Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

a1ef2859a72c334af367411092877bf00b9fce2c

3 Likes

Jeg pleier jo å like vimpler, men de fungerer visst begge veier. Target ved brudd ned er ca 19-20 kr et sted.
image

… er litt lite kjøtt på beinet her egentlig, oversiden har ikke helt touchene den burde.

1 Like

Om det ikke skjer et eller annet så synes jeg også en test av 19 virker temmelig sannsynlig. (Tror også den holder)

1 Like

Jeg hadde en lærer på gymnaset i harstad i gamle dager. Han hette fossmark. Utrolig smart fyr. Nesten for smart og muligens tippa over :joy: han var den typen som stilte på skolen med 2 slips på seg og banka på døra når han gjekk ut av klasserommet. Noen hadde sett fossmark stå i en stige heime og malte huset da han tok ett skritt tilbake for å få bedre overblikk. Jepp. Lårhalsbrudd i 3 grad. :+1:
En kompis av han var innom posthuset en dag og så at han fossmark sto og klødde seg i hodet. Hei fossmark sa han til min lærer. Å faen fossmark var det sa navnets eier :joy::joy: han var ille altså.
Men greia var egentlig at noen hadde sett fossmark kjøre over saltfjellet i revers…han fekk vesstnok ikke bilen i 1 gir. Så gale kan det vær :crazy_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

11 Likes

dafaq​:joy::joy::joy:

Hahaha!

Kanskje bounce på MA50 som er på ca 20.2 ish i dagschartet

1 Like

Ser ingen motstand før runt 27, og har handlet etter det.

Ser ut til at vi får samme reaksjon som dagen etter launch. 21 holder og RSI touchet perfekt bunnen. Om det er ren trading og/eller en kortvarig short vites ikke, dog.

1 Like

image
Det er fortsatt bare to touches oppe og nede i det som ser mer ut som et flagg enn en vimpel. Brudd opp over 21,3 på litt volum burde gi en grei oppgang. Tilsvarende med brudd nedenfor 20,5. Både motstanden og støtten er fallende. For et omvendt flagg, så burde de ha vært økende.

2 Likes

Av ren nysgjerrighet - hva anses som “best” vanlig, eller omvendt flagg?

Det står det faktisk ikke noe om, så kan være at det ikke har så mye å si?

Performance suffers when the flag slopes in the direction of the prevailing price trend.

At flagget akkurat nå peker feil vei, gjør at det er mindre troverdig.

1 Like

Klassiskt exhaustion gap i Funcom. Kjøpene må komme in her på bra volum for att dette ikke skal bryte ned, men price action viser så långt att salg siden har overtaket.

6 Likes

hei ser du tok en TA på Funcom, fikk med meg denne nyheten også Försäkringsaktiebolaget Avanza Pension, organization number 516401-6775, (“Avanza Pension”) has on May 28th 2018 increased its shareholding in Funcom N.V. Avanza Pension has on May 28th 2018 acquired 223 459 shares in Funcom N.V. (ISIN: NL0012756266).

The shareholding in Funcom N.V. has increased to 3 777 697 shares which corresponds to 5,04 % of the total amount of shares and voting rights in Funcom N.V.
hva tenker du fremover? tror du den er snudd nå?

Du har snakket mye om hvordan volum virker når vi diskuterer TA i funcom.

I hvilken grad er det mulig å identifisere støttenivåer nedover?

Jeg synes 19-20 virker noenlunde robust gitt volumprofilen, men under 19 synes jeg ikke det ser kjempefint ut.

1 Like

Beste måten å se støtten på er når du har ett område med konsoldering og høy volum. Om markedet pusher funcom nedover gjennom trendkanalen så skulle jag påstå att vi har ett relativt godt støtte rundt 18.5 - 19 kr som du nevner, og derunder 16 kr.

Men det kan jo fint hende att kjøpene kommer in her igjen. Man må bare vente å se. Men om vi ser på supply volumet som kommet in siste ukene så synes jag, ur ett volum perspektiv, att det kommer ende med en breakdown.

Exhaustions gap er også en klassisk salg signal som bl.a O’neil, Livermore, Minervini og gigantene prater mye om. Det skjer av og till når du ser stigende pris progressjon på minkende demand, og siden ender med ett gap up på nest intill null demand, som vi ser her i Funcom.

5 Likes

Jeg har som en liten hobby og se etter indikatorer som avviker litt fra de andre. Sjekk money flow på dette chartet, peker oppover etter en dyp dupp:

1 Like

Ja man ska ikke underskatte hype og momentum, bryter alle lover :wink:

Såg Avanza har økt opp sin eier andel til 5% siste dagene.

Hadde du giddet å forklare litt mer hva du mener @savepig? :slight_smile:

Merk at dette ikke er noe jeg har konkludert med overhodet!

The Money Flow Index (MFI) is an oscillator that uses both price and volume to measure buying and selling pressure.

Jeg synes det er litt interessant at denne har gitt en mye skarpere retur enn macd og rsi.

1 Like