Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hoegh LNG Holdings (HLNG)

Starter en tråd om HOEGH LNG HOLDINGS (HLNG.OL) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Höegh LNG Holdings Ltd., together with its subsidiaries, provides floating energy solutions worldwide.

It operates through Commercial, FLNG, Technical, MLP, and Other segments. The company owns and operates floating LNG import terminals, floating storage and regasification units (FSRUs), and LNG carriers (LNGCs).

It also acquires FSRUs, LNGCs, and other LNG infrastructure assets under long-term charters. As of December 31, 2016, the company operated a fleet of two LNG transportation vessels; and six FSRUs.

It is also involved in the project execution, construction, delivery, and technical management of FSRUs and LNGCs; and ship management. The company is based in Hamilton, Bermuda.

La oss starte diskusjonen! @Krit @busk1 @halgrim @TMMM @pdx

I dag er vel en grei dag å innrømme at man fortsatt eier denne aksjen til tross for deprimerende utvikling. Jeg har ikke rukket å finlese q3-rapporten ennå. Noen som har gjort seg noen tanker?

Jeg har ikke lagt så mye vekt på glidende snitt og TA til nå, men dagens chart viser vel at de er med på å sette prisen. Åpnet på 20-dagers og toppet ut på 200-dagers.

1 Like

Solgte meg ut på 55 med snitt rundt 92. Har ingenting til overs for denne aksjen før ledelsen evner å få til en kontrakt. Håper dog kursen fortsetter oppover nå - mange som sitter på store tap.

Fulgt og tradet denne en del før jeg dumpet ca. på dagens kurs.

Ledelsen har bygd opp forventinger nå. De virker bullish på at markedet begynner å snu, noe høyere rater på FSRU-kontrakter osv.

Jeg synes fortsatt det er mye usikkerhet, nå guider de oppstart av kontrakter tidligst i 2020. Det betyr at Australia har blitt utsatt og at andre kontrakter som de kjemper om ikke har noen tidlig oppstart.

For min del så går dette på risk/reward, med 5 åpne FSRUs uten tegn til å få de på langsiktige kontrakter så må man enten stole på at ledelsen vet hva de gjør og at selskapet ikke møter på problemer med oppstart eller motpart som trekker seg. Track record ser jo ikke bra ut, i min bok så har siste 4 FSRU-kontrakter vært fiaskoer (Ghana, Chile, Pakistan kansellert, Egypt avviklet pga. lite behov), totalt sett har HLNG kun fått omgjort 50% av meldte kontrakter til faktiske langsiktige kontrakter. Det betyr at de trenger hele 10(!) nye kontrakter om de følger samme mønster for sikre arbeid til de 5 åpne skipene fra ca. 2020.

Selv tror jeg det er sannsynlig med en global nedtur ila. de neste par årene, og da blir det fort vanskelig for HLNG’s motparter å få gjennomført prosjektene. HLNG kan også slite med å refinansiere bonds og gjeld på lenger sikt. Men er man fremtidsoptimist med en god dose tålmodighet, så kan denne få en fin utvikling når de starter opp nye kontrakter og kan øke utbytte.

Höegh LNG: Webcast/Q&A session details for the first quarter of 2020 financial results

Höegh LNG: Interim results for the quarter ended 31 March 2020

Höegh LNG: 2020 AGM Results Notification

Höegh LNG : Approval of delivery of shares to Directors as part remuneration

Renteregulering

Renteregulering

Höegh LNG: Webcast/Q&A session details for the second quarter and first half of 2020 financial results

Höegh LNG : CORRECTION Interim results for the quarter and half year ended 30 June 2020

Höegh LNG: Successfully completes tap issue and announces fixed income investor call

Höegh LNG: Successful tap issue under existing senior unsecured bonds

Höegh LNG: Webcast/Q&A session details for the third quarter of 2020 financial results

Höegh LNG: Interim results for the quarter ended 30 September 2020

Höegh LNG : Binding commitment to supply FSRU to H-Energy in India

Höegh LNG: Approval of prospectus and listing of bonds

Ny rente

Ny rente