Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ikke så rart kursen tok en liten pause på 2,12

7 Likes

Hvis det alltid slutter som du sier så må jeg selge nå og kjøpe på i det minste 1.80?

1 Like

Nei,

Feil av meg, enligt det jag fant er disse vanlige targets på nedsidan etter parabolic mønster.

Fra topp till laveste bunn har aksjen hatt en retrace på 66% så innenfor intervallet.

4 Likes

Jaja. Da er Atle ute av listen igjen.

2 Likes

ut på stop loss?

Han kommer nok på en ny gjestevisitt…

1 Like

Atlebassen er iallefall enda med :slight_smile:

3 Likes

Stop win

Må du ikke bruke logaritmisk chart ved tegning av trendlinjer?

I chartet ditt ser det ut som den har vært på 1.90. Har den det? Videre så mener du det enten blir brudd på 2.12 eller ned igjen?

100 uker sma som jeg har messet om her en stund holdt igjen. Det ser jeg på som veldig positivt.

02

Jeg synes ikke det ser så ille ut og lar andre ta seg av dommedagsprofetiene.

8 Likes

Det viser 1,98, det er bare 8-tallet som ser ut som en 0.
Investing.com er ikke helt nøyaktig, så det viser bl.a. ikke bruddet ned til 1,96. Veldig irriterende at det er såpass unøyaktig, det er ihvertfall det beste TA-verktøyet jeg har brukt. Sluttkursen på dags/times chartet for fredag er også feil. Riktig på 5-minutters-chartet da. :stuck_out_tongue:

Hvis aksjen klarer å holde seg over 2,12 til uka, så synes jeg det er et styrketegn, hvis ikke, så tror jeg vi kommer til å teste støtten på 2 kr igjen.

I det korte bildet, så ser det ut som vi kan fortsette litt videre oppover mot 2,22, før aksjen må bryte ut av det triangelet, men hvor?

Hvis man ser i det lengre bildet, så er det motstand på 2,18, så jeg tror det blir brudd ned. :stuck_out_tongue:

Sånn til slutt, så vil jeg si at @holmes sin 100 ukers SMA vel sier mer om aksjen på lang sikt. :wink:

4 Likes

Over SMA50 og over bunnen på skyen nå. Veeeeldig interessant å se hva som skjer videre her.

11 Likes

Jeg har respekt for de fleste av analysene dine @babyrage, men undrer meg når du bruker begrep som “alltid”. TA handler om sannsynlighet, ikke spådom. Det ender selvfølgelig ikke alltid i en 70-80% korreksjon. En forsnakkelse?

EDIT: Lagt inn sitat

3 Likes

Han rettet seg selv:

Jo, men ikke skråsikkerheten.

2 Likes

Takket være TA som spådde krakk og fordervelse har folk tapt masse penger og solgt på bunn! Hva skjedde med 1.80? Eller 1.40 eller hvor i helsike hvor langt ned vi skulle? Nei, TA er noe sprøyt, fysjom. Gi meg heller kaffegruten så skal jeg fortelle deg hvor aksjen er om 2 år…

Helt enig med deg @Oivran. Virker som folk ikke helt skjønner logikken eller tanken bak TA. Folk må forstå det ikke er exact science. Overnevnte var en typisk anti-TA kommentar en kan lese her om kort tid fordi Funcom ikke brøt ned under 2 kr… :slight_smile:

4 Likes

Riktig som du og Oivran sier. Men en liten brannfakkel:

Nå har vi siden mars måned sett at bull-TA har betydd kursras og omvendt i Funcom. Underlig med det.

Vi har til og med sett en av de mest aktive TA-folkene forsvinne etter å ha argumentert (Gud vet hvorfor) for at ASP-dumping (bekreftet med inngang og utgang fra topp20) var massepsykose blant NON-folket.

Så for dere som synes TA er nyttig, er dette enda en dimensjon å ta høyde for: Avsender og den spesifikke aksjen. Hva gjelder Funcom har det jo blitt direkte komisk til slutt.

2 Likes

Er du fortsatt helt ute?

Ja, får se om 2,28 brytes.

3 Likes