Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Tenker at bruddet opp fra kanalen er ganske klokkeklart selv om volumet ikke er all verden ( ennå :wink: ). Tenker nå støtte på MA50, ca 18, på nedsiden. Evt 17,1 som er topp av tidligere kanal, men skjønner ikke helt at vi skal dit nå…

Oppover tenker jeg noe motstand i området 19,5ish jfr tidligere nivåer og MA150. Tipper i så fall at volumet tar seg opp og personlig synes jeg da at kommende hendelser og reaksjoner på disse blir mer retningsgivende enn det tekniske. Jeg er positiv :slight_smile:

4 Likes

Hei Morti,

Enten går det bra, eller så går det over.

Med vennlig hilsen,

En koselig fugl

7 Likes

Er det noe du pleier å si til pasientene dine? Hehe!

:joy:

4 Likes

En god diagnostiker har en finger i halsen og en i rektum.

4 Likes

Skulle ikke dere ha noe nede i høyre pung?`

Dette ser ikke lengre ut som en OHS…

2 Likes

I går tegnet eg opp en prediksjon med høyre pung og den er allerede brutt. Første betydelige motstand jeg har sett er på 19.15 og forventer en korreksjon her før videre oppgang. Neste er på 21.39 etterfulgt av 24.70. Så er det opp til de med baller til å buy the dip. Jeg sitter på hendene :person_in_lotus_position:

image

4 Likes

Enig med @Aksjesnila og @arcone her. Er ikke unormalt om vi får et pullback nå etter 6 dager med oppgang. Momentum er fremdeles opp, og RSI har mer rom å gå på. Neste motstand 19.30ish.

Får se konsolideringen an. Du ønsker å se lavere volum på vei ned, enn opp i allefall :wink:

4 Likes

De som kan TA sier STRONG BUY og BUY.

2 Likes

Fikk kjøpssignalet mitt og hoppet inn :wink:
Er det lite spennende for min del før 21 eller 16,8kr.

image

screenshot er en veldig forenkling av min inngang :slight_smile:

2 Likes

ikke gi opp pungen helt da… (lagt inn en liten dipp etter Q3)

Hvem sikter du til? Investing eller Investtech?

Er vel ingen her som har sagt det ikke er rom for mer oppside, men skal man inn nå så gir det (min mening) særdeles dårlig r/r. Er man inne kan man sikkert hente noen prosenter til. Men jeg synes det er på grensen til galskap å kjøpe nå med så mange overkjøpte oscillators.

image

1 Like

Står jo Summary : BUY jo?

Viktig å tenke perspektiv her. Jeg snakker ut fra et kortsiktig perspektiv. Er sikkert interessant om man har litt lengre horisont, aksjen trender opp og man kan skvise seg til 21 kr om man ser motstandsnivåene oppover. Men med oscillators i overkjøpt terreng så skal det mange nye kjøpere til for å presse kursen videre opp. Er det mulig uten noen form for pullback? Absolutt. Er det sannsynlig…? Vi får se.

2 Likes

Greit å droppe de signalene som ikke stemmer når man prøver å spre vranglære :stuck_out_tongue:

Ble jo spådd imorges at nå skulle vi ned til 17kr.

Jeg spår dog opptur ut Mandag med usikker forecast på tirsdag. Men når evt dumpen kommer etter tirsdag, da skal du se alle som kan TA hadde spådd det. Selv om de har sagt at det kommer dump i en uke

1 Like

bilde

8 Likes

Det ville vært mer verdifullt om du baserte utsagnet ditt på hva du ser i chartet som skulle tilsi videre oppgang, og hvilke targets du ser for deg.

Du spår altså to dager til opp. Ingen vil motsi deg på det. Det er rom til oppsiden som jeg påpekte over. Men at flere nå blir mer bearish etter 6 dager med oppgang virker helt naturlig spør du meg. Er det lurt å kjøpe nå, når samtlige momentum indikatorer er overkjøpt? Jeg vet ikke. Gjør man det så har man større baller enn meg. Jeg står over :slight_smile:

2 Likes

Du mener flere traders som kjøper etter TA?
Dette er jo en traders våte drøm, at oss andre som sitter long skal bli med på denne dumme runddansen, da er det egentlig bedre å la de som trade prøve å lure hverandre så sitter vi andre på henda :wink:

1 Like

Amen

Jeg (og noen andre) ble bedt om innspill fra @Morti etter den siste tids utvikling. Hvordan du (og andre) agerer etter å ha lest våre meninger er helt og holdent opp til deg :wink:

14 Likes

Setter pris på TA tilbakemeldinger, men poengterer bare det obviouse, at traders er avhengige av å få med oss andre for å kunne tjene på dette/tjene mer med mindre dere klarer å lure institusjoner/roboter and what not. Jeg vil tro en nervøs småsparer som skal prøve å være lur er lettest å lure :slight_smile: jeg deler også synet ditt om at jeg ikke tror alle dager fremover blir opp.

1 Like