Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hjelp meg å bygge en portefølje for 2018

Det er bare så vanskelig å ikke la seg friste!

1 Like

Dette er tre selskaper jeg har vært i hvorav jeg er i to av dem nå. Alle tre er gode kjøpe på disse nivåene. Av disse tre er nok NOFI er den minst risikable men også den som bare vil stige jevnt og trutt. De to andre kan bykse opp på kort tid. Det er selvsagt bare mine meninger…!

1 Like

jeg vet,-det var meningen at jeg etter 2008/9 skulle spare masse penger til neste store nedtur…men etter 6 år,så sprakk jeg og fant altfor mange gode kjøp til å ignorere.

:kissing:

2 Likes

Som f.eks da det kom en smell i offshore&marine ? :wink: ( Kommer det en stor smell i industri vil det helt klart være veldig negativt for Kitron. )

1 Like

Nettopp, de har bare tre hovedbransjer:


Hvis man ser Q3 vs Q3, så er det fall i forsvar/luftfart

1 Like

De har 4 :grinning:

1 Like

Du har selvfølgelig rett!


… hvorfor har de laget grafer av de største, nest største og fjerde største bransjen? :stuck_out_tongue:
Offshore/Marine er et trist syn, men kan jo ikke synke stort mer.

Backloggen for defence/aerospace er på vei ned, men blir mer enn veid opp av industri-sektoren. Samtidig, veksten i backlogg er mindre enn veksten i omsetning, så de har relativt sett mindre ordrebacklogg å ta av

Jeg ville tatt inn DNO som langsiktig, også før melding i dag. Det forutsetter at Krg fortsetter betalingen de har gjort siste året på lik linje og at de holder banditter i sjakk.

1 Like