Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Dette mermagi er harde fakta. Men ja, kan oppleves skremmende.
I en aksje som Funcom bør man ikke bli skremt av slikt. Dette er en aksje med meget høy risiko.

1 Like

Har sittet på aksjer i Funcom siden AOC så er vell den aksjen jeg kjenner best. Håper derfor de fleste (og største) som er inne vet at å sette SL på en slik aksje er farlig i disse tider.
Blir spennende dag i dag :blush:

1 Like

Så konklusjonen er støtte på 4,15?

Fare for “krakk” foreløpig avlyst (men mye kan skje intradag)…

Gjentar denne som for to dager siden…

I følge mine chart skal denne videre opp akkurat nå, med ny test av 5 kr på store volumer og mulig gjennombrudd. Foreløpig ny motstand etter dette rundt 5,30(usikker, lite data/historikk). Støtte på nedsiden rundt 4,40.

Vil nok være en volatil aksje i en periode frem mot bekreftelse av salgs tall , men i det korte bildet skal den opp med mulig flere forsøk intradag på brudd av fem kroner med midlertidige tilbakefall før endelig brudd.

2 Likes

Tror de pleier å komme med salgstall etter 2 uker hvis de er fornøyde. Gjorde i hvertfall det med AOC. Da har de ganske gode data.

1 Like

re: mermagi

Ja, du har helt rett. Skal en sette Stop Loss i Funcom så bør de i det minste være svært romslige i tråd med de store svingninger intradag ikke minst.

Aksjen er ofte svakest rundt lunsj tider og det er godt mulig med (manipulerte ?) “dypdykk” i kursen rundt denne tiden.

1 Like

Husker bare meldingen om 700k solgte og den kom 6 uker etter lansering. Du tenker kanskje på en annen?

Selv med at dagens vekst er nullet ut fremstår den rimelig pen teknisk, litt avhengig av hva som skjer imorgen:

Svak støtte på 4,5, sterkere støtte på 4?

Laster opp…

Usikker om den er pen teknisk.
Er det ikke en Evening Star i chartet her nå?

Brudd av fem kroner i dag, opp og teste 5,30 i morgen og endelig brudd gjennom (?).

Ser pent ut teknisk nå, selv med litt meglerhus manipulasjon sendte kursene i litt brå bevegelser begge veier i dag…

2 Likes

Ja, ikke utenkelig, det er et hisides momentum, men candlestick formasjonen er et varsku.
Ser tilbake i chartet at Funcom har reagert negativt på Evening Star tidligere.
Håper på positiv utvikling på salget kl: 01:00

1 Like

Det blir først definert som evening Star om den gapper ned imorgen og former en bearish candlestick.

1 Like

Hvilket gap snakker du om @holmes ? For min del håper jeg den dropper ned til 4.80 igjen slik at jeg kan snike inn tradepotten som røk på S/L i dag. 50k igjen i Funcom - minus tradepotten.

Vi diskuterer om det er en evening Star, ja det er mulig, men det vil først avgjøres imorgen. I så fall skal den åpne med gap ned og stenge lavere enn dette igjen.

1 Like

Hvor stort må dette gapet være? Holder det med 4.98 feks?

1 Like

Ja, riktig, ikke ferdig utviklet uten drag ned i morgen. Takk @holmes
Kjekt å lære litt nytt også. Candlestick analyse er utrolig fascinerende !

1 Like

Ja det holder

For vi som ikke vet

Evening Star
Evening starEvening star er et hvitt big candle etterfulgt av en mindre candlestick opp eller ned og et sort Big Candle, som lukker et godt stykke innenfor det hvite Big Candles handelsintervall. Evening start anses som et vendingssignal som innleder en bearish bevegelse

Liksom jeg forsto det :joy: :joy:

Ja, god pressisering.

Her er eksempler på Morning Star og Evening Star.

1 Like

Hadde vært bedre med en Morning star

1 Like