Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Hadde skbn traderen funket hadde jeg fått kjøpt på 4,15-4,20 i dag, i stedet ble det 4,32 i snitt.

Send krav til banken. Trodde du hadde byttet for lenge siden?

Aksjen har støtte å 2,8 :wink: mvh investtech

1 Like

Har opprettet konto, sparer for barna der, men mine egne er fortsatt i skbn.

Men fikk jo denne da, jippi :rage:

Vi beklager problemene du opplevde. Det ble sluppet en release i traderen på fredag for å forbedre stabiliteten. Foreløpig ser det ut til å ha fungert, og vi har ikke fått meldinger om ustabilitet ved åpning siden den tid.

Vi vil gi deg fri bruk av sanntid i februar og mars som kompensasjon for ustabiliteten.

Fikk den 31/1

2 Likes

Lurer på hva TA sier med sluttkursen i dag, har vi brutt opp gjennom noen viktige trendlinjer? Vet det ikke har så mye å si akkurat i disse tider, men er gøy å vite for å sammenlikne hva jeg tror med det noen som er bedre på TA tror :slight_smile:

Ta sier nada i en nyhetsdrevet aksje

Sa jo det da :slight_smile: Ville sett det for gøy om noen hadde det klart

Er glad jeg overså denne

2 Likes

Stol på egne observasjoner.

1 Like

Kan ikke si meg helt enig her. Aksjen er jo bare 25% over der den var før launch. Det er nok veldig mye psykologi i hvordan den blir tradet, og det er jo det teknisk analyse tar for seg.

2 Likes

Hvordan ser så det tekniske ut etter slipp?
Ganske bullish spør du meg, innspill?

Ja TA sier vel en del om hva som skjer uten endringer i psykologien pga. nyheter, og nyheter/endringer i caset kommer det jo minst en gang i døgnet, ofte mer i løpet av dagen også. Er derfor det er risky å stole på TA. Om man trader kan man fort gå glipp av en oppgang på en god nyhet osv.

@t_h

For meg ser det ut som en ascending triangle du har tegnet der.

What is an 'Ascending Triangle’
An ascending triangle is a bullish chart pattern used in technical analysis that is easily recognizable by the distinct shape created by two trendlines. In an ascending triangle, one trendline is drawn horizontally at a level that has historically prevented the price from heading higher, while the second trendline connects a series of increasing troughs. Traders enter into long positions when the price of the asset breaks above the top resistance.

Motstandsnivået vi snakker om her er 5 kr (+- 10 øre).

Jeg ser egentlig ikke noe motstand over dette nivået før på rundt 7 kr.

TA kan også brukes til å se hvordan markedet vil reagere på nyheter. Jeg tror ikke det er tilfeldig at aksjen på lanseringsdagen stoppet på pre-launch toppen på 4,15. Eller at vi fikk en pull-back fra 5kr ned til 4,15-ish.

2 Likes

Tilfeldigheter nei, @Christian hva mener du helt konkret med uttalelsen din, i forhold til reaksjonen tilbake til 3,98?
Og hvordan tenker du det stiller det seg,sett opp mot returen fra 4,2 tilbake til 2,5?

Jeg ser ikke noe annet en psykologi / teknisk reaksjon.

I følge mine chart skal denne videre opp akkurat nå, med ny test av 5 kr på store volumer og mulig gjennombrudd. Foreløpig ny motstand etter dette rundt 5,30(usikker, lite data/historikk). Støtte på nedsiden rundt 4,40.

Vil nok være en volatil aksje i en periode frem mot bekreftelse av salgs tall , men i det korte bildet skal den opp med mulig flere forsøk intradag på brudd av fem kroner med midlertidige tilbakefall før endelig brudd.

3 Likes

Jeg mener vi får brudd allerede neste uke (mandag?) og derfra er det ikke betydelig mostand før rundt 7 kr. Med små korreksjoner underveis selvfølgelig…

3 Likes

@Nocturne jeg må utvide bingen til uka! :+1::blush:
Må gjerne lempe ut de siste Axa aksjene og kjøpe 20-25k til :grinning:

Edit:
Utrolig hvordan det som før var dyrt, blir billig😯

1 Like

Jepp, jeg lo godt av 2-3-4kr pre-launch. Post launch, så synes jeg 4kr så billig ut.

7 Likes

5 kr kan jo også se billig ut mtp. 1 mill. solgte på 30 dager?! :wink: Er du inne i Nano @Christian ?

2 Likes