Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hide and Shriek - Salgstall (FUNCOM)

Ting begynner å skje, husk at det er 3 dagers backlog

10 Likes

Akselerasjon i antall eiere, dette sammenfaller jo godt med hva man så på salgslistene.

6 Likes

Gjennomsnitt spilletid er 1 time ca, så om spillet holder 150 gjennomsnitts spillere i timen betyr det at vi også har 150 nye salg/time i snitt. I 3 dager og 12 timer har vi hatt ca 110 i snitt/time, som vil si 84timerx110salg= 9240 solgte i denne perioden.

Jeg regner med en dobling fra nå til søndag i minste fall fordi de fleste er på steam i helgene, og spillet har Halloween theme. Tror ikke 20.000 solgte totalt før mandag er spesielt far fetched, men vi får jo ikke se tallene før litt etter.

2 Likes

Men du må ta høyde for at mange bare har kjøpt spillet uten å spille det ennå?

Snittet på 1 time er for de som har spilt spillet.

1 Like

Det har jeg, kjøpt spillet uten å spille, gidder ikke å kjøpe ny PC for å spille head & shoulder :grin:

1 Like

Haha! Det høres ut som om du må kjøpe ny snart uansett om du må oppgradere for å spille det spillet…

4 Likes

Ja, det er et minimumsestimat, og er enig i at jeg ikke kan si “for perioden” og heller si totalt. Jeg regnet med at ingen brydde seg så veldig om de 500-1300 kopiene som ble gitt ut gratis/solgt før det begynte å ta seg opp.

Om de bare tar med de som har spilt H&S i average playtime de siste 3,5 dagene ville snittet vært enda lavere enn om de som ikke spiller hadde vært med. Det ville ført til enda høyere antall kjøp.

84 timer x 110 spillere / average playtime = Antall unike eiere. Så jeg tror fortsatt 9240 er et greit minsteestimat for antall salg fram til 23:59 i dag. Er også enig i at det er mulig at antallet kan være høyere, men ikke lavere om vi tror på tallene fra http://steamcharts.com/app/480430#48h

Jeg tror vi bør ligge rundt 12-13k eiere nå, ca 3k solgte per dag, men har begynt å flate ut. Det er fortsatt stor usikkerhet pga lave tall.

Det tilsvarer ca 6k solgte av TP som hadde høyere pris (for tilsvarende omsetning).

Ja, jeg tror også det. Estimatet var basert på hva vi hadde sett tidligere. I dag og i morgen regner jeg med 4-6k solgte/dag.

Det høres optimistisk ut. Jeg tror salget er på vikende fromt her utenfor topp 100, 3k+ mellom 50-100 og nå lavere enn dette. Om jeg skal tippe noe kanske 2k per dag slik spillet ligger i dag.

Enig i mye av det du sier, MEN er mange titler på salg nå. Så den kan ha falt fordi andre spill selger mer.

101 plass, justert for windows spill.

1 Like

Får se hvor det ligger rundt 00-05 i natt. Er det som er den viktigste delen av fredagen i usa

250 samtidige. Rett opp tilsynelatende.

1 Like

Hvor kan jeg følge med på det?

http://steamcharts.com/app/480430

https://steamdb.info/app/480430/graphs/
Mye greiere, samt mye mer info :smiley:

1 Like

Da får vi se da om vi når nye høyder i løpet av kvelden. Toppen skal være rundt 03:00 for fredagen, og all time high nå viser jo til at det er gode muligheter her :slight_smile:

1 Like

oppe i 149 reviews med 89,7% positive ^^

2 Likes

Owners: 8,126 ± 2,316

Men som sagt høyere enn dette, kanskje 12k solgte nå

3 Likes

Ja, hovedproblemet for kursen sin del er vel at 10k eller 50k solgte ikke gjør så store utslag for omsetningen