Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Helt enig i den påstanden. Virker litt kritisk rent teknisk nå – vi må tilbake til 31.05-01.06 for å finne tilsvarende lave nivåer. Da holdt den seg (rett over 2 kr) og det er rundt her kursen er nå. Ett av to ting kan skje, brudd ned eller rekyl opp. Ved rekyl opp ser jeg nå motstand på 20-dagers SMA på 2.20ish.

image

Ved brudd ned kan det være verdt å plukke rundt 1.70ish.

image

2 Likes

Er det større aktører som lemper ut som er årsaken til nedgangen siste dagene? og lite interesse på kjøper siden? PAS og MSI har solgt veldig mye siste 3 mnd ser jeg.

DDB solgte 250k aksjer i en smell og kjørte oss fra ca 2,18 til 2,07.

ok, var vel en tynn kjøper side som ikke tok i mot heller da tenker jeg …

Der fikk vi forsøk på brudd ned, men den tok i mot. RSI er ekstremt lav nå, ikke vært så lav på nesten 1.5 år - vi må tilbake til 30.05.16 for å finne tilsvarende lav RSI.

Har skissert opp noen nivåer som kan være av interesse for kjøp hvis den closer under 2 kr.

3 Likes

Men hva med realismen på 1.40ish,hva tenker du der?

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2412632

Nå skjønte jeg hvor du fikk 1.40 fra. Jeg er ikke like negativ som Investtech her, men magefølelsen sier det vil komme et brudd på 2.00 kr og at det kan være lurt å avvente kjøp / vekte opp mer før vi når targets på 1.80-1.70 etc.

Har ikke mye å bidra med når det kommer til teknisk analyse selv, men har fulgt med på denne tråden en god stund og lært et par lekser(i retrospekt, selvfølgelig).

Håper vi kan la denne tråden fortsette å være et sted hvor TA i Funcom diskuteres, og ikke en tråd om hvorvidt TA faktisk fungerer, beskyldninger om hva de forskjellige deltagernes motivasjon er og generell søppelprat som ikke er tekniske analyser om Funcom.

Tviler på at jeg hadde fulgt med(og lært) såpass mye om tråden hadde vært slik den har vært siste tiden helt fra starten av.

12 Likes

Ikke helt sikker på om jeg forstår deg. Ingen vet hvor bunnen er. Det har man sett siden man skrek om betonggulv på 3-tallet. For tiden er jeg fullinnvestert i andre aksjer men jeg følger med for en inngang her på sikt. Har ingen skjult agenda med å poste disse analysene, hvis det er det du sikter til.

Men tror det er en stund til ettersom jeg ikke synes det ser bra ut rent teknisk. Ja, det er kjipt å høre men jeg tror aksjen skal bli billigere. Men det er bare min mening. Og den er langt fra en fasit.

@Paddy80 spurte i går om hva jeg tenkte om 1.40 - det var et tilsvar til ham. Jeg forstod ikke hvor han fikk det nivået fra og måtte google litt for å finne svaret - på HO av alle steder. Selv har jeg ikke tenkt på det nivået som aktuelt, men Investtech ser kanskje på chartet i et større perspektiv. Jeg mener det er en rekke støttenivåer før vi kommer dit. Det kan du se i posten fra gårsdagens analyse som jeg postet.

Edit: @Christian - jeg så du svarte @marre777 i småprat. Jeg regnet nesten med at det kom til å bli litt hat basert på disse TA innleggene, men det er synd, egentlig. Man bør kunne se på aksjer objektivt, og analysere signalene deretter (slik jeg har sett du har gjort, selv om du er inne i aksjen). Vet det er vanskelig hvis man sitter med tap alt og noen sier aksjen skal videre ned, men det må man bare tåle. Jeg sitter selv med 6-siffret tap i APCL og kunne spart noen lapper hadde jeg stolt mer på chartet og tolket signalene istedenfor å være rigid og tenke all or nothing :smile:

6 Likes

Husker du denne farlige convinction jag pratet om, den som får folk til å eie aksjer -10, -20, -40% ned? Den finner du her.

5 Likes

DU er ikke i nano nå :rofl:

God helg!

30

9 Likes

Go helg til deg og Holmes og til alle andre tek/ funcom slitere.
Vi gir fa… ikke opp uansett hva de kaller oss, vi veit nemlig att dette blir knall.
Skikkelig bra TA innlegg fra halling. :clap::joy:

9 Likes

Lurer på hvor mange av småinvestorene som lot seg skremme av @babyrage og @christian skremsels TA ned mot 1,70-1,8. :nauseated_face:

Visst du ser litt høyere opp i min “skremmende TA” så nevnte jag att jag hade siktet mot 18.-1.9 før best R/R, men punkt A (rundt 2kr) fint kunde agere støtte…

Meget skremmende TA som kunde spart deg ett -10% tap og tjent deg 10% idag.

3 Likes

1.8 er vel ikke avlyst enda? bounce that cat!

3 Likes

Jag tror fortsatt på 1.8-1.9. Hver trend går i bølger, dette er nog en bølge 4, og kmr snart en bølge 5 ned mot 1.8-1.9.

3 Likes

Sitter du i Funcom @babyrage eller er det noe du evt vurderer senere eller til lavere kurs?

Nei, kjøper kun aksjer jag forstår og er i en positiv trend (långsiktig). Funcom bryter dessverre flere av mine regler. Grunnen til min kommentar her er fordi noen ønsket det.

3 Likes

Tenker du på dette chartet som jeg har brukt i over tre uker?
image

Jeg var rimelig 50/50 på om 2,03 kom til å holde eller ikke, kjøpte 1/3 av det jeg hadde tenkt å øke med på 2,11. Har inne en kjøpspost lengre nede også, spørs om jeg får bruk for den. Har vært rimelig åpen med den infoen, så jeg forstår rett og slett ikke hvorfor du kaller det skremselspropaganda. :stuck_out_tongue:

Og det var jeg som ønsket litt TA fra en som jeg ser på som endel mer kompetent enn meg selv, så takk for hjelpen, jeg setter ihvertfall stor pris på svarene du har gitt her og på andre TA-spørsmål. :+1:

6 Likes

Nå skal man ikke selge skinnet før bjørnen er skutt… som både @babyrage og @Irathi er inne på kan det være en bounce fra uvirkelig lav RSI vi nå ser. Som jeg nevnte litt lenger oppe har RSI ikke vært så lav som den nå var siden mai i fjor. Også da, som nå, fikk kursen en rekyl opp fra dette nivået. Men jeg vil gjerne se kursen etablere en ny stigende trend før man kan friskmelde aksjen. I chartet til @Christian kan man se hva som må til.

På kort sikt ser det likevel mye lysere ut nå, i dag, enn sist uke - såpass kan man innrømme :slight_smile:

2 Likes