Synes jeg leste dere mente at denne var MAKRO sensitiv?
Nå som Trump har satt i gang fest der borte, så vil det vel bli en rekyl opp mot 14 og deretter 18?
Max
Synes jeg leste dere mente at denne var MAKRO sensitiv?
Nå som Trump har satt i gang fest der borte, så vil det vel bli en rekyl opp mot 14 og deretter 18?
Max
Kursen snudde pent når S&P snudde opp i dag. Er flere her som ikke sitter i aksjer ved dårlig makro.
Bare makrosensitiv når det går nedover
Satser på fest på børsen denne uken:)
Max
Her er daily graf. Er ikke utenkelig at den toucher bunn av triangel, men selv om den skulle gjøre det vil det være gode muligheter for at man får en pen positiv divergens i daily rsi.
Hadde samme hypotese som deg her:
Men ser også dette scenarioet:
Du ser på det som et bearflag? Synes ikke volumet understøtter formasjonen… Greit nok at det er fallende volum, men man bør se en relativt grei økning i volum når det blir brudd ned.
Det jeg ser nå (mitt weekly chart) er at det kan være at vi får en descending triangle fra B til D med flat bunn som går gjennom C.
Ja, enig med deg. Volumet er altfor lavt - og siden vi snudde nå så kan det ha vært dobbel-bunn
Selv om det ikke skulle utvikle seg til en større korreksjon eller bearmarket utover høsten, er det stor sannsynlighet for vesentlig høyere volatilitet enn det vi har hatt på en stund. Snakket om betonggulv får en jo til å tenke. Flere over her har hevdet 11.5kr er innafor på nedsiden, jeg har ikke sett på det som sannsynlig, men det er jo kanskje det.
@Paddy80 nå kan vi krangle litt igjen TA-idioten har solgt 13.13 posisjonen, klarte noen dager og noen tiøringer i pluss, det må da være bra tross makro
Jeg skal inn igjen, men lar det roe seg litt ned først. Hadde ikke komfortabel cushion på traden.
Det er -1,9% til trendlinje fra 2018 og -11% til den store trendkanalen fra 2015-2016
Jeg har tidligere undervurdert mengden adhd tradere i papiret, eller kanskje størrelsen på noen av de. Man må helgardere i dette tilfellet da mye kan skje. En nedtrend vil bli brutt med rett nyhet, den fortsetter trolig om volum holder seg på samme nivå og nyheter uteblir. Frykt er kanskje sterkere enn håp og tro. Nå tenker jeg det ikke betyr så mye, da jeg primært investerer der jeg kan avse og prøver å få mest mulig aksjer på disse nivåene. Jeg har ikke tid og kunnskap til å hoppe fra aksje til aksje, derfor holder jeg meg til Funcom. Har en ask som står i ro uten endringer nå, og en konto med belåningsmulighet jeg er noe mer aktiv. Fyller på med 1k akjser i mmd fremover og venter med girikg til jeg ser mer av de nye spillene og trolig derigjen endrer trendbildet?!
Vel, det er kanskje noe usannsynlig. US ned -3% over hele fjøla i kveld.
Det kommer vel litt an på futures i morgen
Jeg ser det som usannsynlig med en “fin opp tur i morgen”
Skulle asia by på rally og brent opp 5% og futtene opp, så ja. Hva tror du @Christian
Vanskelig å si. Som alltid handler det om å frontrunne PAS-algoen den ene eller andre veien. Salgsviljen herfra og nedover er liten, men det er også volumet - så ganske bingo.
Tipper bottolf plukker videre og låser kursen rundt ~13. Det jeg får tak i på disse nivåene går uansett rett i skuffen
Gull om noen med tykk lommebok vil handle en del da om den går under, ett konkret definert område som mange kortsiktige kanskje vil selge seg ut på?
Hva ligger bunnlinjen deres på @Nocturne og rosk82?
Er på farten og på mobilen er det vanskelig å se.