Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

2-timers skyen, som jeg brukte tidligere har nå X9 = X26 og F26 over kursen og kursen inne i skyen. Det er mao uavklart inntil videre. Av og til litt køddent sånn, at det tar litt tid før kjøpssignalet blir trigget. Poenget med indikatorer som dette er jo å unngå å sitte gjennom lange nedgangstider/konsolideringer, så litt svinn må man regne med :stuck_out_tongue:

Blir gårsdagens første motstand dagens støtte?

image

4 Likes

Mye motstand nå, så klarer vi å komme forbi 13 kan dette bli veldig bra :hugs:

image

Da er det i hvert fall trigget kjøpssignal på ettermiddagen i går, så får vi se om skyen blir brutt i dag (12,89). Dette er fra 2-timers chartet, så skal man trade etter dette, så må man følge med intradag.

2 Likes

Status er at Funcom lå og testet brudd ned under Støtte 2, noe som ville gitt potensielle kursmål på 10.4kr - 11.5kr. Avhengig av hvordan man ser på det. Jeg hadde i hvert fall de nivåene i mine tanker hvis det ble brudd ned fordi folk ble mer og mer pessimistiske og det samtidig var langt fram til neste potensielle triggere av betydning (kanskje helt til E3 hvis man ikke vektlegger conan exiles paid update / season 3 pass høyt, eller chop chop).

Men nå har sist uke gitt bullish engulfing tweezer bottom trend reversal signal (med takk til hugoil som ikke lenger er med oss her på TI). For de som ikke bruker candlesticks så er det altså ett supersvakt høyspekulativt positivt signal. Også kjent som nesten en del av random walk. Men! Det var det positive. Som kanskje enklere kan sees her:

Hva er det negative?

Stadige test av støtte, med lower highs. Selv på relativt bra nyheter (dune, tencent) så gir ikke det noe permanent humørskifte. Jo oftere en støtte eller motstand utfordres, jo større er sjansen for at den brytes.

Hvis det ikke kommer noe nyheter snart av positiv karakter så tenker jeg Funcom skal bryte ned basert på de negative tekniske signalene. Hvis bare det kunne komme noe som har potensialet til å gi trendskifte snart … :slight_smile:

Jeg kan vel også si at jeg tror noe som ser helt rævva ut på game awards fort kan sende kursen ett stykke ned. Det er bare så mange ganger optimistiske folk kan skuffes før de gir faen :slight_smile:

2 Likes

Akkurat, du viser godt der at når kursen gikk til 13 kunne den like godt gått til 15.

Når kursen er 15 selger alle strektegnere. Og da minner jeg om at 70% av ikke profesjonelle investorer taper på trading.

Jeg tror longere de siste 10 årene har garantert gevinst. Men bare 30% av traderne har det. De ikke-profesjonelle da.

2 Likes

I januar 2010 store kursen i ca 20 kr, eller tilsvarende 100 kr i dag korrigert for reverse split. Ser ikke så bra ut for de som satt long? :see_no_evil:

3 Likes

Du har ikke tapt før du har solgt.

Mvh biotechgjengen

6 Likes

Hva var mcap da?

Jeg mener generelt. Har man kjøpt et globalt aksjefond for 10 år siden skal det godt gjøres å sitte med tap nå. Men hvis Funcom ikke er mer verdt enn 1 milliard om 10 år, da skal jeg spise en pose Thailandsk ‘smågodt’ :grin:

3 Likes

Er jo textbook hvordan tidligere støtten å har blitt motstand :slightly_smiling_face:

Har vi nok volum til å klare over 13 denne uken?

Følger opp investtech sin “kjøps” analyse.

Teknisk ser det i TI sammenheng ganske lovende ut. Morgendagen blir spennende, holder 1h trenden eller blir det brudd ned fra kile.

I 1d chart er det brudd ned fra 2 større kiler, begge med potensiale for ASP %`er.
Brudd ble testet 2 ganger forrige uke.

( Kan samsvare med de forventninger som er bygget opp her inne de siste dager, om det ikke kommer noe juice innen kort tid. Minner litt om sist man hadde store Dark Born/The Outsiders/Goldfarb forventninger og endte opp med april spøken CCC.

Volumet de siste 14 dager er høyere opp enn ned, men dagen i dag viste en dobling i rødt volum. Dagens candle viser en del usikkerhet med lengre vic`s i topp og bunn. Noe lenger i topp vel og merke.
RSI satte fart ned gjennom 50 nivået siste to dager.

1h chartet bekrefter overstående.
Kile / Ascending wedge.
Er et par GAP `s ned her siste dager, som kan være signaler værd å se på.
RSI brudd ned gjennom 50 nivå.

3 Likes

Hvordan vurderer man når man vet at det er shorting om dagen, det er vel umulig å ta høyde for i en analyse? Hvor representativ er bevegelsene på en måte, om du skjønner hvor jeg vil?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NL0012756266

Da kjører vi :wink:

4 Likes

For funcom blir det vel alle shorts over 154 573 stk aksjer

2 Likes

Det siste avsnittet er litt avgjørende for oss da.

"Positions reported that are larger than or equal to 0.5% are made public at 15:30 CET the trading day after the transaction. "

Så grensen for når det blir public er på 386 435 aksjer.

1 Like

Norsk Bulls er ute med Short signal: