Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gi ditt bidrag til Juleaksjonen 2020 🎅

Oppdatering: Jeg har laget en Spleis for TekInvestorer som ønsker å gi et bidrag til Barnekreftforeningen. Besøk Spleisen vår her!


Kjære TekInvestorer,

I Juleaksjonen 2016 samlet vi nok penger til å kjøpe over 300 malarianett og reddet kanskje liv?

I Juleaksjonen 2017 ga vi til sammen over 30 000 kr for å hjelpe barn med kreft og barn av rusmisbrukere.

I Juleaksjonen 2018 og 2019 ga vi til mange forskjellige veldedige formål :slight_smile: For en bra gjeng!

Hva får vi til i år?

Som investorer i verdens rikeste land har vi mer enn de fleste, og et lite (eller stort) bidrag fra oss alle kan gjøre en stor forskjell for mennesker som har det vanskelig.

Jeg foreslår at alle kan gi til det formålet de ønsker i år. Kom gjerne med forslag til formål du synes fortjener støtte :slight_smile:

Skriv gjerne i denne tråden hvilket formål du har gitt til og hvor mye, så kan vi telle opp og se hvor mye vi bidro med til sammen i slutten av desember :slight_smile:

Som en liten gulrot vil alle som bidrar i Juleaksjonen få nisselue på avataren sin ut desember :slight_smile:

God førjulstid! :santa:
Hilsen TekNissen

PS: Husk å bruke denne oversikten fra Innsamlingskontrollen for å finne veldedige formål som ikke lurer deg.

Når en organisasjon blir godkjent forplikter den seg til å følge spesifikke regnskapsregler og etiske retningslinjer for innsamling, og underlegge seg ekstern kontroll.

8 Likes

276 triste poster på finn.no akkurat nå

4 Likes

Jeg så på noen av de annonsene for noen dager siden, og tenkte som så: “Hvis jeg har råd til Black friday/week/days og slikt, så har jeg nok råd til å støtte noen her”

Må bare sette meg ned en kveld og se nærmere på et utvalg.

Selvfølgelig, kan alltids si at noen har tatt dårlige valg i livet, men vet at ikke alle har valgfrihet heller…

8 Likes

Virker som man må fysisk i butikkene for å kjøpe gavekort på mat. Det er litt klønete, tenkte ellers å få sendt elektronisk via finn

1 Like

Gir 5000 til Håp i en gryte.Gir også 1500 til New life misjon.

12 Likes

Jeg har gitt litt rent vann til de jeg pleier å gi til som ikke trenger noe selv. Pleier å slå an, gjerne sammen med litt søtt eller en kaffepose. :slight_smile:

Beste investeringen dette året.

5 Likes

Gjør som i fjor , vipser i julegryta til Frelsesarmeen .

3 Likes

Gir et bidrag til leger uten grenser i år

Blir det julelue i år også @pdx ?

2 Likes

Om det blir! :smile:

Min stemme går til : Stiftelsen Sykehusbarn og Kreftforeningen for Barn.

Hva med en spleis fra Tekinvestor? eventuelt flere spleiser?

2 Likes

Har kjøpt Lego til 6- og 7-åringer i nærområdet som ikke nødvendigvis får så mange gaver til jul.
Gavene distribueres av Kirkens Bymisjon i samarbeid med den lokale frivillighetssentralen.

Vanligvis ville jeg også gitt noe til Alternativ Jul, men det er av åpenbare grunner blitt avlyst. Håper på normal gjennomføring 2021.

5 Likes

Har også støttet leger uten grenser med 1000 kroner her nå.

4 Likes

Fortsatt lov å kaste seg på her.

3 Likes

Jeg støtta med 200 kroner.

Hva med en felles Spleis fra TI @pdx? En kjapp poll med feks feks 5 formål?

4 Likes

Julebidraget gitt til frelsesarmeens julegryta

4 Likes

God idé! Siden det ikke er så lenge igjen til jul har jeg valgt et godt formål som har vært populært tidligere: Barnekreftforeningen

Besøk Spleisen vår her!

Jeg har også gitt 500 kr på vegne av alle dere flotte medlemmer på TekInvestor :slight_smile:

15 Likes

:+1:
Da ble det 200 der også😀

4 Likes

Veldig god ide! Spleiset 500. God jul allesammen!

2 Likes

Godt formål!
Spleiset 500 kr og oppfordrer alle TekInvestorene å gjøre det samme.
God jul!

4 Likes