Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Forresten, noen her som har spilt NOX? Drar det fram en gang iblant. Det er hysterisk gøy multiplayer!

@nofun

OK, da har jeg testet Siege: Titan Wars. Dette blir en uformell vurdering da jeg ikke har rukket å teste det inngående, men gir et førsteinntrykk av hva jeg synes om spillet - siden du spurte meg :slight_smile:

I utgangspunktet lignet det veldig på et PS4 spill jeg fikk gratis via PS store. Dette:

Jeg spilte det ikke lenge. Falt liksom ikke helt i smak. Når jeg begynte å spille dette så minnet det likevel også mye om mitt favoritt mobilspill for tiden, Clash Royale. Men det var noen forskjeller.

I Clash Royal var det så vidt jeg husker ingen tutorials – spillet skjønte jeg ganske kjapt ved å bare spille. Dette hadde en tutorial, og den var ganske bra.

Grafikken var også bra, men til forskjell fra Clash Royal må man her scrolle opp og ned fordi brettet er større. CR har hele brettet på skjermen, noe som gjør det enklere å planlegge angrep / forsvare seg.

Karakterene i spillet var litt mer anonyme. Kanskje pga. grafikken? Men jeg liker den tegneserieaktige grafikken i CR, og alle karakterene der har en egen personlighet. Savnet det litt i dette spillet.

En annen viktig forskjell – og dette påvirker gameplay nevneverdig, er at i CR kan man i stor grad bestemme hvor styrkene skal plasseres og dermed forsvare seg og angripe bedre. I dette så det helt random ut. Styrkene kommer alle ut fra slottet ditt og når kjempen din (Titan) blir angrepet tar det jo en evighet før bueskytterne dine når frem for å hjelpe. Og da er det liksom for sent.

Denne forskjellen blir vesentlig i og med at det bare er, så vidt jeg ser, Titans man kan plassere hvor man vil på brettet. Support styrkene kommer alle ut fra slottet og man kan spam spawne disse. I CR rulleres decket man har på hånd, så når du f.eks har brukt skjellett armeen din og motstanderen tar denne ut med en pilstorm, kan du ikke re-spawne denne på en stund. Dette gjør CR til et mer strategisk spill, mens i Siege: Titan Wars virket det veldig random om man vinner kampene eller ikke (jeg fikk et tap, en seier og en uavgjort i de tre kampene jeg spilte).

OG til slutt: jeg aner ikke noe om selskapet eller om hvordan dette spillet har gjort det, men det tok minst 20-30 sekunder før jeg fant en motstander å spille mot. I det ene tilfellet enda lengre. I CR skjer matching mot motstander Instantly, det er nesten så jeg er redd for å komme borti knappen for jeg rekker aldri å avbryte før jeg er pairet opp mot en motstander! Jeg skriver dette for det sier litt om hvor mange folk som spiller det / er pålogget.

Hvordan har spillet gjort det ifht. downloads / tilbakemeldinger? Spillet er absolutt ikke dårlig, men CR forblir min favoritt fremdeles :slight_smile:

3 Likes

Du må slutte å spille PC spill på PS. Smite er bra, men MÅ spilles på PC sammen alle andre moba’s jeg har sett.

Spiller ikke PC spill på PS4 men dette var gratis i PS store fordi jeg har abonnement der. Får 2-3 gratis spill i mnd. Som sagt, falt ikke i smak og kan forstå det funker bedre på PC enn PS4 (ante ikke det var en port fra PC til PS4).

Det som gjør at akkurat det spillet skiller seg ut er at det har wasd movment kontra point-to-click metoden som dota2 og lol har. Orker aldri slike spill i lengden, men det var gøy på pc.

Du har 4 warriorkort som ligger fast ( og spawner fra slottet ) og 8 spells som roterer på samme måte som i CR. Titan er et spell og må jo brukes korrekt slik at du slipper å vente på hjelp ( Eventuelt kan du spawne Titanen ved slottet )

Spillet er fremdeles i soft launch og tidligere har det tatt < 15sek å finne motstander. Den siste uken har det derimot var utrolig vanskelig å finne motstander og jeg har mange ganger ventet 1 min uten å få motstander. Har mailet de om det så får vi se hva de sier.

4 Likes

Når vi prater om eldre gamere, og at ikke alle spillere er i tenårene:

3 Likes

For 18 kr i AppStore / play så er det bare å kjøpe seg dink smallwood!

Lyst å dele dekket ditt her? Jeg kommer meg ikke forbi level 6. Prøvd uttal ulike deck kombinasjoner nå… :frowning:

tornado, baby dragon, inferno dragon, mega minion, guards, ice wizard, elite barbs og mini pekka.

