Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Generell Shippingprat 🚱

Funcom og Starbreeze er jo ikke akkurat rat i en god stim for tiden. Vi er flere som tester andre aksjer pÄ OSE. Noen er i Tank (Frontline
), andre er i Dry Bulk (GOGL
). For Ä ikke kuppe hele smÄprattrÄden sÄ tenkte jeg at vi som er interessert i shipping for tiden tar diskusjonene inne her. Jeg kommer selv til Ä bidra mest pÄ DryBulk og GOGL.

Dagens Capesize chart:

Prisen pÄ Ä operere en Capesize er mellom 11 000 og 14 000 pr dag. NÄ er dagratene over 11 000 USD og man skjÞnner jo at fra nÄ av begynner det Ä bli skikkelig spennende fremover.

http://www.goldenocean.no/

Her er flÄten til Golden Ocean
http://www.goldenocean.no/?menu=7

Dette er 18 Capesizes
 GOGL har en haug med Panamax, SUpraMax ogsÄ. Men det er Capene som er sjefene i flÄten. 18 Capes teller jeg. Og da er det jo bare Ä begynne Ä regne hva Bunnlinja blir :wink:

Hvis break even er 11000 USD og man fÄr 12000 USD dagen, vel da er man +1000 USD pr bÄr pr dag. 18 bÄter det blir 18 000 USD/dagen rein netto. NÄ er det ikke slik at alle bÄtene er pÄ spot ratene, men en god del er
 Uansett bÄtene kommer gradvis over alle som en pÄ de nye og bedre ratene. GOGL er pÄ vei inn i meget hyggelig farvann.

7 Likes

GOGL har ihvertfall historisk hatt ganske mange bÄter pÄ lengre kontrakter. Vet du hvordan det er nÄ, eller er det bare en antagelse?

Jeg tror forresten shipping er interessant nÄ, har noen lodd i TIL. Jeg har ikke gÄtt veldig i dybden pÄ den investeringen eller shipping generellt, sÄ ikke ta det som en kjÞpsanbefaling.

De har noen i spot markedet, og noen mot indeksen sÄ ja
 at Baltic indeksene gÄr opp slÄr rett inn i Topplinja og bunnlinja. tror 1/3 av Capene er slik (dere kan se det pÄ Golden Ocean sin offisielle side)

Jeg ogsÄ har TIL. Men har ikke satt meg nevneverdig inn i aksjen.

Hva sier du Irathi
 Hva tror du? Bryter vi gjennom 33 - 34ish denne gang :wink:

Synes de er utrolig disiplinert og flink de som smyger seg inn i aksjen nÄ. Bare opp noen fÄ prosenter om dagen nÄ og sÄ pent og pyntelig ned litt midt pÄ dagen og fÞr det blir klemt pÄ mer mot slutten
 Jeg ville bare banket inn 25 000 aksjer pronto om jeg skulle inn. Samme i gÄr egentlig. lÄ store deler av dagen ned sÄnn -1.5% og sÄ klemmes det til og sÄ er man + 1.5% ved slutt.

Spot ratene er hardt oppover i gÄr folkens

Jeg bare lurer pÄ nÄr skal festen begynne
 :D. Er klar for 50% opp egentlig nÄ. Come on
 Give it
 :wink:

2 Likes

Frontline har snart gÄtt krona, mens ingen nesten merker det. Snikende i skyggen, just saying
 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Har i dag kjĂžpt Golden Ocean for 33,10 etter tips fra Gordon :), mer Thin Film for 4,67 og Nel for 2,71. Ikke store greiene. Bare 1000k i Golden Ocean f.eks. :slight_smile:

Jeg vil tro at Golden Ocean skal vÊre en nobrainer. Bare sjekk kursen de siste mÄnedene
 Og sÄ sjekker du Bulk ratene
 Baltic Dry Indexen, Baltic Capsize Indexen, Baltic SupraMax osv osv
 Allt er jo rett opp siden da
 Jeg teller pÄ knappene for nÄr denne mÄ begynne Ä gÄ noe i hampen.

Ventet mer desperasjon fra shorterne i NASDAQ
 Men har ikke sett sÄ mye til det ennÄ. Jeg hÄper de er idiot nok til Ä sitte Ä leke isgubbe sÄnn at vi fÄr et skikkelig rally senere


EDIT: FÄr hÄpe at jeg treffer like bra med GOGL kursen som den spÄdde oppgangen i shipping ratene


1.000.000 kroner eller 1.000.000 aksjer? Syntes det var en stor post jeg men :wink:

1 Like

Mente 1000 stk hehe. 33100 kroner altsÄ.

2 Likes

Tror det er flere som meg, brent fingrene flere ganger fÞr pÄ GOGL, vil ha bekreftelse pÄ at dette varer/Þker fÞr neste inngang. 5000 til nÄ snitt 31,96. Varer dette tror jeg ganske sikkert at den inngangen blir gull utover sensommer hÞst.

1 Like

Klart det er mange som har brent seg pÄ GOGL
 Shippingratene har jokket opp og ned 7 Är nÄ pÄ falsk alarm med generel trend stadig lengre ned i kjelleren. Men nÄ spÞrs det om ikke vi snakker om the real thing. Det har skjedd litt av en revolusjon i mining industrien. Massive mengder ut pÄ markedet som trenger transport
 Nye aktÞrer, India, Afrika, SÞr Amerika, Australia
 Hele linjen egentlig
 Mens ingen har Bulk inne til bestilling, halve flÄten opphugd og lite i bÞyene
 Dette skal godt gjÞres at ikke blir fest av
 medmindre noen har en haug Capesize gjemt i en fjord :smiley: Manskal jo heller ikke glemme at Goggen ikke har vÊrt sÄ lavt priset som nÄ pÄ veeeeeldig lenge
 Blir liksom godt gjort hvis vi likavel ikke skal opp.

SĂ„ forresten at Kina hadde stoppet produksjon av 20 Valemax monster
 Godt for Capesize ratene det og :wink:

EDIT: Og der var vi i pluss for dagen. SlÄr ikke feil, mer action utover eftan
 33.60

1 Like

Capesize fortsetter den kraftige oppturen
Baltic Dry trekkes opp av samtlige segmenter fredag.

Baltic Dry-indeksen tikker opp 6,1 prosent til 1.048 poeng fredag.

Capesize 12.885 dollar (+ 10,4 prosent)
Panamax 9.261 dollar (+ 1,1 prosent)
Handysize 6.300 dollar (+ 2,7 prosent)
Supramax 8.844 dollar (+ 2,8 prosent)
Baltic Dry-indeksen er en indeks for tĂžrrbulkratene innen shipping. Den har vĂŠrt aktiv siden 1998, og driftes av Baltic Exchange, et privat selskap basert i London.

Dette er copy past fra:

5 Likes

Kom over denen artikelen
http://seekingalpha.com/article/3046736-tanker-market-could-see-a-100-percent-jump-in-vlcc-rates-if-this-happens

3 Likes

NÄ klemmer markedet til ordentlig
 Det kan da fan ikke vÊre lenge fÞr vi fÄr en heisatur uten like :D. Igjen, spent pÄ om USA igjen blir snÄl som de siste 2 dagene eller om de nÄ har fÄtt nok og mÄ inn. Vi fÄr se 15:30

1 Like

“Noen” markedskrefter er sĂ„ sterke at det ikke alltid er lett Ă„ skjĂžnne hva som skjer. Det er pokka nĂždt til Ă„ smelle snart, bĂ„de tank og bulk. Sitter pĂ„ FRO og GOGL, synes det er greit nĂ„

2 Likes

Bare klamre dere fast til aksjene deres folkens, vis fingern, og hold fast
 Her smeller det nÄr som helst.

GÄr ikke ut av denne fÞr til hÞsten uansett tror jeg. Denne skal dobles. TIL selges til 115 nÄr kursmÄlet er der nÄdd.

Shortere og annet har ikke bare is i buken
 De har fan meg nitro. Det MÅ da bare smelle snart. Har IKKE sett noe lignende fĂžr. Vanligvis mĂ„ man vĂŠre forrut for Ă„ fĂ„ nyte kursoppgang nĂ„r BDI Ăžker. NĂ„ er det liksom, versĂ„god, der ligger penga bare ta dem. Jeg er mildt sagt forvirret om ikke denne fyker en dollar eller mer opp.