Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Legg merke til at 9-dagers har krysset 26-dagers. Bull.

1 Like

Jeg er litt skuffet over nedgang i dag, men de tekniske indikatorene er fremdeles positive. Oppgangen kommer i neste uke :muscle:.

3 Likes

Hva nå om vi avslutter under skyen og under 2,20 idag?

:disappointed_relieved:

3 Likes

Hvis vi avslutter under 2,19 i dag, så er vi under både skyen og SMA50 og vi er tilbake i en negativ trend iflg Ichiomoku cloud analysen.

1 Like

Skyen er vår venn.

1 Like

Skyen har for øvrig støttelinje på 2,19 - virker som det holder.

Edit: Den holdt.

1 Like

Det ligger an til å bli en ny dag i skyen.

Støtten på 2,19-2,20 er bunnsolid.

Shh Blir bare Jinxa når du sier sånn :joy:

1 Like

Nei nei. Skyen er bombesikker :grimacing:

All denne praten om skyen, har det noe å si hvilket chart man ser på? Dersom vi ser på timeschartet har vi jo nå beveget oss fra å ligge over til å gå under skyen. Kommentar @Christian?

Vanligvis, så er skyen beregnet ut fra 9,26 og 52 tidsenheter. Hvis du bruker time som enhet, så er det først og fremst nyttig hvis du driver med daytrayding. I chartet du viser, så har du kjøpssignaler på 1, trendskifte på 2 (positiv), trendskifte på 3 (nøytral), salgssignal på 4 og trendskifte på 5 (negativ).
image

3 Likes

Ganske utrolig hvor frakoblet volum og nyheter til markedet er i denne aksjen. Det er nesten kun “forventninger” som driver opp handelstakten.

Når Funcom har meldt om ting noen uker/måneder i forveien før “nyheten” kommer, så er det ikke så rart markedet ikke reagerer. De fleste forventer vel også at salget i Q4 kommer til å bli ganske så halvveis, og det er det vi ha rnå.

Jeg tror du vil se et helt annet reaksjonsmønster når de kommer med en nyhet om Bearded Dragons-prosjektet, hvis Conan Exiles salget brått selger bedre, SWL-utvidelsen gir en markant økning i nye spillere, Funcom presenterer det neste prosjektet sitt eller en ny samarbeidspartner.

Iflg Ichimoku-skyen, så er vi nå i nøytralt territorie og et brudd opp eller ned fra den tror jeg først blir signifikant sammen med en skikkelig nyhet av typen nevnt i forrige avsnitt.

4 Likes

Enig i det meste, samtidig som bekreftelsen på full-release strengt talt var viktig for å fjerne tvil om ytterligere utsettelser. Vil tro jeg ikke har vært alene om å anse betydelig mer utsettelse som plausibelt!

Funcom ga markedet tydelig beskjed om at de er on track og gjør alvor ut av de opprinnelig svært ambisiøse planene om å “sette ny standard i bransjen for å gjennomføre EA-prosjekt”.

13 Likes

Å sette en dato har null å si for å fjerne tvil om utsettelser. De satte dato for AoC og. 4 ganger så vidt jeg husker.

Og hva har det å si uansett? CE har null omtale noe sted. Som jeg sa for et år siden så er det ikke nok å hive ut noe på EA i en sjanger som allerede har populære titler. De må gjøre ting bedre og ha mindre det problemer. Fortsatt null av to der. Krysser fingrene for bedre combat.

1 Like

Det var Funcom å ikke funcom 2.0.

Litt interessant å se på Ichimoku-skyen i timeschartet


Den blå linjen er i ferd med å krysse opp gjennom den mørkerøde linjen, så vi er ved et vippepunkt. Samtidig, kursen i dag er under den for 26 dager siden (tykk rød linje), så vi må close over 2,25 for å ha vippet “opp”. Neste motstand iflg timeschartet er da på 2,27 og 2,30. Av disse, så er det nok motstanden på 2,30 som er hardest.

5 Likes

Forresten @Christian; Timeschartet akkurat nå (med 15 min delay) viser Doji bullish og samme i 15-min :smile:

1 Like

Ikke langt unna at vi er tilbake i skyen nå

2 Likes