Tror egentlig ikke det er et særligt optimalt deck og jeg er også blevet lidt træt af det så jeg vil gerne prøve noget nyt. Ice golem er et rigtig godt kort som jeg tænker måske at bruge i fremtiden. Det giver nok ikke så meget mening at have både mini pekka og elite barbs, og jeg har ikke rigtig nogen tank og heller ingen buildings. Noget der har fungeret lige fra day one er hog/freeze, så hvis du har mulighed for den kombination så prøv evt. det, men ellers synes jeg det handler meget om at lave et deck der ikke er totalt broken og så bare øve sig med det deck.

Takker!

Jeg har desverre ikke inferno dragon, mega minion, guards, ice wizard, eller elite barbs enda :stuck_out_tongue:

Har ikke engang vanlig golem og du snakker om ice golem :smiley:

Jeg fikk baby dragon i går, øver meg på å bruke den effektivt (Giant først, baby dragon bak for å ta horder og liknende). I går kveld vant jeg 2/3 ganger med baby dragon. Bare syns det er dumt at man må grinde så mye :smiley: Er på 1840 pokaler så jobber meg oppover.

Jeg har faktisk heller ikke golem :stuck_out_tongue:

Giant og baby dragon lyder meget fint, ved ikke om den stadig er god eller om du har den, men witch kunne måske passe meget god ind der. Ellers er det rigtig godt at spille med de kort der har højest lvl hvis altså de danner et godt deck, bare et enkelt lvl højere kan gøre en stor forskel. F.eks. Dræber min ice golem ikke skeletons, det vil nok ske et lvl højere og er helt afgørende når der er så mange der spiller med skeleton army.

1 Like

Hva tenker folk her om å bruke sider som g2a.com? Jeg bruker det stort sett når jeg vil ha et spill som har vært på salg* på Steam, men ikke er det lenger. Det slår så å si aldri feil, du får da spillet til ca samme pris som når det var på salg. Så slipper jeg kjøpe spillene før jeg faktisk har tenkt å spille dem.

*Hvis det ikke har vært på salg, så er prisene stort sett ganske tilsvarende prisene på Steam.

Jeg bruker stort sett Kinguin også finner jeg discount codes på internett :slight_smile: Kjøper stort sett alle spill via Kinguin og aktiverer de på Steam etterpå. Sparer en del penger på det.

Bygget decket mitt rundt X-bow nå. X-bow ruler så sinnsykt! Litt OP våpen :slight_smile:
Kom opp i 1900 pokaler nå, men tapte så sykt mye i går kveld (raget) så nå er jeg på 1750 igjen :stuck_out_tongue:

1 Like

X-bow er blevet nerfed mange gange, det var ekstremt OP den første tid efter spillet blev udgivet. Jeg spillede også x-bow den gang :slight_smile: lige nu er elite barbs også ret OP, dog ikke i samme grad som x-bow var, men elite barbs bliver også nerfed i næste patch.

1 Like

Skjønner jeg godt! Sykt irriterende å spille mot folk som har Elite Barbs+Rage spell. Kan ta ned et tårn på 2-3 sekunder! :cry:

Opp i 1900 pokaler igjen snart. X-bow ftw! :smile:

Jeg har det og er kjempeimponert. Grafikken kan bli bedre, men det gjør ingenting. En helt ny måte å spille på. Når du snur deg mens du kjører ser du baksetet i bilen og veien gjennom bakruta. Når du springer rundt i verdenen er du midt inni verdenen og har ting både bak deg foran deg over deg og under deg. Ser et gigantisk potensiale her. De første skikkelig gode spillene kommer nok i år. Med RE7 og Gran Turismo som de åpenlyse favorittene for min del. Har spilt en del gratis spill som er ok. Du kan også dra en tur til Aleppo og vandre rundt i gatene der og se resultatet av krigen + lignende ting. Mye kult gratis innhold. Men det blir nok 2017 som blir året det slår gjennom. Billig etter mitt syn. Tipper de skrur opp prisen kraftig på 2.0.

Fortsetter samtalen her (on topic). Du sier du “løper rundt”. Du beveger deg vel ikke fysisk? Du må vel trykke “frem” på kontrollen for å gå fremover i spillet?

Ja eller trykke på gasspedalen :wink:

Du får stor skjerm for å si det sånn hehe. Det er helt ærlig, konge. Du spiller på samme måte, men med den skjermen og hodetelefoner så blir innlevelsen total. Du ER i spillet. Derfor blir spill som RE7 trolig som skapt for VR brillene.

Hva burde jeg velge av type produsent av GTX 1070, er casual gamer og spiller ett par kvelder i uka, og tenkte å oppgradere litt :slight_smile:
Noen som har god oversikt her?