Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

Du, Christian og StarBreeze-politiet som sier det… SOMA hopper kunn opp til førsteplass pga aktiveringen på launchdag…

Men whatever… Har dere forandret mening nå, så er det som forventet… Hehe… Hvem bryr seg :stuck_out_tongue:

Frem med T-Skje

Når Dreamfall Chapters var høyt på Steam launchdag i Desember 2014, så var forklaringen den at det var noe aktiverings mystisk opplegg mot Kickstarter og GOG som gjorde dette. Når dere har sagt det, og forumet her gikk med på det så går jeg ut fra at det same gjelder SOMA… SOMA er mao. på første plass launch dag fordi det er mange spill som skal aktiveres på same vis som for Dreamfall Chapters…

Altså, dere har gjort dere god flid med å prøve å fremstille det som at The Park må omtrent ligge 24/7 på top 10 for å ha håp om noen salg… Men slik er det ikke… Forholdene er akkurat det samme som da dere spasmer over hvor bra det er at Payday 2 ligger høyt på listen

I Oppsumering:

  1. Forhold rundt denne aktiveringen på launch er kunstig og ikke faktisk omsetning salg av enheter den dagen…

  2. O store advokat for at Steam listene er basert på omsetning snakker nå altså om listeplassering basert på antall solgte spill…

Det er intet mindre enn latterlig. Dere må bestemme dere :stuck_out_tongue: . Om dere ikke klarer å bestemme dere for punkt 1, så må dere da i det minste klare bestemme dere for punkt 2. Å ligge høyt på lista som nå i Preorder betyr høy omsetning (etter deres egen sirlige forklaring). SIden spillet er billig så betyr det og mange kopier blir solgt. Jeg vet ikke hvor mange… Men jeg vet såpass… det er høyst unormalt for et så lavbudsjett spill som The Park å få så mye medie dekning og ligge oppe rundt 25 plass på Steam I PRE-SALE perioden. Dreamfall Chapters, SOMA og de andre ligger jo å vaker nede i dritten i presale perioden…

Jeg regner bare med at The Park bare øker på mot slutten av perioden fordi da nærmer vi oss launch og utløp av rabatten… Tudeluu grinebitere :stuck_out_tongue: Jeg tror ikke all verdens svartsyn vil hjelpe dere stort billigere inn i aksjen :wink:


@VG247it: The Park: Funcom ha rivelato la data di uscita - http://t.co/kIp92fdDg0 http://t.co/qXjVOPxs2b

nett en liten ting til, nå om ca 400 visninger, så er " what is the park " blitt vist 100k ganger.
det vil si at visningstakten går mye opp, fra ca 10k i døgnet til nå 15k.
trenger jo ikke bety så meget, men uansett bedre enn om den hadde bare hatt halvparten så mangen visninger

3 Likes

dere to æss, har en av dere ligget med damen til den andre eller noe ? :slight_smile:

4 Likes

SOMA er kickstarter spill… Som for Dreamfall Chapters er grunnen til førsteplass at Kickstarter spillene registreres inn første dag… Tror de og var på GOG/andre utsalg så det er og ekstra aktivitet pga det.

Christian (og deg selv forøvrig). Mener listen er i omsetning. Nå snakker dere antall kopier… LOL


Resten du skrev gidda jeg ikke lese … :stuck_out_tongue:

Det blir spennende å se hvor lenge i preorder perioden the park ligger så høyt som nå på bestselger-lista. Foreløpig er det nok mest tsw-fansen som viser sin støtte til TSW og muligens noen få investorer. (Jeg tilhører begge gruppene og har kjøpt et eksemplar.)

2 Likes

Nei, det har jeg aldri sagt. Hadde vært greit hvis du ikke la ord i munnen på meg. :slight_smile:

3 Likes

Vel Pre Order er preorder… Det er blodfans eller folk med spesielle incentiver som kjøper… MEN, jeg tror det vil begynne å blasé litt når perioden nærmer seg utløp :wink:

Skulle det ikke nå vert visst frem for media ?

Joda… Bare les hva Christian poster… Hvordan dere skal bruke en listeplasserings kurve basert på omsetning for SOMA (som koster 30 USD pr kopi) til å fortelle hvordan The Park skal selge i antall kopier lurer jeg veldig på. Dere sier SOMA solgte 92 000 kopier… Om dere hadde litt vilje til å bidra så burde dere i såfall kunne multiplisere 92 000 med forskjellen i pris på spillene (30/10 USD hvilket er 3)… Om The Park selger som SOMA så har de faktisk solgt 3*92 000 = 276 000 kopier… Antageligvis enda mer siden at omsetningen er høy før og gjennom Halloween slik at en 20ende, 10enede eller 1 plass er verdt mer nå enn i tidsrommet SOMA launcha… Får The Park en salgsprofil eller bedre enn SOMA så vil jeg tro FUNCOM har solgt mer enn 300 000 kopier (etter deres egne utsagn om at Steam lista er omsetning)… Som påpekt tidligere Bare salg på 100 000 til 150 000 vil ta FUNCOM opp til mellom 2 og 3 kroner aksjen.

Men bevares… Nå ligger jo The Park allerede et hestehode forran bare med hvordan de har åpnet Pre sale… kanskje det blir 300 000… Vi gleder oss :wink:

Synes det er unødvendig å hause The Park ytterligere…

Minner på at dette er dine ord Gordon :smile:

3 Likes

Nei jeg bare synes det blir så latterlig når Christian og Onns som i alle år har påstått hardnakket at Steam salgslisten er basert på omsetning… Nå begynner å påstå det er antall kopier… Gud bedre :slight_smile:

1 Like

Synes å huske en som opptil flere ganger har påstått at listen ikke går på revenue men antall kopier. Har denne personen endret mening ?

1 Like

Hvis du leser det jeg har skrevet i The Park steam salg tråden litt nærmere, så har jeg bare oppgitt fakta på hva grafen kan oversettes til utfra tall oppgitt av produsent. Jeg har ikke sagt hvordan du skal bruke den, rett og slett fordi jeg ikke gidder diskusjonen på om listeplasseringen er i omsetning eller antall salg. Du står fritt til å tolke dataene akkurat som du vil.

Ser at du muligens bare leste først edit av posten? Som jeg nevner i edit 2 og 3, 92k var totalt salg på Steam og PS4. Steamspy konkluderte med ca 55k salg på Steam. (Steamspy sier at tjenesten er i beta og må tas med en klype salt, men jeg synes det rimer bra med 55k salg ± 10%).

3 Likes

Der finnes en ukes oppsumeringliste som definitivt er på Revenue… Fordi det sier det eksplisitt… Når det gjelder den vi ser daglig så mente jeg ved begynnelsene av diskusjonene at den bestemt var basert på antall… Nå er jeg en plass der jeg synes det bare fortsatt er uklart men jeg mener at det definitivt ikke er bekreftet at den er på Omsetning…

MEN:

Det som er latterlig er når folkene som i alle år har påstått at listen er på omsetning lager en egen hause/baisetråde (hva man nå skal kalle det) som er basert på at listen er antalliste… Da kan man jo bare le høyt :smiley: Ta dere en pils gutta… The Park ligger fortsatt og CRUIZER høyt !! :smiley: