet i kursens sannsynlighetsfordeling og er helt symmetrisk i dag. Blir spennende å se hvilken retning kursen tar fremover…

1 Like

Synes det er mye som er interessant med denne bevegelsen. I veldig mange av de tidligere pullbackene har vi hatt en follow through. Det har vi ikke denne gangen. Trenger ikke nødvendigvis bety noe, men synes det er interessant.

Tror jeg vet hva du mener, men hvis du gidder å utdype, så hadde jeg satt pris på det.

At kursen har falt videre?

Follow-through betyr at bevegelsen fortsetter med styrke og dermed bekrefter antakelsen om trendretning. Her har vi istedet en higher low og - som jeg skrev etter dumpen - en EQ pattern (i påvente av MYZ).

3 Likes

Så bevegelsen skulle ha stoppet nedenfor der den startet på vei opp?

Det Noc skriver. Hvis du ser til venstre i chartet, så ser du at omtrent alle raske prisbevegelser nedover har bestått av mer enn én rød stapel. Denne gangen virker det som om folk ikke er villig til å selge lavere.

2 Likes

Et chart for de som har perspektiv på måneder, ikke timer og dager. Nedgang, fulgt av en periode med relativt liten trading range og lavt volum sammenlignet med perioden før og etter, etterfulgt av sterk oppgang de to forrige gangene. Bunnene som disse periodene har representert har også blitt høyere for hver gang, henholdsvis 10, 12 og 14 kr.

Hvis man ser enda litt større på det, så ser man at Funcom er i et mønster med lavere og lavere topper og høyere og høyere bunner. Det er to stykk, ett kortsiktig, og ett langsiktig som strekker seg til 2020 når Funcom har guidet lansering av to nye egenutviklede spill (skravert område), for første gang siden mønsteret startet. Den første toppen er CE early access lansering, den andre toppen er CE full lansering. Volumet har også hatt lavere og lavere topper hele veien her.

11 Likes

Du mener høyere og høyere bunner i siste avsnitt

1 Like

Fin den spissen der ved det skraverte området :moneybag::blush::ok_hand: