Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gentian Diagnostics

Kjenner jeg blir mer og mer irritert på meg selv… At jeg ikke slo til å magefølelsen og gikk inn på rundt 50,- begynner å slite på. Neida, jeg skulle v’re så smart å sjekke ut litt mer, men fikk ikke nok tid før katten var ute av sekken.

Når det gjelder skepsisi i Merkur så er det jo så enkelt at så lenge man kommer seg inn og ut før alle andre så er dte jo god butikk :stuck_out_tongue:

Ville nok sett volumet ta seg opp minst 100x først… :slight_smile:

4 Likes

Litt lite fjær på den hønen, ja. :chicken:

Jeg mente at volumet kommer til å øke og øke framover, beklager misforståelsen.

Tok et lite lodd på 68 i dag :grin: så får man se det an fremover :+1:

Er jo hyperlikvid ift photocure :smiley:

1 Like

Tok selv et lodd på 64 i går. Var i hovedsak grunnet kursmålet til arctic på 170 kr og hype i avisen… Er en trade jeg vurderer fortløpende.

her brukte jeg helt ærlig kun 5000kr. så de tror jeg personlig jeg kommer til å la de gå minst 12 mnd’er :slight_smile:

Det var da voldsomt med haussing i media om denne i dag og i går.

GENTIAN ACHIEVES PROOF OF CONCEPT ON FECAL PANCREATIC ELASTASE
GENTIAN DIAGNOSTICS AS HAS OBTAINED PROOF OF CONCEPT FOR A NEW PRODUCT FOR EXOCRINE PANCREATIC INSUFICIENCY AND MONITORING OF PANCREATIC FUNCTION

Moss, 22.06.2018
Gentian Diagnostics (OSE: GENT-ME) is pleased to announce that it has achieved proof of concept on turbidimetric measurement of Fecal Pancreatic Elastase (fPELA). The project was initiated in November 2017 in collaboration with Gentian’s established partner BÜHLMANN Laboratories AG in Basel.
The test to be developed from this concept is a measure of Pancreatic Exocrine Insufficiency (PEI) associated with various health conditions, e.g. chronic pancreatitis, cystic fibrosis, celiac disease, diabetes, post-pancreatic surgery, gastrectomy etc.

fPELA testing today is only commercially available on ELISA platforms, and testing is likely to increase if available on highly automated, high throughput chemistry analyzers. If successful, Gentian and its partner BÜHLMANN estimates that the annual test volume could reach 5 to 10 Mio tests annually ex USA.

Commenting on the news, CEO Thomas Hafen in Bühlmann Laboratories AG says: “Accompanied by Gentian BÜHLMANN already has commercialized fCAL©turbo, and we are experiencing strong growth. The combination of fCAL©turbo and an fPELA turbo test will significantly strengthen our market position, even more as fCAL and fPELA will be measured from the very same stool extract in CALEX© Cap. (BÜHLMANN’ s proprietary fecal sample tube)”

CEO in Gentian, Bård Sundrehagen adds: “Based on the highly successful cooperation between Gentian and BÜHLMANN over the past 6 years, we have now signed an exclusive cooperation agreement comprising development of fPELA and worldwide distribution on the same platforms as for fCAL© turbo.”

For further information, please contact:

Bård Sundrehagen
CEO, Gentian Diagnostics AS
E-mail: [email protected]
Cell Phone: +47 924 14 117

Njaal Kind
CFO, Gentian Diagnostics AS
E-mail: [email protected]
Cell Phone: +47 919 06 525

Ble ikke noe haussing i media på den meldingen, heldigvis. Trenger å roe ned tempoet litt nå

1 Like

image

2 Likes

Her må dere følge med. - Den DN artikkelen så ut som et bestillingsverk. Følg med på top 20 ved neste korsvei, blir ikke overrasket om noen har lurt seg ut.

Primary Insider Notification
Safrino AS, a company controlled by Bendik Sundrehagen who is member of the Board of Directors, has today sold 50,000 Shares in Gentian Diagnostics AS at a price of NOK 50 per share. Following the transaction, the total holding held by Safrino AS is 1,300,000 shares.

3 Likes

Haha ja tanken har slått meg


Edit
32

Noen som har tilgang på analysen fra Arctic?

Arctic : We update our model after two recent press releases by Gentian Diagnostics, both coming out of left field, but both strengthening the company in our view. We reiterate our Buy recommendation and raise our target price to NOK 175 (from NOK 170).

1 Like

2-sidig oppslag om Gentian Diagnostics i Finansavisen i dag. Storebrand spår dobling de neste 12 månedene.

Trykk på bildet for zoome :slight_smile:

3 Likes

Har fulgt denne siden OM kjøpte seg inn i februar. Det bekymrer meg litt at artikkelen i DN og i finansavisen ser ut til å trigge selgerne. En ny tosiders med forslag om kursdobling, Sætres ville 90 ganger kommentar og DNs høner og kjendisinvestorer. Dette er veldig seriøs “sauebjelling”, og likevel skal kursen kanskje snart ned og teste 60.

Er det noen av dere som fremdeles sitter på aksjene?