Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gi ditt bidrag til Juleaksjonen 2018 🎅

Kjære TekInvestorer,

I Juleaksjonen 2016 samlet vi nok penger til å kjøpe over 300 malarianett og reddet kanskje liv.

I Juleaksjonen 2017 ga vi til sammen over 30 000 kr for å hjelpe barn med kreft og barn av rusmisbrukere.

Hva får vi til i år?

Som investorer i verdens rikeste land har vi mer midler enn de fleste, og et lite (eller stort) bidrag fra oss alle kan gjøre en stor forskjell for mennesker som har det vanskelig.

Jeg foreslår at alle kan gi til det formålet de ønsker i år. Kom gjerne med forslag til formål du synes fortjener støtte :slight_smile:

Skriv gjerne i denne tråden hvilket formål du har gitt til og hvor mye, så kan vi telle opp og se hvor mye vi bidro med til sammen i slutten av desember :slight_smile:

God jul! :santa:

7 Likes

Jeg starter med å gi 1000 kr til Barnekreftforeningen på vegne av alle medlemmene av TekInvestor :slight_smile:

24 Likes

I år har jeg valgt å donere 1500kr til Dyrebeskyttelsen Norge istedenfor bursdagsgave. Er mer enn gjennomsnittlig glad i dyr, og vil at de skal ha det bra de også :smiley:

11 Likes

I år ble det 2000 på fra ASet til barnekreftforeningen.

6 Likes

Mitt bidrag i år går uten tvil til Mona Anita Espedal.
Søk henne opp på Facebook.
Hun ble torturert på det verste, dyrevernet tok dyra fra familien, men barna var det ikke så nøye med.
Ødelagt hørsel pga at hun ble stukket med nåler og bommulspinner i ørene osv.
Men hun hadde i følge spesialistene ikke varige men, og det støttet selvsagt Sandnes sin ordfører Wirrum (eller var det Wirak?) seg til.
Det er en helt forjævlig historie, og dette på tross, så evner Mona Anita å stå oppreist og kjempe på vegne av barna rettigheter.
Jeg har støttet henne, men vipser henne nye 500 kroner til Jul.

Anbefaler alle å så Brennpunktdokumentaren og Debatten fra i går, 4/12, begge på NRK1:

6 Likes

Flotte tiltak! Da er vi oppe i 5000 kr til sammen :slight_smile:

4 Likes

Nice :slight_smile::+1:

Slenger meg på med 750kr til dyrebeskyttelsen og 750kr barnekreftforeningen

Totalt 1500kr

8 Likes

Veldig bra @Kronn, da er totalen 6500 kr :slight_smile:

2 Likes

Yep:+1:

Barn skal overleve sin foreldre og ingen foreldre fortjener å miste et barn.

1000 kr til Barnekreftforeningen herfra.

5 Likes

1000 kr barnekreftforening fra meg
God jul alle sammen :christmas_tree:

4 Likes

Fantastisk! 8500 kr!

Klarer vi å nå 10 000 kr før midnatt?

Du trenger ikke gi tusenlapper for å bidra her, har du 100 kr til overs kan det gjøre en stor forskjell for noen :slight_smile:

Finn et formål du synes fortjener støtte og vær litt gavmild i julestria da vel :santa:

4 Likes

Her er også en liste over alle veldedige formål som også kan gi deg skattefradrag:

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/gave-og-arv/gave-til-frivillige-organisasjoner/liste/

2 Likes

Jeg gjør som i fjor, og gir 250 kr til barnekreftforeningen, og 250 kr til barn av rusmisbrukere.
Har også endret grasrotandelen min til Barnekreftforeningen ( avd. Troms og Finnmark) så det drypper noen kr der også :slight_smile:
Bra folk bidrar!

8 Likes

Som en liten gulrot får alle som bidrar i Juleaksjonen en nisselue på avataren sin ved siden av alle innlegg de skriver ut desember :smiley:

Luene legges til manuelt av undertegnede, så hvis det tar litt tid før du får luen din er det derfor :slight_smile:

3 Likes

Det som skjedde ja, begynte å lure om det ble nisselue på grunn av noen diskusjoner her inne :joy:

5 Likes

Gir i år, som hvert år, 1000kr til sykehusklovnene. De gjør en super innsats og gleder veldig mange barn som av ulike grunner tilbringer lengre perioder på sykehus.

6 Likes

500:- till barnekreftforeningen och 500:- till dyrebeskyttelsen härifrån :santa:

5 Likes

Fantastisk!

11 000 kr til sammen og 2 nisseluer på vei :slight_smile:

5 Likes

Hei alle tekinvestorer.

Mitt navn er Ole Michelsen, og jeg driver en liten humanitær organisasjon for burmesiske flyktninger på grensen mellom Thailand og Burma. Jeg solgte leiligheten min i 2014 i Bergen og flyttt ned hit på grensen, (midlene fra leilighetssalget er investert på børs, derfor jeg følger med her på Tekinvestor) og har bodd her siden. I løpet av disse årene har jeg sammen med min spanske venn Javier Almagro bygget på PlayOnside fra en liten organisasjon med 200 kr i måneden fra venner og bekjente til å bli en viktig del av migrantsamfunnet i Thailand, nå med 12 ansatte, alle unge lokale flyktninger, med unntak av oss to.

De siste årene har vi fått litt midler fra Kavlifondet og Trond Mohn, men fortsatt har vi kun noen hundretusen i årlig budsjett.

PlayOnside bruker fotball som et verktøy for læring, lek og utvikling, og i dag jobber vi med rundt om 1000 barn.

Dersom noen av dere har lyst å støtte arbeidet vårt gjennom julegaver, eller enda bedre, månedlig støttespiller er dere hjertelig velkommen.

For mer informasjon om arbeidet vårt, og hvorfor det er hundretusenvis av papirløse flyktninger fra Burma/Myanmar i Thailand, se hjemmesiden vår www.playonside.org, eller Facebook/PlayOnside.

Bidrag kan Vippses til oss på 51259521eller bankoverføring kontonummer 1503.69.03950.

(Helst bankoverføring da Vipps tar 1.75% i gebyr, og vi snur på hver eneste krone/euro/baht for å få endene til å møtes, og det er ingen grunn til å sponse DNB;)

Lurer du på noe mer angående PlayOnside, eller arbeidet vårt, gjerne spør i denne tråden, eller send meg en e-post på [email protected]

Mvh Ole

8 Likes