Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

netfonds hadde en fin ta tjeneste tidligere men de har lagt ned og nordnet har ikke adoptert tjenesten. Finnes det noen andre plasser hvor man kan se trender, skyer osv billig?

1 Like

tradingview…? koster jo ikke all verden og et himla godt verktøy…

De fjerna jo den på Hegnar. Shame shame. De sier at den kommer tilbake da

Netfonds var gratis. Ingen andre?

Hadde kursen kunne holdt seg stødig og brutt 15,50. 16,50 og 18 så hadde vi kanskje fått en fin begynnelse på 2020 men det er vel for mye forlangt når man har en som alltid ødelegger festen.

2 Likes

Beste chartet eg har funnet til nå:

2 Likes

Hvem går under den kategorien?

Kommer ikke noe godt ut av å nevne navn vel?

1 Like

Jeg er mest spent på lanseringsdato på Coop multiplayer shooter og en trailer for det.

7 Likes

Kan bli en pen dobbel bunn med første target rundt 17kr.

4 Likes

Ligne meir på distribusjonsfase en ein akumuleringsfase i mine øyne på dette stadiet.

Hvis detta hadde vært ein akkumuleringsfase burde snittvolum vært på ein mye lavare pris. Spesielt med tanke på den kom ifra et endå lavare nivå. Men her ligge det mest volum i toppen. Fleste store volumutslag har komt når kursen har nærmet seg toppen eller i toppen, og sendt den nedover.

Ligger også bearish tendenser i siste mindre tradingrange i tillegg. Nedturen etter minirallyet kommer på mindre volum, men er i stand til å radere 7 dager med opptur på bare 2 dager. Sekundærtest lager også en ny lower low, etterfulgt av et enda svakere rally, på enda mindre volum.

Denne bør komme seg opp igjen i tidligere tradingrange, etterfulgt av en positiv test. Men litt skeptisk da det egentlig ikke er noe volum bak siste bevegelse. Noe som helst tilførsel av aksjer her vil føre kursen rett ned igjen.

5 Likes

Hva er TA spådommen kommende uke, litt økt volum og trykk oppover sist uke, viser det igjen på TA på noen måte?

En bra analyse, men det er ikke akkurat unik for Funcom å ha lavt volum disse ukene, også blir jeg bra overrasket hvis vi ikke får endel høyere volum denne og neste uke.

Det ble brudd opp, men volumet er jo ikke akkurat noe å skryte av. :stuck_out_tongue:

Jeg har ikke historisk innsikt i hva Funcom aksjen pleier å gjøre, ettersom jeg er ganske fersk i dette.

Men jeg nevner som sagt til slutt hva jeg gjerne vil se, noe som samsvarer godt med hva du forventer skal skje.

Men inntil dette skjer er jeg skeptisk til denne. Og ser det som større sannsynlighet vi ser 12-13 tallet før vi ser 17-tallet.

1 Like

Forsåvidt enig med deg, men kort sikt (ut uken) tror jeg det er penger å hente her (ref. @Pablo sin kommentar). Regner med vi holder 15 i dag og lager et bullflagg på lavere timeframes.

Altså, 13-tallet, som i 13,8 osv er nok godt mulig å nå, men 12? Nei, det har jeg ikke noen tro på. 17-tallet kan nok bli litt tøft, hvis ikke MYZ gjør det skikkelig bra da. Da er det 18kr som er motstanden tenker jeg. Det jeg ser som naturlig target er 16,2 som er toppen av ichimoku cloud. (Bunnen av skyen på 15,77 har for Funcom sin del stort sett blitt ignorert).

Inne for en trade @Christian. Fra 14,15 til 16 ? Penger på gata som noen pleier å si :slight_smile:

Jeg har gjort som jeg gjorde rundt 12-13 kroner i januar og økt kraftig. Måtte selge litt for tidlig i våres pga usikker finansiell situasjon med huslån/billån som måtte gjøres opp, men fikk grei gevinst. Har nå kjøpt meg opp igjen med snitt på rundt 14,5 og kan nok muligens lette meg litt rundt 15,5 - 16,5 utfra TA, men kan også bare være jeg sikker maks lastet til 2020 basert på projeksjoner rundt potensialet til de to egenproduserte titlene.

4 Likes

Der kom 16,89 :laughing:

Artig å se hvordan noen bare rakte med seg alt opp til 16.89, for så å reversere ned til 15.00 på 3 minutter.

Det var ett kjøp på “best” og så ett salg rett etterpå til 15. :stuck_out_tongue:

Er det riktig å anta at vedkommende fikk disse aksjene til snitt godt under 15,50? I så fall smart move dersom andre lures til å kjøpe oppover til 16,50 fordi vi nettopp så 16,89…