Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jepp, så viktig å resette når aksjen til slutt går opp, så man har en fornuftig tradingpott igjen.

Valgte å lukke posisjonen i dag.
Så denne potensielle hs formasjonen her i går, men ville se om det var kjøpere opp over 14,60 det var det ikke og formasjonen er nå mer aktuell. Target samenfaller med neste støttenivå.

1 Like

Neste Støtte er i Følge TA Folket ?

Oppdatert chart. Lite nytt, mulig dobbel bunn med target 16.7 ved brudd opp av 15.5. Bull over 14

4 Likes

Er ikke HS en toppformasjon som markerer slutt på opptrend? Her kommer den i tilfelle som fortsettelse på nedtrend :thinking:

Uansett skal sies at potensialet på nedsiden av den HS´n passer ganske godt med nedsiden i formasjonen til @Bullishproof over her. Hvis ikke det lille innsidekjøpet i dag kan bidra til brudd ut av topplinjen isteden da…

Jo, det er det. Det er ingenting som tilsier hs

1 Like

Myte. Hodeskulder formasjoner opptrer hyppig utenfor typiske toppformasjomer.

Eksempel:

Henger meg på denne tolkningen. RSI understøtter dobbel-bunn:

men den HS´n der er jo toppunkt i en kort opptrend innenfor den lengre nedtrenden…

1 Like

Symmetrisk triangel. Hvilken vei skal vi? Fasit kommer snart.

1 Like

Det er en pen bullish divergence i RSI da

3 Likes

Fremdeles i formasjonen. Får vel ikke noen avklaring her før etter helgen…

Weekly ser ikke så galt ut, om man har litt horisont. Vi ligger på ca. 0.618 retracement.

3 Likes

Ny test av motstand idag, og bekreftelse av formasjon. Jeg tror vi vil bryte opp tidlig neste uke, for deretter å teste 15.5 igjen.

10 Likes

Hvis det er en descending wedge synes jeg det er for tidlig i formasjonen til at den vil bryte opp?
Jeg synes fremdeles det ligner mest på et bearflag med target rundt 12.50 - ser det også er bunn i din formasjon, og det er historisk dekning også for dette nivået om man ser til venstre i chartet.

Akkurat nå rejectes kursen fra 21 dg. EMA. Lagt til en ny trendlinje som, hvis denne holder, kan antyde et nytt symmetrisk triangel - større enn den vi brøt ned fra.

3 Likes

Hva med støtten på ~14? Snur den her så snakker vi trippel bunn, forholdsvis solid. Par uker til det skjer noe spennende også, langt mindre nedsiden enn opp.

1 Like

Trippel bunn ja, og betonggulv etc
Nå snakker vi gode gamle Funcom fraser :smile:

1 Like

Som jeg skrev, hvis støtten holder dannes bare et større triangel å spille ved brudd opp :crossed_fingers:

image

FUNCOM fraser? Trodde doble og triple bunner var generelle TA fraser jeg :poop::poop::poop:

2 Likes

Ikke la deg provosere av HO veteranen/trollet.